jallamamba Skrevet 15. august 2006 Del Skrevet 15. august 2006 Jeg har prøvd å filme når jeg sykler, med mitt Nikon Coolpix 5400 (Resultat ser du her) Resultatet er godt nok for meg, men filmingen er noe risikabel... Nå skulle jeg hatt noen tips om hva jeg kan bruke av utsyr for å filme slik. Har sett noen hjelmkamera her: http://www.veilederen.no/hjelmkamera/ -men da må jeg jo kjøbe videokamera og -noen som vet om et billig? Har ikke så stort budsjett, så alle forslag som ikke koster så mye er gode forslag Lenke til kommentar
Gissan Skrevet 15. august 2006 Del Skrevet 15. august 2006 Jeg har prøvd å filme når jeg sykler, med mitt Nikon Coolpix 5400 (Resultat ser du her) Resultatet er godt nok for meg, men filmingen er noe risikabel... Nå skulle jeg hatt noen tips om hva jeg kan bruke av utsyr for å filme slik. Har sett noen hjelmkamera her: http://www.veilederen.no/hjelmkamera/ -men da må jeg jo kjøbe videokamera og -noen som vet om et billig? Har ikke så stort budsjett, så alle forslag som ikke koster så mye er gode forslag 6677368[/snapback] Bygg deg en holder som kan holde kameraet, og fest det på styret. Vet ikke om det er mulig å kjøpe slike. Hadde vært fett. Lykke til! Lenke til kommentar
jallamamba Skrevet 15. august 2006 Forfatter Del Skrevet 15. august 2006 Har tenkt litt på det, men vet ikke helt hvordan jeg skal sikre kamera mot fall...men skal tenke å grubble videre Lenke til kommentar
jallamamba Skrevet 15. august 2006 Forfatter Del Skrevet 15. august 2006 (endret) Lurer litt på videokamera, men hvilket? Noen tips/erfaringer? Kamera må ha analog (a/v) inngang Er det noen som har et brukt som de vil selge er dette og av interesse edit: Finnes det bærbar filmavspiller med a/v inn? Endret 15. august 2006 av jallamamba Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 15. august 2006 Del Skrevet 15. august 2006 Trur ikkje du finn billege avspelarar/opptakarar som er billegare enn videokamera. No har ikkje eg oversikt over alle kameraa i dei billegaste prisklassane, men Sony DCR-HC96, som Akam.no nyleg testa, er nok av dei billegare kameraa med analog inngang. Lenke til kommentar
jallamamba Skrevet 15. august 2006 Forfatter Del Skrevet 15. august 2006 (endret) Takk for svar incanus Var noe over det jeg har råd til, men jeg tror jeg får begynne å spare -kameraet virket veldig greit det, fjernkontroll og greier! Endret 15. august 2006 av jallamamba Lenke til kommentar
SKAÐI Skrevet 27. august 2006 Del Skrevet 27. august 2006 Hva blir kvalitet på hjelmcam kontra DCR-HC96 ? Lenke til kommentar
chma Skrevet 27. august 2006 Del Skrevet 27. august 2006 (endret) Tja, kvaliteten på Viosport Actioncam3 blir relativt bra den, last ned klippet under(40mb ish...) fra sykkelferie i Morzine som jeg og en del bekjennte var på i sommer. Kjappt og gæli klippet og komprimert litt hardt da vi lastet den opp mens vi var på ferie... http://www.nsfr.no/joomla/images/stories/v...e_le_pleney.wmv Endret 27. august 2006 av chma Lenke til kommentar
jallamamba Skrevet 28. august 2006 Forfatter Del Skrevet 28. august 2006 Kul film chma Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 28. august 2006 Del Skrevet 28. august 2006 Joda, men jeg så en filmsnutt av en kar som filmet seg selv mens han sykla med hjelmkamera. Var visst på en fjelltur av noe slag, han og noen kompiser sykler på en grusvei laaangt oppi fjellsida. Plutselig jumper mannen "vår" over kanten på veien og raser nedover, mens kameraet filmer. Så blir det liggende på siden, og filmer fyren som er blodig og forslått med brekt arm rope "heeelp!".. så varsku...se deg for hvor du sykler selv om du filmer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå