Mads_B Skrevet 14. august 2006 Del Skrevet 14. august 2006 Jeg har hatt pc'en min i noen år nå, og har tatt systemgjennoppretting en gang tidligere. Nå husker jeg ikke hvordan man gjorde det. Det jeg vil er å slette alt bortsett ifra operativsystemet. (XP home edition) Hvordan gjør jeg det? (beklager hvis ikke dette er riktig plass og poste, men det var det eneste kategorien jeg syntes virket riktig) Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 14. august 2006 Del Skrevet 14. august 2006 Jeg har hatt pc'en min i noen år nå, og har tatt systemgjennoppretting en gang tidligere. Nå husker jeg ikke hvordan man gjorde det. Det jeg vil er å slette alt bortsett ifra operativsystemet. (XP home edition) Hvordan gjør jeg det? (beklager hvis ikke dette er riktig plass og poste, men det var det eneste kategorien jeg syntes virket riktig) 6675584[/snapback] kontrollpanel--->system--->systemgjenoppretting (ihvertfall hvis du har klassisk visning på kontrollpanelet.) Lenke til kommentar
Mads_B Skrevet 14. august 2006 Forfatter Del Skrevet 14. august 2006 Jeg har hatt pc'en min i noen år nå, og har tatt systemgjennoppretting en gang tidligere. Nå husker jeg ikke hvordan man gjorde det. Det jeg vil er å slette alt bortsett ifra operativsystemet. (XP home edition) Hvordan gjør jeg det? (beklager hvis ikke dette er riktig plass og poste, men det var det eneste kategorien jeg syntes virket riktig) 6675584[/snapback] kontrollpanel--->system--->systemgjenoppretting (ihvertfall hvis du har klassisk visning på kontrollpanelet.) 6675633[/snapback] Hva så? trenger en guide Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 14. august 2006 Del Skrevet 14. august 2006 (endret) Eh, det kan gjøres på mange måter. Det som er vanlig, i hvertfall på bærbare maskiner, er at det følger med en CD eller DVD som er bootbar. Den nevnte platen inneholder et image (en fil som representerer alt innholdet på en partisjon eller harddisk). Kan også være at image-fila ligger på en skjult partisjon på harddisken. Hvis maskinen din har et sånt opplegg, så gjør du følgende: 1) Slå av eller restart maskinen med nevnte cd/dvd -plate inni. Se til at maskinen kan boote via cd/dvd -spiller. 2) Det skal starte opp et eller annet program for å "resette" dataen. På min gamle Acer travelmate er det et program med et grafisk brukergrensesnitt som starter opp. Videre er det bare å følge de instruksjoner som programmet måtte gi. NB: Backup backup og atter backup. Vær klar over at enkle resette-CD er kan finne på å slette alt som måtte være på harddisken uten å ta hensyn til partisjoner og lagrede filer. Endret 14. august 2006 av geir__hk Lenke til kommentar
Xar0n Skrevet 15. august 2006 Del Skrevet 15. august 2006 (endret) Jeg har hatt pc'en min i noen år nå, og har tatt systemgjennoppretting en gang tidligere. Nå husker jeg ikke hvordan man gjorde det. Det jeg vil er å slette alt bortsett ifra operativsystemet. (XP home edition) Hvordan gjør jeg det? 6675584[/snapback] Ved systemgjenoppretting sletter du ikke alt da bare setter du pcen tilbake til et tidligere tidspunkt. Mener du ikke formatering? Men hvis du skal ta systemgjenoppretting så trykk start>Hjelp & Støtte>Skriv systemgjenoppretting>Søk>Så trykker du på "Kjør veiviser for systemgjenoppretting". Endret 15. august 2006 av Xar0n Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå