Gå til innhold

Imperial vs. Metric - Fight!

ehs5

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja, det metriske systemet er så mye enklere å (hode)regne med da alt er basert på 10 og det er logiske sammenhenger mellom lenger, overflater og volum. Hvorfor gjøre det så komplisert (feet, miles, yards, inches etc...)?

Endret av chrml
Lenke til kommentar

Amerikanerne liker det komplisert, men en av grunnene til at de ikke endrer er like jalla som med engelskmennene som ikke vil kvitte seg med uttrykket pint (aka 1 pint of beer) det som de snakker om er gallon (3,noen) liter (aka a gallon of fuel) her er det da snakk om amerikanske gallon

Lenke til kommentar

vett det, men det er svært irriterende! også med å konvertere imperialisk til metrisk og vica versa :hrm: *huske en gong jeg måtte finne ut hvor mye "1/16, 7/16, 1/32, osv" var for 6 mm :wallbash::angry:

...

det tok 10 ekstra minuter :no:

esa

Lenke til kommentar
Ja, det imperiske systemet er så mye enklere å (hode)regne med da alt er basert på 10 og det er logiske sammenhenger mellom lenger, overflater og volum. Hvorfor gjøre det så komplisert (feet, miles, yards, inches etc...)?

6677010[/snapback]

Mente metrisk istedenfor imperisk.

Lenke til kommentar

Så klart, men jeg tenkte uten kalkulator eller andre verktøy. :p Det er lenge siden jeg har prøvd nå, men det var alltid noe som ikke stemte, jeg husker ikke akkurat hva det var jeg ikke fikk til.

Endret av ehs5
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...