Gå til innhold

Trenger tips - skal få "grisebank" - LØST


veos

Anbefalte innlegg

Og siden vold ikke er lov her. Da er alt jeg kan si gå til politiet, si du er redd og at de må gjøre noe, og få til svar at det kan de nok ikke gjøre pga alle kunne sendt meldinger fra mobilen hans, du kan ikke bevise at han hadde noe med folkene på døra de og gjøre, og de har for lite ressurser til å gi deg beskyttelse, men de kan gi fyren en advarsel. De gjør det han finner ut at du sladra til politiet og du blir banka skikkelig opp.

Typisk norsk politi. Syns virkelig modene at dette er rette veien å gå?  :no:

6680591[/snapback]

 

helt enig!! trur eneste muligheten er å møte opp, enten å bli banket eller å gi dem bank!

ikke at jeg oppfordrer deg til å bruke vold eller noe :roll:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1. Hva faen feiler det Ålesund? :p

 

2. Jeg har ikke vært i noen lignende situasjoner, men får prøve å gi råd utifra beste evne. Jeg tviler sterkt på at det vil bedre seg om du banker ham opp, da vil det bare utvikle seg. Ta kontakt med politiet; jeg nekter å tro at de kan ignorere noe slikt. Om de gjør det, kanskje du kan kontakte en avis, da må de iallfall reagere. :)

 

3. Jeg har selv aldri anmeldt noe, men det virker som om mange her inne tror at politiet ikke kan gjøre noe. Er det bare noe som dere tror fordi dere har "hørt det," eller noe som dere har opplevd selv?

 

EDIT :

Typisk norsk politi. Syns virkelig modene at dette er rette veien å gå?

 

Den dagen det å gå til politiet er feil vei å gå, da er vi virkelig ille ute.

Endret av GuardiaN--
Lenke til kommentar

Det funker nok best å ta en tur til politiet. Drapstrusler er ikke noe politiet tar enkelt på. Det ser ut som om du har bevis på at han sendt deg de sms'ene så han blir tatt inn til avhør. Du trenger ikke bevis engang for at en person skal bli tatt inn til avhør hvis det er snakk om drapstrusler, men du står ikke like sterkt i en sak.

 

Det kan hende at du får en slik alarm som du kan bruke hvis du blir angrepet. Hvis du virkelig er redd for å bli overfalt så skaffer du deg pepperspray, det finnes ikke en person i verden som klarer å gjøre noe hvis han blir sprayet av pepperspray. Du kan jo selfølgelig være sykt slem å gå rundt med en malingsboks el. i lomma, det er ikke ulovlig og han du bruker den på risikerer å miste synet. Men i en sak der du blir overfalt etter flere drapstrusler og bruker noe til å forsvare deg så står du utrolig sterkt.

Men husk at dette er bare i selvforsvar, hvis du bruker den uten å ha blitt slått så er det du som har angrepet.

 

Ang Ålesund, det virker som om ålesundinger må skaffe seg en pc og wow. Da slepper man at idioter reker gatelangs uten noe å gjøre.

 

 

Konfrontasjon, hvis du skal møte denne personen. Få tak i de fleste som klinte med Anne(?) slik at han ser hva dama driver med. Bruk en setning lignendes denne: "Du er klar over at dama di klinte med alle disse her på festen? Og jeg var en av de siste. Jeg veit ikke hvordan forhold du har med dama di. men du burde prate med hu først" Snu deg rundt og gå.

Du kan jo også sende dette i en melding hvis du tør. fordi du skal virkelig ha baller til å få til dette. Er ikke sikker på om eg hadde turt selv.

 

 

 

Eller den helt aleine trikset som jeg faktisk har brukt selv. "ehh, må det så mange til for å banke meg? Du burde faen meg klarte det selv..." Hjelper ofte enormt mye, greia er at hvis han fyren prøver å sende en hel flokk på deg så virker han pinglete foran sine kamerater. og går han aleine så får du ikke så vondt, eller så tør han ikke fordi han plutselig står aleine.

 

Det er et psykisk triks som får hans venner til å tvile på hans evner som leder. (sosialvitenskapelige greier)

 

liten edit. skal dette fungere så Må du være skikkelig streng og heve stemmen. Ikke skriking men kontrolert streng og høy tone. sånn som pappan din kjefter når du har knust bilen eller noe.

Endret av Tøffe-Tetra
Lenke til kommentar

Arrgh!

 

Skrev et langt innlegg men trykket "tilbake" og da forsvant alt. :mad:

 

Anyways ring fyren mens du tar opp samtalen så forklarer du at hun horete kjerringen drev og rotet med flere og at du ikke så noe skilt på henne der det sto at han var typen hennes. Sannsynligvis kommer han til å true deg og greier. Ta tapen til politiet og anmeld og "true" de med å gå til avisene om ikke de gjør noe for du er redd og desperat.

 

De andre tipsene min egner seg ikke på trykk og b|real hadde bare blit sint på meg. :blush:

Lenke til kommentar

Dere som foreslår å gå til politiet å si at hvis ikke politiet gjør noe kommer han til å gjøre noe mot vedkomne selv, burde virkelig tenke seg litt om. Hvis man virkelig er så dum at man truer noen rett til politiet er det virkelig ikke håp.

 

Det som derimot kunne fungert er å si at du har så store problemer med å leve et normalt liv etter det som skjedde, at du vurderer å gjøre slutt på ditt eget liv.

Siden du har blitt truet på livet, og i tillegg blitt banket opp i ditt eget hjem, burde du faktisk få en form for beskyttelse.

 

Ellers har du pressen, som elsker slike saker hvor politiet ikke bryr seg.

Lenke til kommentar
jarmo was here ;)

6681210[/snapback]

 

Og dette løser hva? Det virker som om det er folk som deg som lager slik dritt. Ikke veit jeg :shrug:

 

Han blir antagelig satt inn pga drap hvis han gjør dette. fordi han hviste at han kom til å bli overfalt. Hvis du går rundt med en uregistrert pistol så hvil du også få klekkelige bøter og fengslestraff.

Lenke til kommentar

I wanna be a ganstahoesmofos :blush:

 

Jeg er helt enig. Det blir fort mye rør når nerder sitter å fantaserer om å banke store slemme gutter :fun:

 

edit. liten morro info: det er 273 poster i tråden. Den har vært aktiv i ca 18 timer. Noe som gir en post per fjerde minutt. Noen som gidder å lese gjennom alle tipsene? :p

Endret av Tøffe-Tetra
Lenke til kommentar

Jeg er helt i mot bruk av vold, så her kommer et av de få "pasifistforslagene" her:

 

Be fyren om å slutte å plage deg, og virker ikke det -noe det tydeligvis ikke gjorde- så går du til politiet. Ellers er det heller ikke dumt å gå med en båndopptaker/mp3-spiller med opptaksmulighet e.l. i lomma, slik at du kan ta opp alt som blir sagt ved en eventuell konfrontasjon. Dette bør jo holde som bevis til politianmeldelsen du legger inn etterpå.. ;)

 

Uansett: Lykke til, hvordan du enn velger å løse dette. :)

Lenke til kommentar

Har denne fyren ingen selvrespekt? Skuffende at ungdomen skal oppføre seg slik.

 

Men trådstarter, du rota med en jente som veninden sa var opptatt, jeg hadde blitt pisst selv om du hadde rota med kjærsten min (Om jeg hadde hatt noen tough) Du har driti deg ut, og nå ser det ut som om du må ta konsekvensene for det, ikke skyld på alkoholen hvertfall... Trist men sant.

Lenke til kommentar
I wanna be a ganstahoesmofos :blush:

 

Jeg er helt enig. Det blir fort mye rør når nerder sitter å fantaserer om å banke store slemme gutter :fun:

 

edit. liten morro info: det er 273 poster i tråden. Den har vært aktiv i ca 18 timer. Noe som gir en post per fjerde minutt. Noen som gidder å lese gjennom alle tipsene?  :p

6681290[/snapback]

 

Jeg har :)

 

morro tråd... mye sære mennesker som henger her..

 

å nei tetra.. du blir ALDRI en ganstamoewhateverthingy dere skrev.. :no:

Lenke til kommentar
I wanna be a ganstahoesmofos :blush:

 

Jeg er helt enig. Det blir fort mye rør når nerder sitter å fantaserer om å banke store slemme gutter :fun:

 

edit. liten morro info: det er 273 poster i tråden. Den har vært aktiv i ca 18 timer. Noe som gir en post per fjerde minutt. Noen som gidder å lese gjennom alle tipsene?  :p

6681290[/snapback]

 

Jeg har faktisk gjort det :roll:;)

Lenke til kommentar
Har denne fyren ingen selvrespekt? Skuffende at ungdomen skal oppføre seg slik.

 

Men trådstarter, du rota med en jente som veninden sa var opptatt, jeg hadde blitt pisst selv om du hadde rota med kjærsten min (Om jeg hadde hatt noen tough) Du har driti deg ut, og nå ser det ut som om du må ta konsekvensene for det, ikke skyld på alkoholen hvertfall... Trist men sant.

6681551[/snapback]

 

 

Erm.. hadde nå vært mer pissed på kjæresten.. Takes two to tango. Ikke hans feil at dama er løs..

Lenke til kommentar
Har denne fyren ingen selvrespekt? Skuffende at ungdomen skal oppføre seg slik.

 

Men trådstarter, du rota med en jente som veninden sa var opptatt, jeg hadde blitt pisst selv om du hadde rota med kjærsten min (Om jeg hadde hatt noen tough) Du har driti deg ut, og nå ser det ut som om du må ta konsekvensene for det, ikke skyld på alkoholen hvertfall... Trist men sant.

6681551[/snapback]

 

for et tåpelig svar

Lenke til kommentar
Har denne fyren ingen selvrespekt? Skuffende at ungdomen skal oppføre seg slik.

 

Men trådstarter, du rota med en jente som veninden sa var opptatt, jeg hadde blitt pisst selv om du hadde rota med kjærsten min (Om jeg hadde hatt noen tough) Du har driti deg ut, og nå ser det ut som om du må ta konsekvensene for det, ikke skyld på alkoholen hvertfall... Trist men sant.

6681551[/snapback]

 

for et tåpelig svar

6681659[/snapback]

 

Virker som han har kommet inn midt i tråden, å ikke lest første post engang.. :blush:

Endret av XooooF
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Har denne fyren ingen selvrespekt? Skuffende at ungdomen skal oppføre seg slik.

 

Men trådstarter, du rota med en jente som veninden sa var opptatt, jeg hadde blitt pisst selv om du hadde rota med kjærsten min (Om jeg hadde hatt noen tough) Du har driti deg ut, og nå ser det ut som om du må ta konsekvensene for det, ikke skyld på alkoholen hvertfall... Trist men sant.

6681551[/snapback]

 

Hadde du bare lest litt nøyere, hadde du sett at "Anne" hadde rota med halve festen ;)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...