Gå til innhold

Prisen på HD-DVD spilleren er kommet X360

Straffa

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Premuim pakke -3000kr

wireless adapter-1000

Hd-DVD addon-2000

xbox live-500+

kan bli dyrt dette her for folk som vil ha samme specsa som en ps3 ..

også kommer den HDMI kontakten til en pris og kansje, vis ryktene stemmer..

og 360 har vel ingen bluetooth tilkobling, skulle MS implentere det så blir vel prisen enda litt høyere..

kansje folk skulle begynne og skjønne at ps3 ikkje er så dyr som folk skal ha det til.-

6679264[/snapback]

Bare at jeg har ikke bruk for trådløs adapter. Har ikke trådløst nett, så det er fullstendig unødvendig å bruke penger på.

HD DVD har jeg ikke bruk for. Jeg har ingen HD DVD filmer.

Xbox Silver, gratis. Jeg jobber temmelig mye, og i helgene er det stort sett party, så jeg får ikke tid til å sitte å spille så mye sammenhengende så ofte. Gold er derfor ikke aktuellt for tida.

Blåtann? Hva skal jeg med det egentlig?

Masse stash jeg ikke trenger mao, og som jeg ikke har blitt tvunget til å ha av MS. Så det så. Hehe

Lenke til kommentar

men for dem som trenger det da.. ;)

eg reklamere ikke for ps3 her no..men bare for og sette verdien opp mot kvarandre viss du skal ha det samme utstyrsnivået som en ps3..men som sakt så har du valget av MS sin konsoll..men noen vil kansje ha det intergrert eller ikke..

for min del er det ett fett akkuratt no, siden eg har gjitt opp hele ps3 greia..maskina kommer aldri alikevel, no hadde det ikkje sjokkert meg om den hadde vorte utsatt i mars og..prøver og finne en vei og investere i 360 selv.. :)

Lenke til kommentar

Masse stash jeg ikke trenger mao, og som jeg ikke har blitt tvunget til å ha av MS. Så det så. Hehe

6852702[/snapback]

Det er det her Sony fans ikke skjønner, at MS har gitt kjøperne ett valg om hva de vil ha mens Sony pusher alt de kan!

Tenk om Sony hadde ventet med Blue-Ray til neste konsoll, da hadde tiden muligens vært mer moden for ett skifte.

Og så kunne Sony gitt oss ett valg med PS3, en uten Blue-Ray til 3500kr, og en med for 5500kr. De hadde fortsatt fått ut Blue-Ray formatet sitt uten att mange folk hadde følt at de betaler ekstra for noe de ikke vil ha, eller har bruk for... ENNÅ!

2cents

Lenke til kommentar

6852702[/snapback]

Det er det her Sony fans ikke skjønner, at MS har gitt kjøperne ett valg om hva de vil ha mens Sony pusher alt de kan!

Tenk om Sony hadde ventet med Blue-Ray til neste konsoll, da hadde tiden muligens vært mer moden for ett skifte.

Og så kunne Sony gitt oss ett valg med PS3, en uten Blue-Ray til 3500kr, og en med for 5500kr. De hadde fortsatt fått ut Blue-Ray formatet sitt uten att mange folk hadde følt at de betaler ekstra for noe de ikke vil ha, eller har bruk for... ENNÅ!

2cents

6852790[/snapback]

Sony gir deg et valg! Du kan kjøpe Xbox360. Men vil du ha PS3, så må du ha Blue-Ray. På Commodore VIC-20, så måtte du ha kassettspiller. Eller Atari ST, så måtte du ha diskettstasjon. På 8-Bit Nintendo, så måtte du bruke cartridge.

For Sony så er dette NextGen. Det er nettopp denne grunnen til at jeg kjøper PS3 i tillegg til X360. Blue-Ray, HDMI, Trådløs adapter. Jippi!! Som jeg gleder meg :D

Lenke til kommentar

Sony gir deg et valg! Du kan kjøpe Xbox360.

6855044[/snapback]

Ikke de lureste trekket av Sony da med andre ord ;)

6855126[/snapback]

Hehe, nei det er neppe en 'marketing wünderkind' som fant opp den strategien :!:

6855894[/snapback]

Der er jeg svært uenig! Dette er jo en vanvittig bra sjanse for å få Blue-Ray ut til massene. Valget blir vel ganske enkelt HD-DVD til 6000,-, eller PS3 til 6000,-. Og den prisen kommer til og gå nedover. Så tenker man langsiktig kan Sony vinne både konsoll kampen og HD-media kampen.

HD-DVD add-on til X360 er bare en krampetrekning uansett. Hvem gidder vel ha enda en boks stående ved siden av og ta opp plass, lage lyd og kreve enda et strømadapter på gulvet. Det tror jeg blir en flopp!

Tiden vil vise...

Uansett så står det en PS3 i stua mi om 2 mnd :)

Lenke til kommentar
Hvem gidder vel ha enda en boks stående ved siden av og ta opp plass, lage lyd og kreve enda et strømadapter på gulvet. Det tror jeg blir en flopp!

Tiden vil vise...

Uansett så står det en PS3 i stua mi om 2 mnd :)

6856844[/snapback]

Jeg har flere bokser stående jeg gitt hehe. Tuner, vcr, dvd, ps2, gc, 360, surroundreciever, pc... En fra eller til spiller ikke noen rolle lenger. Ei heller en fjernkontroll til eller fra, men det er en annen diskusjon. Poenget er at det ikke flopper å ha duppeditter stående. Det er det vi lever og ånder for ;)

Lenke til kommentar
Der er jeg svært uenig! Dette er jo en vanvittig bra sjanse for å få Blue-Ray ut til massene. Valget blir vel ganske enkelt HD-DVD til 6000,-, eller PS3 til 6000,-.

Valget er ikke reelt, da folk flest ikke har HDTV, og det er kun entusiaster som kjøper spillere til denne prisen. Frem til prisen på BR/HD-DVD er mye lavere og de fleste har HDTV, så vil de fortsette å kjøpe DVD.

Jeg tror Sony har overvurdert etterspørselen etter HD. Folk bryr seg mindre om kvalitet og mer om brukervennlighet. DVD tok over for VHS fordi det var bedre og enklere å bruke.

For BR er det derimot problemer med brukervennlighet, som at man kanskje ikke kan spille av en film på mer enn en BR-spiller, osv. Hvis forbrukeren må koble BR-spilleren sin til nettet for autentisering m.m., så er dette et steg BAKOVER når det gjelder brukervennlighet.

BR har lite eller ingenting ekstra å tilby brukeren i form av brukervennlighet i forhold til DVD. Når det da i tillegg er mye dyrere og krever ny TV for å få høyere kvalitet, så ser det mer ut som HD er dødt. Forbrukerne vil kanskje rett og slett hoppe over disse nye optiske HD-mediene og gå rett på streaming over nettet. Det er neste steg i brukervennlighet: Du trenger ikke plater engang, du bare velger filmer der du sitter i sofaen.

Så for å oppsummere så ble DVD en suksess fordi det var mye mer brukervennlig enn VHS (ingen spoling osv.). DVD er veldig billig, og BR er ekstremt dyrt og gjør det ikke enklere for brukeren - kanskje heller tvert imot.

Jeg tror det er fare for at optiske HD-medier aldri når ut til massene.

Endret av Pricks
Lenke til kommentar
En ting som er dumt med det eksterne HD-Drevet er at jeg er rimelig tom for stikkontakter bak tv-benken.

Og doblere og forgreininger er det MER ENN NOK AV der bak.

6858254[/snapback]

Det må være den teisteste grunnen jeg noensinne har lest

Endret av avanore
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...