b-real Skrevet 23. oktober 2002 Del Skrevet 23. oktober 2002 http://mirror.ati.com/companyinfo/press/2002/4555.html Det ser dårlig ut ja for NV30 Lenke til kommentar
mad_arab Skrevet 23. oktober 2002 Del Skrevet 23. oktober 2002 Det har jo lenge vært kjent at nv30 vil bruke DDR2. Ati ville sannsynligvis bare ha gleden av å annonsere det først. Produkter som r9700, nforce2 osv har jo likevel brukt månedsvis på å bli tilgjengelige etter annonsering, så dette trenger ikke bety noe som helst. Lenke til kommentar
TettSpaden Skrevet 23. oktober 2002 Del Skrevet 23. oktober 2002 At N30 skal ha DDR2 er vel ikke sikkert? eller har det blitt bekreftet nå? uansett blir det spennende å se. noen som vet når 9500 og 9700 kommer i butikkene? Lenke til kommentar
albe Skrevet 23. oktober 2002 Del Skrevet 23. oktober 2002 Ja, konkurranse er bare sunt. Priser går ned og ytelse opp. Fint at ATI endelig ser ut til å levere. Det eneste som mangler nå er at ATI begynner å lage drivere som går an å brukes til skikkelig 3D. Når de klarer det, skal jeg også vurdere å kjøpe ATI istedenfor nVidia. Lenke til kommentar
sub1343 Skrevet 23. oktober 2002 Del Skrevet 23. oktober 2002 Quote: Den 2002-10-23 10:52, skrev albe:Ja, konkurranse er bare sunt.Priser går ned og ytelse opp.Fint at ATI endelig ser ut til å levere.Det eneste som mangler nå er at ATI begynner å lage drivere som går an å brukes til skikkelig 3D.Når de klarer det, skal jeg også vurdere å kjøpe ATI istedenfor nVidia. Hadde litt problemer med driverene som fulgte med r8500 når jeg fikk det men det ordnet seg fort, har ikke hatt noen problemer siden, r9700 driverene funker som bare det. Tror ikke du har fulgt med ati det siste året. Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 23. oktober 2002 Del Skrevet 23. oktober 2002 eg har heller ingen problemer med driverne mine...utenom i ut2003 då men det er Epic sin feil..som dei jobber med å få fikse til neste patch :smile: Lenke til kommentar
Nicroman Skrevet 23. oktober 2002 Del Skrevet 23. oktober 2002 Skal bli festlig å se hva Radeon 9700Pro med DDR-II yter, mangler bare å få det ned på 0,13micron. :smile: Driverene til Radeon 9700Pro har jeg ikke hatt noen problemer med, spiller alle spill uten problemer og med en rå kvalitet på grafikken! Battlefield 1942 ble nesten et nytt spill med alt på full guffe! Kan anbefale det kortet!!! Lenke til kommentar
albe Skrevet 23. oktober 2002 Del Skrevet 23. oktober 2002 Quote: Hadde litt problemer med driverene som fulgte med r8500 når jeg fikk det men det ordnet seg fort, har ikke hatt noen problemer siden, r9700 driverene funker som bare det.Tror ikke du har fulgt med ati det siste året. Jeg driver med 3D DAK modellering med Autodesk Inventor. Dette programmet setter STORE krav til OpenGL-driverne til skjermkortet. Det holder ikke at kortet klarer spill uten problemer. Proff 3D er noe helt annet. Her faller ATI helt gjennom, selv de såkalte proffmodellene (Fire GL XXXX). Jeg følger med på ATI, og bruker du det siste kort/driver fra ATI på Inventor, blir resultatet fullstengig ustabilt og lite forutsigbart. Men nVidia klarer denne oppgaven veldig bra, selv med spillkort-serien (GeForce). Quadro-kortene til nVidia er ubestridt markedsleder i bransjen. Albe.. Lenke til kommentar
Nicroman Skrevet 23. oktober 2002 Del Skrevet 23. oktober 2002 3D modelering og CAD er noe annet en det 99% av folket på detta forumet driver med, så det blir ikke relavant i denne sammenhengen. Men tvier ikke på at ATI ikke har vært de beste på det markedet, men får se hva de får til med de nye 9000 serien som sikter seg inn på det markedet. Tror ikke det kommer til å bli noe dårlige løsninger. Designer selv i Adobe Photoshop og Illustrator ++ , og kan bare si at Radeon9700Pro fungerer helt smertefritt på alle applikasjoner! :smile: Lenke til kommentar
The_Lobster Skrevet 23. oktober 2002 Del Skrevet 23. oktober 2002 Quote: Designer selv i Adobe Photoshop og Illustrator ++ , og kan bare si at Radeon9700Pro fungerer helt smertefritt på alle applikasjoner! :smile: Joa, Adobe Photoshop og Illustrator funker også bra på mitt eldgamle Ati Xpert Work Pro 99. Altså, Photoshop er ikke 3d applikasjoner.. Og Ati's kort er kjent for å være gode på 2d.. Så den er helt logisk... Mens for 3d applikasjoner, kan faktisk spillekort som Geforce 2MX holde deg langt på vei. Ram'en teller nesten mest innen 3d. En prossessor på 600mhz er faktisk nesten nok... Hvis man skal line opp 3d kortene etter ytelse, ville jeg nok satt to Nvidia serier først: Geforce 2 Quadro (og gjerne et Fire GL kort da) Deretter gjerne et 3DLabs Wildcat III... (men så er det dyyyyrt da! :razz:) Jeg driver med Maya, 3dStudioMax & AutoCad, og et Geforce 2 kort med 768 mb ram, og 800mhz P3 prossessor holder i lange baner! Joachim [ Denne Melding var redigert av: The_Lobster på 2002-10-23 12:25 ] Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 23. oktober 2002 Del Skrevet 23. oktober 2002 Quote: Den 2002-10-23 10:41, skrev mad_arab:Det har jo lenge vært kjent at nv30 vil bruke DDR2. Ati ville sannsynligvis bare ha gleden av å annonsere det først. Produkter som r9700, nforce2 osv har jo likevel brukt månedsvis på å bli tilgjengelige etter annonsering, så dette trenger ikke bety noe som helst. Ja, men så vil NV30 mest sannsynlig bruke kun 128bit minnebus. Hvis NV30 blir en deffered render ala gigapixel tech (som det svirrer en del rykter om) med nada ytelse tap med FSAA og 48GB/s effektiv peak minnebåndbredde så tror jeg selv ikke R9700Pro med DDR2 vil kunne hamle opp med NV30. Time will show. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 23. oktober 2002 Del Skrevet 23. oktober 2002 Det var et nettsted som bekreftet at NV30 (Geforce 5?) har 128bit DDR-II minnebuss og har 500MHz (Altså 1000"MHz") DDR-II-brikker. Til sammenligning har Radeon 9700 pro (R300) 256bit DDR minnebuss på 310MHz (620"MHz") Minnebåndbredden på Radeon 9700pro er altså 24% høyere enn på NV30. Da må NV30 ha en helv***s god minnekontroller og GPU (og mye bedre enn ATI sin R300) for å kunne hevde seg ytelsemessig. Mitt tips er at NV30 ikke vil imponere i nærheten av så mye som fansen ønsker.. [ Denne Melding var redigert av: simen1 på 2002-10-24 12:11 ] Lenke til kommentar
KidComa Skrevet 23. oktober 2002 Del Skrevet 23. oktober 2002 Det har da ikke vært noen hemmelighet at R300-brikken taklet DDR-II. Dette leste jeg for rundt 1/2 år siden. De sa at de hadde bygget brikken med tanke på fremtidens minne-teknologi, samtidig som den ville bli lansert med dagens teknologi. Ikke noen grunn for dem til å vente på DDR-II når de hadde noe som moste GF4. Desverre kommer neppe NV30 på markedet før februar (hvertfall ikke her til lands) selv om den kommer til å bli lansert 18.nov. Håper ikke Ati kommer til å holde igjen nye produkter av den grunn. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå