C00kie4fuN Skrevet 15. august 2006 Del Skrevet 15. august 2006 (endret) Hei! Nå skal det sies at jeg har veelidig liten erfaring med windows server 2003. For enkelhets skyld, sier vi domenet er "www.123.no" Jeg har kjøpt nytt domene : "www.123.no"... (på GoDaddy.com) Dette har jeg "koblet" opp mot ZoneEdit.com sin DNS-service, Som beskrevet på forumet, ett eller annet sted. Når jeg skriver inn internettadressen min kommer jeg rett inn på modemet mitt. Har prøvd å få dette til med IIS (Internet information services) Har fått satt opp en lokal server på 10.0.0.4., som kjører hjemmesiden min. Når jeg skriver 10.0.0.4 i nettleseren kommer jeg til denne hjemmeesiden. Jeg vil at denne skal kobles opp mot "www.123.no". Siden jeg vil at alle som skriver inn www.123.no" skal komme på denne serveren, antar jeg at jeg må forwarde alle forespørsler på port 80 på modemet, til pcen som skal fungere som server, altså den med winsrv 2003. Dette har jeg stilt inn på NAPT, på mitt thomson speedtouch 510i fra telenor: Inside ip: 10.0.0.4 Inside port: 80 Outside ip: 0.0.0.0 Outside port: 80 protocol: tcp Likevel kommer jeg meg ikke inn på hjemmesiden min. Når jeg pinger "www.123.no" får jeg replies fra min ip. Så den delen funker. Det er bare modemet jeg ikke får konfigurert, eller en del av IIS. Håper dette ikke ble for langt og at noen kan hjelpe meg Endret 15. august 2006 av C00kie4fuN Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå