Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Fjerna variator på min gilera..Problem

SKAÐI

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har akkurat fjerna variatoren på min gilera runner...

Men tingen er at scooteren dauer når jeg gir over 80% gass, den dauer ikke heilt men mister all livslyst, for så å gå noen sek, så gir den gass, også dauer den igjen..

Samme problem hadde jeg rett etter jeg hadde kjørt den inn, da jeg aldri hadde oversteget 80%gass, den daua bare henn...Men det kom seg etterhvert...

Har kunn testa en tur uti regnet, men virka ikke som den hadde tenkt å funke etter 80% gass......

Noen som har peil på hva jeg evt må gjøre?

Og eller har hatt samme problem?

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...
Videoannonse
Annonse

Hei.

Jeg har en Gilera Runner 1999. Har litt av samme problem. Gir jeg gass når den er kald så dauer den hen. Gir jeg bånn gass etter et kryss el. så mister den litt av gnisten, slakker jeg gassen litt så kommer den igjen.

Har stort hull på luftslangen som går til luftfilter, men trodde ikke det skulle betyr så mye.

Har jeg forstått dette riktig så sitter den en plombe i eksospotta og? Tenkte jeg skulle kjøpe effektanlegg, skal visst nok gå meget bra med orginal sylinder minus variator + effektanlegg Tilbud hos speedoptions.no...

Husker i ungdommen, var mye enklere å trimme Suzuki TS50X :)

Er kanskje ikke så mye svar til deg som startet tråden, men tenkte jeg kunne poste her siden jeg har litt av samme problem så slipper vi to tråder :)

-tma001-

Lenke til kommentar
Hei, jeg har akkurat fjerna variatoren på min gilera runner...

Men tingen er at scooteren dauer når jeg gir over 80% gass, den dauer ikke heilt men mister all livslyst, for så å gå noen sek, så gir den gass, også dauer den igjen..

Samme problem hadde jeg rett etter jeg hadde kjørt den inn, da jeg aldri hadde oversteget 80%gass, den daua bare henn...Men det kom seg etterhvert...

Har kunn testa en tur uti regnet, men virka ikke som den hadde tenkt å funke etter 80% gass......

Noen som har peil på hva jeg evt må gjøre?

Og eller har hatt samme problem?

Du mener vel variatorringen? Hvis du har fjerne variatoren har du gjort noe alvorlig galt. :!:

Uansett, det er nok dysa som er for liten. Dysa gir for lite bensin til motoren, så den rykker som du beskriver.

Ei ny dyse koster 20 spenn ^^

Lenke til kommentar

Det er nok variatorringen som er fjernet ja. Den var allerede tatt når jeg kjøpte min. Tviler på de skiftet dyse når de tok ringen. BLir nok til at jeg kjøper effektpotte + ny dyse for å være sikker. Bare ny dyse vil ha effekt i seg selv.

Lenke til kommentar
Hei.

Jeg har en Gilera Runner 1999. Har litt av samme problem. Gir jeg gass når den er kald så dauer den hen. Gir jeg bånn gass etter et kryss el. så mister den litt av gnisten, slakker jeg gassen litt så kommer den igjen.

Har stort hull på luftslangen som går til luftfilter, men trodde ikke det skulle betyr så mye.

Har jeg forstått dette riktig så sitter den en plombe i eksospotta og? Tenkte jeg skulle kjøpe effektanlegg, skal visst nok gå meget bra med orginal sylinder minus variator + effektanlegg Tilbud hos speedoptions.no...

Husker i ungdommen, var mye enklere å trimme Suzuki TS50X :)

Er kanskje ikke så mye svar til deg som startet tråden, men tenkte jeg kunne poste her siden jeg har litt av samme problem så slipper vi to tråder :)

-tma001-

Hvis det er som du sier at du har et stort hull i luftfiltersangen, får du falsk luft.. tett hullet med et eller annet smart.. gaffateip f.eks :p

Hvis den da ikke går bra må du nok stille gasseren ;)

Lenke til kommentar

I løpet av noen få timer så er både luftfilterslangen + ny dyse 7,5mm i box. Skal poste om det er noen forskjell slik at han som startet tråden vet hva som må gjøres.

Måtte bestille ny slange til luftfilteret. Går ikke å teipe den. Tar heller plomba i potta i dag :)

Endret av tma001
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...