Gå til innhold

HW-Lan 06: lurt og frakte pc'en i en eske ?

Mr.Anki

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du kan jo stille spørsmålet på en annen måte;

Vil pc-en være mer beskyttet i denne esken? Hvis jeg tar verdens største eske og dumper pcen min oppi den, så vil den jo ligge like løst. Kjører bilen litt for fort på en fartsdump da så er pc-en like kjørt som den ville vært uten eska.

Skal du ha noe rundt den som beskyttelse?

Jeg pleier å ta to puter og knyte dem fast.

Lenke til kommentar

Jeg selv frakter pc'n min rundt i en slik stor "ved-pose".Og så lenge esken ikke skal være med på no bergogdalbane sp får vel det hlet fint=)

Men når du skal på lan og skal ha med deg litt så ville vel en godt brukt barnevogn gjort underverk.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM

Stapp noe bobleplast inn i kabinettet slik at ikke CPU-kjøleren faller av, slik at ikke hovedkortet faller ut og slik at ikke skjermkortet brekker.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM

Jeg har pleid å sette min i baksetet og ta på bilbelte. Men da er det LAN 10 minutter unna og fin vei. (rettelse: ingen veier i Norge kan deffineres som "fine")

Lenke til kommentar

For de som event. må reise sikkelig langt (nå snakker jeg om fly eller tog her), så vil jeg anbefale å ta ut maskinvaren. Det tar jo som oftest ikke mer en 30 min å sette alt på plass igjen. (Så lenge man ikke har "l33t moded" kabinette da..)

Jeg har selv reist mye rund med PC'en min over lengre avstander, og jeg har funnet at det å ta ut alle delene, og "pakke" dem inn i bobbleplast, for så å legge inn i en sekk eller bæreveske har funket best.

Sekker og små bærevesker er lov å ta med seg i flyet (sist jeg skjekket ihvertfall), så da er du sikret mot at delene er like hele etter turen. For å gjøre mest mulig nytte av kabinette, kan man jo legge ting inn i den, sånn som CD mapper og liggnende. Men det er jo fortsatt lurt å ha noe rundt kabinne for så å være sikker på at den ikke får riper i seg, eller andre skader under reisen/frakten.

Angående CRT skjermer har jeg enda ikke funnet noe spesielt lurt man kan gjøre med de... Det beste er jo å finne en eske som passer så godt som mulig, og legge inn bobbleplast eller noe for å dempe til "veggene". Så er det å teipe den godt som er nøkkelen her. (Mener jeg da.. :/)

Lenke til kommentar

Bære"veske" fra Multicom (Samme som fra Microplex) er kjempefint! :) På korte avstander har jeg den i fanget sammen med Lcd-skjermen min, siden jeg brant meg på å ha den i bagasjen en gang før. Det går sikkert bra, men jeg vil ha den trygt :p Ikke at det er så trygt for meg, men det er snakk om 500-1000m. Ellers ligger den i baksetet, med god beskyttelse og/eller sele.

Til LCD-skjermen min skal jeg kjøpe meg en bærereim elns til den og, fra Microplex :fun: Ser litt grei ut, slipper man bekymre seg over kabler som stikker ut overalt og diverse. Så har man to bærereimer og en bag og holde orden på :)

Lenke til kommentar
  • Opprett ny...