bopheim Skrevet 15. august 2006 Del Skrevet 15. august 2006 Heisan. Jeg har null peiling på bil, og dette er bilen til dama mi. I dag tidlig hadde hun bare kjørt et par kilometer, så smalt det i motoren, og motoren døde. Det er ikke lenge siden jeg byttet olje, men ikke filter. Hva er som regel årsaken når det er et høyt smell, og motoren dør? Er det at motoren har skjært seg? Oljelampen har ikke lyst i forkant. Lenke til kommentar
nomore Skrevet 15. august 2006 Del Skrevet 15. august 2006 Hvor gammel er bilen og hvor lenge siden er det siden service? Lenke til kommentar
bopheim Skrevet 15. august 2006 Forfatter Del Skrevet 15. august 2006 (endret) Bilen er en 93 modell, og service er jeg litt usikker på. Det er iallefall en stund siden. I vinter byttet vi plugghetter og slikt, siden bilen haddde fusket litt, og i forrige uke brukte jeg 2400 på nytt eksosanlegg. Men som sagt, noen service er sikkert en stund siden. Endret 15. august 2006 av bopheim Lenke til kommentar
otis Skrevet 15. august 2006 Del Skrevet 15. august 2006 Kanskje det er registerreim som har røket? Lenke til kommentar
larschroe Skrevet 15. august 2006 Del Skrevet 15. august 2006 Det virker jo ganske sannsynlig. Sitter motoren fast (går den på starteren)? Opel har jo hatt problemer med registerreimer. Med mindre du eller noen du kjenner kan ta jobben med å bytte motor er nok ikke den bilen så mye å ha lenger. Lenke til kommentar
bopheim Skrevet 15. august 2006 Forfatter Del Skrevet 15. august 2006 Vel, etter litt søking frem og tilbake, står jeg like uklok tilbake. Noen steder står det at dersom registerreim ryker, så slår ventilene i stemplene. Men jeg leste at dersom man har en vanlig 8 ventilers motor, så skal det ikke skje noe. Men jeg har ikke fått sett på bilen enda, da jeg fortsatt er på jobb (skjedde i dag tidlig). Så vi får se om jeg blir noe klokere i kveld. Jeg er vel rimelig sikker på at det er registerreima, siden bilen har gått i overkant av 100K uten at den er byttet. Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 15. august 2006 Del Skrevet 15. august 2006 Oi, Opel - 100k på samme reg.reim, det er dårlige odds... Lenke til kommentar
KillerK Skrevet 15. august 2006 Del Skrevet 15. august 2006 Har vel uansett oddsene mot deg hvis du kjører Opel... Lenke til kommentar
larschroe Skrevet 15. august 2006 Del Skrevet 15. august 2006 Stemplene kan slå i ventilene uansett hvor mange du har. Noen motorer er slik konstruert at det ikke kan skje, og på andre unngår du det hvis du har flaks. Lenke til kommentar
bopheim Skrevet 15. august 2006 Forfatter Del Skrevet 15. august 2006 Stemplene kan slå i ventilene uansett hvor mange du har. Noen motorer er slik konstruert at det ikke kan skje, og på andre unngår du det hvis du har flaks. 6680060[/snapback] Okei, da får jeg bare holde tomlene krysset. Takk for info. Lenke til kommentar
kremt Skrevet 15. august 2006 Del Skrevet 15. august 2006 Dette høres ikke bra ut Har ikke Opel bare 60k km på reimene sine? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 24. august 2006 Del Skrevet 24. august 2006 Ofte, når remmen ryker på lavt turtall, er det bare å bytte den, time registeret og ev. fordeler riktig og kjøre videre. Dersom det smalt, er det nok bare å bestille ny motor. Moral: Bytt rem i tide. På en slik Opel koster det ikke så mye å få dette gjort på et verksted, og gjør du det selv koster remmen sånn rundt 200 et sted. Moral 2: Når du bytter bil, pass på at du får en med registerkjede i stedet for rem. Da er du spart for problemer (mye lengre....) Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 24. august 2006 Del Skrevet 24. august 2006 Smalt, er du heldig var det en grevling du kjørte på. Men det er nok registerreima som gikk. Og da er det ny motor på deg = mange tusen kroner = ny bil. Ja, ja opels kvalitet på nittitallet må stinke. Søsterns astra gikk det høl i selve motorblokka på i går. Toppakninger m skiftes oftere enn oljefiltrene Lenke til kommentar
larschroe Skrevet 25. august 2006 Del Skrevet 25. august 2006 Det store problemet er vel den ujevne kvaliteten. En lærerinne jeg hadde på ungdomsskolen har en ´95 Opel Astra 1,6 som hun kjøpte i 1999. Den eneste feilen hun har hatt er at lysreléet hang seg opp en gang. Bilen er god å kjøre og går bra, men den har litt høy ladespenning, så det går endel lyspærer. Den har lite rust også. Men andre Opeler fra samme tid er det ikke annet enn problemer med. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå