Gå til innhold

HW-Lan 06: lurt og frakte pc'en i en eske ?

Mr.Anki

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Pfft, eske trenger du ikke. Tar bare ekstra plass. Det som kanskje er en grei måte å frakte pc'n på er å feste den med et tau til hengerfestet. Pass på at du har rundt 2 meter tau, sånn at den ikke får så brå svinger (lenger tau, mindre g-krefter)

Dette anbefales ikke med skjerm, ettersom faren for riper er stor. Dessuten er skjermen firkantet, og glir ikke så bra.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Mitt tips er:

Pc og flatskjerm tar jeg et teppe rundt. (Hver for seg sefølgelig) Ta så en stor svart plastpose rundt og tape igjen. Tar liten plass men beskytter godt. Esker må lagres et sted under Lan'et og er bare i veien.

CRT skjerm hadde jeg personlig solgt eller brukt til drepe nabokatten med. Noe så tungt og fælt ville jeg aldri tatt med meg på LAN, om grunnen måtte være for å gå ned i vekt. :lol:

Men samme innpakkingen der også.

Grunnen er at dette er på høsten, pc'er er ikke bygget for slikt. Regn og fuktighet. Ta dette fra en EKTE Bergenser.

Og du vet ikke hvor lenge du må stå ute og vente. Og om det så skulle begynne å regne. ;)

Teppet er for å holde litt mer jevn temp og for å unngå harde slag og riper. Pluss det kan være greit når det blir kaldt, eller du skal sove.

Om det er kaldt og fuktig kan det være lurt å vente med å slå på pc'en til den har fått mer rom temp. Siden det kan være kondens på div deler som kan kortsluttes.

Står også på de fleste ny innkjøpte tv'er osv. :thumbup: (Av vond erfaring)

Lenke til kommentar

som noe har sagt før, så er det bare og ta og legge inn puter/tepper, rundt skjermen eller den store dataen, slik at de ikke går i stykker. og så legg det i 2 store svarte søplesekker. Du kan jo også teipe fast putene, slik at du vet at de vil holde seg på plass.

Et anne tips er og investere i en tralle som du bruker for å frakte data, brus, redbull, skjerm osv inn i hallen. dette går mye fortere :thumbup:

Lenke til kommentar
  • Opprett ny...