Gå til innhold

Er QXL useriøse?

Anbefalte innlegg

Ingen har sagt det er forbudt eller at de som selger skal hindres. ( i denne tråden ) Alt vi sier er at de folka som gjør det er drittsekker, og de som kjøper til de prisene, idioter.

6704890[/snapback]

Tja, i de fleste tilfellene vil vel selgerne ikke få solgt.

Jeg er rimelig sikker på at mange byr opp sine egne varer, har selv blitt utsatt for det vil jeg tro. La inn bud på ett rackskap klokka 02.30 og det var en fyr med samme postnummer som selger som bød over, tok sjangsen og var med til over 7000,- før jeg smilende hoppet av. Noen dager fikk jeg mail om at jeg kunne få kjøpt det for mitt siste og tapende bud.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ingen har sagt det er forbudt eller at de som selger skal hindres. ( i denne tråden ) Alt vi sier er at de folka som gjør det er drittsekker, og de som kjøper til de prisene, idioter.

6704890[/snapback]

Tja, i de fleste tilfellene vil vel selgerne ikke få solgt.

Jeg er rimelig sikker på at mange byr opp sine egne varer, har selv blitt utsatt for det vil jeg tro. La inn bud på ett rackskap klokka 02.30 og det var en fyr med samme postnummer som selger som bød over, tok sjangsen og var med til over 7000,- før jeg smilende hoppet av. Noen dager fikk jeg mail om at jeg kunne få kjøpt det for mitt siste og tapende bud.

6705109[/snapback]

Haha. Håper du ikke kjøpte varen. Genialt når slike sleipinger går i sine egne feller :)

Lenke til kommentar
Her er et godt eksempel på hvordan enkelte selgere på QXL prøver å lure folk trill rundt...

6708161[/snapback]

Tja, og så får vi se om de får solgt da.

Så langt var det ikke noen bud og jeg tviler på at det blir så mange, tross alt er det ikke lureri selv om man er dyre på ting.

Jeg fatter ikke at folk gidder og kjøpe nye ting til ordinær pris på QXL, tross allt er det en ufattelig treg kjøpsprosess der ting ligger ute i dagesvis.

Har selv kjøpt en del svinbillige ting der men man må bruke endel tid skal man finne perlene.

Lenke til kommentar

Nytt eksempel:

Harddisker på QXL

og her butikkpris:

Prisguiden

For godt under selgers "kjøp nå" pris får en altså 2 fabrikknye 250GB disker inkl. frakt.

Minstepris på kr. 1000,-.

Jeg vil synes det er trist hvis det kommer noe bud på disse som tross alt er 2 år gamle.

Jeg har selv brukt QXL til å selge ting men har da vært "ærlig" og satt "kjøp nå" pris til

en realistisk pris. Dvs. en pris jeg selv hadde vært villig til å betale for tilsvarende produkt.

Så QXL er ikke bare negativt. Det kan i mange tilfeller være et fint sted å få solgt ting.

Det er bare så synd det er så mange "useriøse" selgere...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE
Jeg har nå hørt mye rart om qxl og begynner å tvile sterkt på seriøsiteten til nettstedet (Har vel egentlig aldri hatt helt troen). Sidene vrimler jo av folk som selger overprisede gjenstander, pc-er som er i feil kategori,helt åpenlyst piratkopiert programvare, Falske merkevarer av ymse slag. og verdiløse linker som nesten høres ut som det er en tjeneste levert av selgeren. Er det i det hele tatt et snev av seriøsitet der i gården eller kan man selge hva som helst så lenge QXL tjener penger på det?

Så hvorfor er egentlig qxl såpass populære? Er det på grunn av vanlige folks uvitenhet?

Skal det være en "flot rolex dame klokke" anyone?

6675823[/snapback]

det finnes masse bra på qxl. qxl-ledelsen har da ingen påvirkning på hva brukerne priser produktene sine til... det har jo ingen auksjons nettside. de kan jo heller ikke saumfare alle auksjonene. men om du ser noe så kan du jo bare sende de en mail så fjerner de det. det kalles vel seriøsitet?

Lenke til kommentar
det finnes masse bra på qxl. qxl-ledelsen har da ingen påvirkning på hva brukerne priser produktene sine til... det har jo ingen auksjons nettside. de kan jo heller ikke saumfare alle auksjonene. men om du ser noe så kan du jo bare sende de en mail så fjerner de det. det kalles vel seriøsitet?

6708540[/snapback]

Det finnes en "tips oss" funksjon på QXL sine auksjoner. Jeg har selv benyttet denne

i flere tilfeller hvor det utvilsomt har vært snakk om illegale produkter/piratkopier.

Ingenting har da skjedd fra QXL sin side...

Lenke til kommentar
Her er et godt eksempel på hvordan enkelte selgere på QXL prøver å lure folk trill rundt...

Minnekort på QXL

Sammenlignet med denne:

Link til prisguiden

Trist hvis noen biter på...

6708161[/snapback]

Etter markedsføringsloven er det vel ulovlig å kalle slike auksjoner for ekstreme lavprisauksjoner?

6708185[/snapback]

Vel, de selger de brikkene der til 400kr stk utenfor QXL. Så i deres øyne gjøre det billig sikkert brikkene billig ;) Dog gir det de ingen rett til å faktisk kalle de ekstremt billig. Så forutsatt at markedsføringsloven gjelder for auksjoner (noe jeg antar den gjør) så er det uten tvil kritikkverdig og mest sannsynligvis ulovlig.

Legger til at jeg ikke har noen juridisk bakgrunn.

Lenke til kommentar

Minnekort på QXL

Sammenlignet med denne:

Link til prisguiden

Trist hvis noen biter på...

6708161[/snapback]

Ikke bare får du den til halvpris ifølge prisguiden, men du må betale frakt og ekspedisjonsgebyr i tillegg på 120 kr.

Det som IRRITERER meg noe GRØNNJÆVLIG med QXL er at det tillater alle disse søppel"firmaene" å selge hos seg. Det har gått så langt at QXL til og med samarbedier med de. De legger ut drøssevis av møkkaprodukter, og gjør det slik at det er vanskelig og slitsomt å bla gjennom auksjonene.

Disse "firmaene" som i virkeligheten er drevet av en tragisk liten svindler (på mange måter samme tragiske personen som de som driver QXL), krever urimelige høye fraktpriser og ekspedisjonsgebyrer!

Når ble det vanlig å betale 49 kr for å at han du kjøper fra skal pakke minnebrikken du vant budrunden på? I tillegg skal den samme idioten ha 89 kr for å sende den som et brev. Kjøper du enda en ting av han skal han ha 48 kroner til for å legge den i det samme brevet!!

Svindel? Nei, men det er helvetes useriøst, og QXL befester sin posisjon som et møkkafirma i mine øyne. Dette har pågått i flere år, og de har ikke svart på noen av mine henvendelser angående dette. I tillegg har de tidenes dårligste rapoteringstjeneste. Ikke er de lett å komme i kontakt med heller.

Kanskje litt skarpt innlegg, men er jeg frustrert? Ja.

Endret av Nuffern
Lenke til kommentar

Svindel? Nei, men det er helvetes useriøst, og QXL befester sin posisjon som et møkkafirma i mine øyne. Dette har pågått i flere år, og de har ikke svart på noen av mine henvendelser angående dette. I tillegg har de tidenes dårligste rapoteringstjeneste. Ikke er de lett å komme i kontakt med heller.

6709326[/snapback]

Helt enig i din beskrivelse. Var innom der og var interessert i en CPU. Se denne linken: http://my.qxl.no/accdb/viewItem.asp?IDI=27365174

Der hadde selger satt "Kjøp nå pris" til kr. 2500,-. Jeg gjorde selger forsiktig oppmerksom på at ny pris på shg.no i i øyeblikket var 1.160,-. Da skulle du sett på reaksjon. Jeg ble utskjellt på det groveste og etter noen nye kommentarer fra meg ble jeg svartelistet. Hvis dere følger linken vil dere se at han faktisk solgte CPUen som ny var verdt 1.160 for 2.500. Lønner det seg å være ærlig eller ha moral i dag, nei tydeligvis ikke. Mange vet ikke om prisguide.no og at de kan sjekke prisene her. Dette burde QXL (hvis de var seriøse) opplyst om til bruker når denne registrerer seg. Jeg varslet QXL om hva som foregikk og her er svaret jeg fikk:

"Hei

Brukere velger selv om de ønsker å legge inn bud. Brukerne må selv undersøke hvilke priser man finner andre steder før de legger inn bud. Vi har dessverre ingen mulighet til å vite hva alle varer selges for andre steder. Beklager. Det er forbrukeren selv som må undersøke dette. NB settes prisen for høyt vil dette føre til at selger ikke får salg. Selgere er derfor flinke til å selv sette riktig pris. Ønsker deg en fin dag!

Med vennlig hilsen

Mona" sitat slutt

Joda, QXL v/Mona var jo høflig, men hun tok feil med at brukerne selv finner ut hva riktig pris er. Her er selgerens siste kommentar til meg: sitat v/klipp:

Selger har svart på ditt spørsmål vedrørende følgende gjenstand.

"AMD 4000+ Socket 939 (Gjenstandsnummer 27365174)

Svar: Laughting my fucking ass off, for en IDIOT! At det går an ! Tror du virkelig noen bryr seg om hva du mener ? Hvis du tror noen som helst leser hva du skriver, så tro om igjen ! INGEN bryr seg om deg din patetiske lOOOOOOser, Eneste grunnen til at du leser dette er fordi du er logget inn. Hvem tror du at du er ? Din forbanna kvisete fjortis, det er 18 års grense på QXL ! Om jeg selger CPUen eller kaster den i dass er meg likegyldig." sitat slutt.

Tja..hva skal man si. Jeg vil aldri benytte QXL mer. Burde kanskje vært en oppgave for forbrukerrådet å gjøre det norske folk oppmerksom på hva som foregår.

Lenke til kommentar

Jeg har sålangt bare hatt gode erfaringer med QXL, men mine handler går mest innen modelltog og musikk, der man finner personer med mer peiling og en annen standard enn n00bs som skal selge gammelt datautstyr.

Det handler om å være smart og se personer for hva de er, og karakterboken er til for å leses. Ledelsen i QXL er vedlig ineffektive og treige, men det burde ikke stoppe en god handel mellom to seriøse parter. Og dersom man ikke kan se hvem som er seriøse, burde man holde seg unna.

Burde kanskje vært en oppgave for forbrukerrådet å gjøre det norske folk oppmerksom på hva som foregår.

Nei.... Visse ting må gjennomgå en slags evolusjon før folk får ting inn i bevistheten, og det blir allmennkunnskap. Dersom mange må brenne seg før dette skjer, so be it.

Endret av Ulkesh
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE

ja men herregud da... qxl er ikke ansvarlig for at noen kjøper noe til overpris.

det er kjøperen som legger inn bud og hvis ikke han er villig til å se på nye priser så får det bare være.

Endret av KRAFortune
Lenke til kommentar

6709326[/snapback]

Helt enig i din beskrivelse. Var innom der og var interessert i en CPU. Se denne linken: http://my.qxl.no/accdb/viewItem.asp?IDI=27365174

*snip*

6710703[/snapback]

Haha ler godt her. Makan til idiot. "Bemerk ! Jeg betalte Kr. 7.000,- for prosessoren i 2005 !" står det med stor, rød skrift. Vel, da har han gjort en elendig deal, for den har nok aldri kosta noe særlig mer enn 3000kr.

Endret av Ernie
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...