Turbopippipen Skrevet 15. august 2006 Del Skrevet 15. august 2006 PC'n min har det med å restarte seg av seg selv på dårlige tidspunkt. Som regel når jeg kjører P2P programmer, jeg får opp følgende melding: THREAD_STUCK_IN_DEVICE_DRIVER Hva kan være feilen? Noen har hinta frampå angående skjermkortet... Skjermkortet mitt er ett nVidia gForce FX5500. Etter å ha sjekka maskinen min så fant jeg ut følgende angående temperatur: Temperaturer: Hovedkort 45 °C (113 °F) CPU 50 °C (122 °F) Harddisk 37 °C (99 °F) Dette virker som ekstremt høye temperaturer for en PC. Trodde normalt var 30-37 °C jeg... Jaja... Noen som kan hjelpe en stakkar som er ganske lei at dataen hans restarter seg? Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 15. august 2006 Del Skrevet 15. august 2006 Om du får en feilmelding når du spesielt bruker p2p-programmer så ville jeg nesten tro at det er no humbug med nettverksinstillingene/nettverkskortdriverene dine.. Lenke til kommentar
Zink Skrevet 15. august 2006 Del Skrevet 15. august 2006 (endret) Hei, velkommen i forumet! Meldingen peker mot skjermkortet - iflg. MS er løsningen enten å oppdatere skjermkort-drivere eller bytte, alternativt skru av ytelsen på kortet http://support.microsoft.com/default.aspx?...b;EN-US;q293078 Hvis nye drivere ikke hjelper, så ville jeg også prøvd å skru av vertikal synkronisering på skjermkort. Edit: temperaturene du oppgir er forsåvidt alle greie. CPU vil kanskje bli litt høy på varme dager, men holder du noenlunde rent i kabinettet så virker det trygt. Endret 15. august 2006 av Zink Lenke til kommentar
Turbopippipen Skrevet 15. august 2006 Forfatter Del Skrevet 15. august 2006 ahpadt: Det skjer ikke bare mens jeg kjører P2P programmer, noen ganger kan maskinen bare stå med skrivebordet oppe, og ingen kjørende programmer og skru seg av... (Men veldig sjeldent) Zink: Takker for velkomsten Jeg har fulgt råda til MS, til ingen nytte... De har ikke fungert. Men hva er vertikal synkronisering av skjermkortet? Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 15. august 2006 Del Skrevet 15. august 2006 http://www.smartcomputing.com/techsupport/...=&ErrorID=21313 Virker som skjermkortet er kilden ja. Flashe biosen på skjermkortet? Lenke til kommentar
Zink Skrevet 15. august 2006 Del Skrevet 15. august 2006 Men hva er vertikal synkronisering av skjermkortet? Det har å gjøre med valg av frekvens som er satt på skjermkortet i forhold til oppløsning/ skjermområde (f.eks. 1280 x 1024 piksler @ 85Hz = stødig bilde med akseptabelt skjermområde på 19" skjerm). Det kan være at forhåndsinnstillingene fra HP er satt for høyt. Se i Egenskaper for Skjerm/ Avansert/ Skjerm - på en flik der skulle det finnes en hake for vertical sync. nVidia GeForca FX5500. Synkronisering vil si at skjermkortet styres/ bindes til vertikal frekvens (Hz), enten via forhåndsvalg i programvare eller hardware. Hvis bindingen fjernes vil skjermkortet kanskje kjøre bedre. Lenke til kommentar
Turbopippipen Skrevet 15. august 2006 Forfatter Del Skrevet 15. august 2006 Eneste haka som står innpå Egenskaper for skjerm/Avansert/Skjerm er "Skjul modi som denne skjermen ikke kan vise" Lenke til kommentar
Zink Skrevet 15. august 2006 Del Skrevet 15. august 2006 jojo, men her får du bruke en rimelig del av fantasien og bla litt i menyene som er der. Folk som hjelper i forum kan neppe peke nøyaktig på "millimeteren" der ting står - Det er bortimot umulig, hvis man ikke har både samme modell og samme programvare. Du oppgir "standard HP" i signaturen... Det er ingen modell, og er dermed umulig å spore på hjemmesiden til HP for å lete i FAQ/ eller etter meldinger med samme problem som du har på din maskin. Lenke til kommentar
Turbopippipen Skrevet 15. august 2006 Forfatter Del Skrevet 15. august 2006 (endret) Forstår vansklighetene med å forklare... Det er en HP Pavillion pc... HP Pavillion t840.no Endret 15. august 2006 av Turbopippipen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå