magnulf Skrevet 14. august 2006 Del Skrevet 14. august 2006 Hei jeg har nettopp instalert Ubuntu og dette er første gang jeg prøver linux og lurte på om noen kunne hjelpe meg med å forklare hvordan jeg skal instalere vlc? Lenke til kommentar
hockey500 Skrevet 14. august 2006 Del Skrevet 14. august 2006 sudo apt-get install vlc i terminal. Eller bruk synaptic Lenke til kommentar
orbryn Skrevet 15. august 2006 Del Skrevet 15. august 2006 Jeg sliter med det samme. For den finner ikke pakken vlc. Og jeg fatter ikke hva "universe" mirror er for noe! I synaptic: Respositories, make sure you have a "universe" respository activated. I terminal: You need to check that you have a "universe" mirror in your /etc/apt/sources.list Lenke til kommentar
magnulf Skrevet 15. august 2006 Forfatter Del Skrevet 15. august 2006 Hockey kan du skrive et litt mer utfyldenes svar? Lenke til kommentar
takumi Skrevet 15. august 2006 Del Skrevet 15. august 2006 (endret) 1: System > Administration > Synaptic Package Manager 2: Settings > Repositories 3: +Add Huk av de to som ikke er merket. Click Add på det lille vinduet, Close på det litt større vinduet og Reload på det store vinduet EDIT: dette legger bare til de repositoriene som trengs, nå bør det være mulig å installere VLC via terminal eller synaptic. Endret 15. august 2006 av takumi Lenke til kommentar
Tafsen Skrevet 15. august 2006 Del Skrevet 15. august 2006 Her er to fine sider for ubuntu: wiki.ubuntu.com ubuntuguide.org Lenke til kommentar
takumi Skrevet 15. august 2006 Del Skrevet 15. august 2006 Bare koselig det! Er du helt ny med Ubuntu kan forhåpentligvis denne posten kanskje hjelpe deg med noen ting: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=616926 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå