SKAÐI Skrevet 15. august 2006 Del Skrevet 15. august 2006 Hei, jeg har akkurat fjerna variatoren på min gilera runner... Men tingen er at scooteren dauer når jeg gir over 80% gass, den dauer ikke heilt men mister all livslyst, for så å gå noen sek, så gir den gass, også dauer den igjen.. Samme problem hadde jeg rett etter jeg hadde kjørt den inn, da jeg aldri hadde oversteget 80%gass, den daua bare henn...Men det kom seg etterhvert... Har kunn testa en tur uti regnet, men virka ikke som den hadde tenkt å funke etter 80% gass...... Noen som har peil på hva jeg evt må gjøre? Og eller har hatt samme problem? Lenke til kommentar
tma001 Skrevet 10. oktober 2007 Del Skrevet 10. oktober 2007 Hei. Jeg har en Gilera Runner 1999. Har litt av samme problem. Gir jeg gass når den er kald så dauer den hen. Gir jeg bånn gass etter et kryss el. så mister den litt av gnisten, slakker jeg gassen litt så kommer den igjen. Har stort hull på luftslangen som går til luftfilter, men trodde ikke det skulle betyr så mye. Har jeg forstått dette riktig så sitter den en plombe i eksospotta og? Tenkte jeg skulle kjøpe effektanlegg, skal visst nok gå meget bra med orginal sylinder minus variator + effektanlegg Tilbud hos speedoptions.no... Husker i ungdommen, var mye enklere å trimme Suzuki TS50X Er kanskje ikke så mye svar til deg som startet tråden, men tenkte jeg kunne poste her siden jeg har litt av samme problem så slipper vi to tråder -tma001- Lenke til kommentar
Thewiz Skrevet 10. oktober 2007 Del Skrevet 10. oktober 2007 Hei, jeg har akkurat fjerna variatoren på min gilera runner... Men tingen er at scooteren dauer når jeg gir over 80% gass, den dauer ikke heilt men mister all livslyst, for så å gå noen sek, så gir den gass, også dauer den igjen.. Samme problem hadde jeg rett etter jeg hadde kjørt den inn, da jeg aldri hadde oversteget 80%gass, den daua bare henn...Men det kom seg etterhvert... Har kunn testa en tur uti regnet, men virka ikke som den hadde tenkt å funke etter 80% gass...... Noen som har peil på hva jeg evt må gjøre? Og eller har hatt samme problem? Du mener vel variatorringen? Hvis du har fjerne variatoren har du gjort noe alvorlig galt. :!: Uansett, det er nok dysa som er for liten. Dysa gir for lite bensin til motoren, så den rykker som du beskriver. Ei ny dyse koster 20 spenn ^^ Lenke til kommentar
tma001 Skrevet 10. oktober 2007 Del Skrevet 10. oktober 2007 Det er nok variatorringen som er fjernet ja. Den var allerede tatt når jeg kjøpte min. Tviler på de skiftet dyse når de tok ringen. BLir nok til at jeg kjøper effektpotte + ny dyse for å være sikker. Bare ny dyse vil ha effekt i seg selv. Lenke til kommentar
CFM Skrevet 11. oktober 2007 Del Skrevet 11. oktober 2007 Hei. Jeg har en Gilera Runner 1999. Har litt av samme problem. Gir jeg gass når den er kald så dauer den hen. Gir jeg bånn gass etter et kryss el. så mister den litt av gnisten, slakker jeg gassen litt så kommer den igjen. Har stort hull på luftslangen som går til luftfilter, men trodde ikke det skulle betyr så mye. Har jeg forstått dette riktig så sitter den en plombe i eksospotta og? Tenkte jeg skulle kjøpe effektanlegg, skal visst nok gå meget bra med orginal sylinder minus variator + effektanlegg Tilbud hos speedoptions.no... Husker i ungdommen, var mye enklere å trimme Suzuki TS50X Er kanskje ikke så mye svar til deg som startet tråden, men tenkte jeg kunne poste her siden jeg har litt av samme problem så slipper vi to tråder -tma001- Hvis det er som du sier at du har et stort hull i luftfiltersangen, får du falsk luft.. tett hullet med et eller annet smart.. gaffateip f.eks Hvis den da ikke går bra må du nok stille gasseren Lenke til kommentar
tma001 Skrevet 11. oktober 2007 Del Skrevet 11. oktober 2007 (endret) I løpet av noen få timer så er både luftfilterslangen + ny dyse 7,5mm i box. Skal poste om det er noen forskjell slik at han som startet tråden vet hva som må gjøres. Måtte bestille ny slange til luftfilteret. Går ikke å teipe den. Tar heller plomba i potta i dag Endret 12. oktober 2007 av tma001 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå