Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Blåskjerm/ Restart : THREAD_STUCK_IN_DEVICE_DRIVER

Anbefalte innlegg

PC'n min har det med å restarte seg av seg selv på dårlige tidspunkt.

Som regel når jeg kjører P2P programmer, jeg får opp følgende melding:

THREAD_STUCK_IN_DEVICE_DRIVER

Hva kan være feilen? Noen har hinta frampå angående skjermkortet...

Skjermkortet mitt er ett nVidia gForce FX5500.

Etter å ha sjekka maskinen min så fant jeg ut følgende angående temperatur:

Temperaturer:

Hovedkort 45 °C (113 °F)

CPU 50 °C (122 °F)

Harddisk 37 °C (99 °F)

Dette virker som ekstremt høye temperaturer for en PC.

Trodde normalt var 30-37 °C jeg...

Jaja... Noen som kan hjelpe en stakkar som er ganske lei at dataen hans restarter seg?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei, velkommen i forumet! :)

Meldingen peker mot skjermkortet - iflg. MS er løsningen enten å oppdatere skjermkort-drivere eller bytte, alternativt skru av ytelsen på kortet http://support.microsoft.com/default.aspx?...b;EN-US;q293078

Hvis nye drivere ikke hjelper, så ville jeg også prøvd å skru av vertikal synkronisering på skjermkort.

Edit: temperaturene du oppgir er forsåvidt alle greie. CPU vil kanskje bli litt høy på varme dager, men holder du noenlunde rent i kabinettet så virker det trygt.

Endret av Zink
Lenke til kommentar

ahpadt: Det skjer ikke bare mens jeg kjører P2P programmer, noen ganger kan maskinen bare stå med skrivebordet oppe, og ingen kjørende programmer og skru seg av... (Men veldig sjeldent)

Zink: Takker for velkomsten :)

Jeg har fulgt råda til MS, til ingen nytte... De har ikke fungert.

Men hva er vertikal synkronisering av skjermkortet? :p

Lenke til kommentar
Men hva er vertikal synkronisering av skjermkortet? :p

Det har å gjøre med valg av frekvens som er satt på skjermkortet i forhold til oppløsning/ skjermområde (f.eks. 1280 x 1024 piksler @ 85Hz = stødig bilde med akseptabelt skjermområde på 19" skjerm). Det kan være at forhåndsinnstillingene fra HP er satt for høyt.

Se i Egenskaper for Skjerm/ Avansert/ Skjerm - på en flik der skulle det finnes en hake for vertical sync. nVidia GeForca FX5500.

Synkronisering vil si at skjermkortet styres/ bindes til vertikal frekvens (Hz), enten via forhåndsvalg i programvare eller hardware. Hvis bindingen fjernes vil skjermkortet kanskje kjøre bedre.

Lenke til kommentar

jojo, men her får du bruke en rimelig del av fantasien og bla litt i menyene som er der.

Folk som hjelper i forum kan neppe peke nøyaktig på "millimeteren" der ting står - Det er bortimot umulig, hvis man ikke har både samme modell og samme programvare.

Du oppgir "standard HP" i signaturen... Det er ingen modell, og er dermed umulig å spore på hjemmesiden til HP for å lete i FAQ/ eller etter meldinger med samme problem som du har på din maskin.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...