tom waits for alice Skrevet 15. august 2006 Del Skrevet 15. august 2006 En bekjent er i ferd med å skulle kjøpe seg en bærbar PC, og har sett på ulike alternativer dra "the usual suspects", inkludert Dell, Elkjøp osv. Maskinen skal brukes til epost, surfing, nettbank, titte på digitale bilder, men ikke noe spill eller annen tyngre bruk. Så en grei maskin til en hyggelig pris er tingen. En av tilbudene kommer fra DataSpesialisten AS, og er på en Elitegroup ECS 532. Link. Den utmerker seg med en hyggelig pris, men har lave spesifikasjoner og kommer uten mye stash. Er det noen som har noen kommentarer til maskin eller forhandler? Jeg har selv ikke prøvet noen av ECS-maskinene. Jeg ser den har en Transmeta Efficeon 1 Ghz prosessor. Noen som har erfaring med denne og Windows? Sikkert ikke verdens raskeste, men hva med kompatibilitet etc. Geir Lenke til kommentar
ventle Skrevet 15. august 2006 Del Skrevet 15. august 2006 (endret) Tradisjonelt er ECS-maskinene kjent for litt varierende byggekvalitet, og sprekker i kabinettet etter en tids bruk har vært ett vanlig problem. Du får mye bra fra for eksempel Fujitsu Siemens, HP eller Acer i prisklassen 5-6000 med god kvalitet og ok ytelse til den typen bruk du nevner - se litt rundt på de mer 'kjente' nettbutikkene Endret 15. august 2006 av ventle Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 15. august 2006 Forfatter Del Skrevet 15. august 2006 Takk for svar. Jeg har viderebrakt det til kjøperen. Geir Lenke til kommentar
jennnereer Skrevet 15. august 2006 Del Skrevet 15. august 2006 Takk for svar. Jeg har viderebrakt det til kjøperen. Geir 6680275[/snapback] kan være feil på Ecs maskinene. jeg og 2 kamerater har hatt dem. kun en har beholdt sin. hans G556 (tror det var det den het) har hatt problemer med lydkortet(lyden ble borte pga feil på HK) SKjermen gikk i stykker da lyset i skjermen forsvant. husker ikke de andre feilene men maskinen har vært inne på service 5-6 ganger og det tar en evighet å sende fram og tilbake (kirkenes-arendal) han angrer på at han ikke tok Asusen han så på først. men dette er nesten 2 år siden så de Kan ha forbedret seg. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 16. august 2006 Forfatter Del Skrevet 16. august 2006 Takk til deg også. Vedkommende bestemte seg nettopp for å kjøpe en Inspiron 1300. Da gikk hun også opp i spesifikasjoner. (Større skjerm, større harddisk, dvd-brenner etc.) Dermed ble det dyrere, men fortsatt mye maskin for pengene. Dell har 2x minne tilbud for tiden, så da fikk hun 1024 MB RAM. Geir Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå