Gå til innhold

Prisen på HD-DVD spilleren er kommet X360

Straffa

Anbefalte innlegg

Bare at forskjellen her er at man ikkje blir tvunget til å betale for BR om man ikkje trenger det.

6679291[/snapback]

ingen som tvinger deg til noe.

personlig ville jeg ikke ha kjøpt ps3 hvis de fortsatt hadde brukt DVD9, som garantert er utdatert 1-2 år fra nå, nei gi oss regionfrie spill på Blu-Ray sier bare jeg.

med ps3 blir regionlåser på spill en ting av fortiden, og deilig er det.

da kan jeg bestille spill fra hvor jeg vil i verden uten å måtte bekymre meg over om spillene faktisk funker

pluss at det nye belleget på cdene gjør de motstandsdyktige mot riper slik at de varer deg evig, nå trenger man ikke "back ups" lenger.

det føles litt deilig å vite at discene dine tåler litt røff behandling :D

det aller beste som kan skje nå er at BD spilleren i ps3 også er en brenner, det hadde bare tatt kaka

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Bare at forskjellen her er at man ikkje blir tvunget til å betale for BR om man ikkje trenger det.

6679291[/snapback]

6697275[/snapback]

Ingen som tvinger meg til å kjøpe PS3 nei,men det er bare pga. at Sony tvinger meg til å måte betale for BR at eg ikkje kjøper PS3 sitt nåverende prisstadie. :)

Lenke til kommentar

6679291[/snapback]

6697275[/snapback]

Ingen som tvinger meg til å kjøpe PS3 nei,men det er bare pga. at Sony tvinger meg til å måte betale for BR at eg ikkje kjøper PS3 sitt nåverende prisstadie. :)

6697417[/snapback]

Industrien kommer til å tvinge deg inn på BR eller HD-DVD før eller senere ;)

Lenke til kommentar

Ja det har eg jo heller ikkje sagt noe om. Men den tvangen blir ikkje før eg føler behovet for det uansett. Og før vi overhodet har ankommet noen form for tvang, har eg sikkert invistert i ein HD-avspiller i ein eller annen form likevel.

Lenke til kommentar
men hvis du ikke har en 360 allerde så kjøper du jo ikke en ny nå, da venter du gjerne til de lanserer en med HD DVD inni, det vil nok bli billigere enn å kjøpe en xbox 360 pluss en HD DVD spiller

6676285[/snapback]

MS har avkreftet at de kommer med en innebygd HD-DVD spiller. Med det første iallefall

http://www.eurogamer.net/article.php?article_id=62166

6677684[/snapback]

Det har de mest sannsynlig avkreftet for at ikke salget av 360 skal stagnere nå. Det er lov å tenke litt, i manko av bedre ord; markedstaktikk, vetdu.

6678663[/snapback]

Er klar over det :) Må jo ikke miste det viktige julesalget.

6678750[/snapback]

hvis en eventuell tredje SKU skal komme og knuse ps3 salget må det skje før jul, rundt ps3 lansering.

med dette vil MS bryte spillereglene i markedet,

men man vinner ingenting ved å holde seg til reglene, i allefall har aldri MS vunnet noe på det, tvert om.

hvis de derimot ikke gjør dette nå, men la oss si om ett år til neste julesalg

så vil dette bli et altfor stort svik mot sin etablerte kundebase, og de vil miste sitt renome og all troverdighet i spillindustrien.

syns forøvrig det faktum at xbox 1 kom ett år etter ps2 og at xbox360 kommer ett år før ps3, viser hvor seriøse MS er i dette "gamet", jeg mener, levetiden på konsollene dems er betydelig mindre enn på andre konsoller.

hvor lenge til xbox1080 med støtte for 1080p kommer ut?

2-3 år?

dette er også en av grunnene til at jeg synes ms bør pelle seg ut av dette markedet,

de gjør generasjonene kortere slik at man må betale for ny HW hvert annet år, akkurat som på pc.

pluss at de ødelegger spillene de tar i i kommersielt øyemed.

hva skjedde f.eks. med det geniale perfekt dark?

plutselig har spillet fått en uber-barnslig overhaling med storyline som er like tynn som en fyrstikk, og joanna dark ser plutselig ut som alle fjortisgutters våte drøm.

dette KUN for å selge

dette var en av all-time favoritt spillseriene mine og jeg fatter ikke at rare har klart å lage ett så udugelig spill, selvom det ikke er det samme rare teamet som lagde perfekt dark og goldeneye til n64 så er fortsatt noen av de originale devsene med i dagens team..

helt utilgivelig

Endret av asia_hills
Lenke til kommentar
hvis en eventuell tredje SKU skal komme og knuse ps3 salget må det skje før jul, rundt ps3 lansering.

men man vinner ingenting ved å holde seg til reglene, i allefall har aldri MS vunnet noe på det, tvert om.

så vil dette bli et altfor stort svik mot sin etablerte kundebase, og de vil miste sitt renome og all troverdighet i spillindustrien.

syns forøvrig det faktum at xbox 1 kom ett år etter ps2 og at xbox360 kommer ett år før ps3, viser hvor seriøse MS er i dette "gamet", jeg mener, levetiden på konsollene dems er betydelig mindre enn på andre konsoller.

2-3 år?

dette er også en av grunnene til at jeg synes ms bør pelle seg ut av dette markedet,

de gjør generasjonene kortere slik at man må betale for ny HW hvert annet år, akkurat som på pc.

plutselig har spillet fått en uber-barnslig overhaling med storyline som er like tynn som en fyrstikk, og joanna dark ser plutselig ut som alle fjortisgutters våte drøm.

dette KUN for å selge

dette var en av all-time favoritt spillseriene mine og jeg fatter ikke at rare har klart å lage ett så udugelig spill, selvom det ikke er det samme rare teamet som lagde perfekt dark og goldeneye til n64 så er fortsatt noen av de originale devsene med i dagens team..

helt utilgivelig

6701017[/snapback]

Skal du trolle så må du gjøre det skikkelig...

En tredje SKU kommer IKKE. De har satt seg fast til en maskinvare som de må bruke, ellers vil de blokkere for sine egne salg.

Med Xbox ville MS komme seg inn i konsollmarkedet så fort som mulig slik at de kunne få tiden de ville på 360. De kjøpte opp Bungie pga. Halo hadde et veldig stort potensiale og ville garantere å bli en "systemseller". MS brukte veldig mye penger for å sikre seg et markedet for deres neste konsoll. Derfor har de operert med en kortere levetid på de to konsollene sine.

Som jeg skrev over, det vil ikke komme en 360 med andre features. Maskinvaren er satt, den kan ikke endres. Som sagt, en konsoll kan ikke endre maskinvarearkitekturen i sin levetid. Bare optimaliseringer innenfor utvikling av CPU og andre brikker for å minske produksjonskostnader.

MS har ingenting med Perfect Dark Zero å gjøre. Det er Rare som har laget det. Nå var det GC som opprinnelig skulle få dette, men Nintendo solgte Rare pga. de var for trege med å komme ut med spill. Samme skjedde med Kameo. Så du får du gå lengre ut på landet med... Angående utseende på Johanna, det er takket være dagens marked og ikke utviklerene. Sex og vold selger, det blir det penger av. Slik har spillindustrien blitt.

Endret av TCi
Lenke til kommentar

2-3 år?

dette KUN for å selge

helt utilgivelig

6701017[/snapback]

Skal du trolle så må du gjøre det skikkelig...

En tredje SKU kommer IKKE. De har satt seg fast til en maskinvare som de må bruke, ellers vil de blokkere for sine egne salg.

Med Xbox ville MS komme seg inn i konsollmarkedet så fort som mulig slik at de kunne få tiden de ville på 360. De kjøpte opp Bungie pga. Halo hadde et veldig stort potensiale og ville garantere å bli en "systemseller". MS brukte veldig mye penger for å sikre seg et markedet for deres neste konsoll. Derfor har de operert med en kortere levetid på de to konsollene sine.

Som jeg skrev over, det vil ikke komme en 360 med andre features. Maskinvaren er satt, den kan ikke endres. Som sagt, en konsoll kan ikke endre maskinvarearkitekturen i sin levetid. Bare optimaliseringer innenfor utvikling av CPU og andre brikker for å minske produksjonskostnader.

MS har ingenting med Perfect Dark Zero å gjøre. Det er Rare som har laget det. Nå var det GC som opprinnelig skulle få dette, men Nintendo solgte Rare pga. de var for trege med å komme ut med spill. Samme skjedde med Kameo. Så du får du gå lengre ut på landet med... Angående utseende på Johanna, det er takket være dagens marked og ikke utviklerene. Sex og vold selger, det blir det penger av. Slik har spillindustrien blitt.

6701107[/snapback]

om en tredje SKU kommer vet verken du eller jeg.

finner det usansynlig men det hadde faktisk ikke overasket meg hvis det var tilfelle.

tror ikke akkurat MS har noen kvaler med å gjøre dette da det er mye penger i bildet.

du ser jo at flere forumpostere ikke har noe imot en tredje sku, de ønsker den velkommen :hmm:

de få som virkelig fatter hva dette har å si vil ikke bli hørt, da sauene er i flertall.

Takk for at du tar fram ett strålende eksempel, Bungie med HALO 2 er litt av ett makkverk om jeg så må si det selv.

grafikken er bedre men storyline er like kjip som en kamel på streik i sahara.

tror MS sitt oppkjøp av Bunge har noe med saken å gjøre...

Perfekt dark Zero er ett makkverk pga. MS ikke prøv deg engang.

utviklerne har sikkert fått tett med $ for å utvikle dette spillet kjapt, sånn at det rekker 360's launchtider, da på bekostning av spillets integritet.

Sex og vold selger, ja

men i riktige former. GTA har en særegen stil som er blandet med veldig god humor IMO derfor selger det

jeg liker sex og vold i mine spill jeg og, men det MÅ være mening i det.

edit:

ang. levetid: så du synes det er ok at MS korter ned levetiden på konsollene sine bare for å vinne markedet på brukerens bekostning?

hvis ja så synes jeg dette begynner å ligne blind fanboyisme, noe jeg trodde du holdt deg for god til Tci

Endret av asia_hills
Lenke til kommentar

Åhuffda, du sier SELV at HALO2 er et makkverk? Dette gjelder jo selvsagt mye mer enn de fleste omtalere og gamere i verden som elsker spillet... både singleplayer og multiplayer. Det er vel også et av de mest spilte multiplayerspillene til konsoll på toppen av det hele.

Så jeg ser ikke hvordan MS har ødelagt dette? At utviklere har tidsfrister er da ikke HELT uvanlig det heller.

Tror nok ikke PS3 akkurat kommer til å overkjøre 360 spillemssig sett med det første heller, men tror heller disse maskinene vil få en knallhard kamp om å få lagt opp til et solid og variert spillbibliotek

Lenke til kommentar
edit:

ang. levetid: så du synes det er ok at MS korter ned levetiden på konsollene sine bare for å vinne markedet på brukerens bekostning?

hvis ja så synes jeg dette begynner å ligne blind fanboyisme, noe jeg trodde du holdt deg for god til Tci

Blind fanboyisme? Look who's talking.

Lenke til kommentar
om en tredje SKU kommer vet verken du eller jeg.

finner det usansynlig men det hadde faktisk ikke overasket meg hvis det var tilfelle.

tror ikke akkurat MS har noen kvaler med å gjøre dette da det er mye penger i bildet.

du ser jo at flere forumpostere ikke har noe imot en tredje sku, de ønsker den velkommen  :hmm:

de få som virkelig fatter hva dette har å si vil ikke bli hørt, da sauene er i flertall.

Takk for at du tar fram ett strålende eksempel, Bungie med HALO 2 er litt av ett makkverk om jeg så må si det selv.

grafikken er bedre men storyline er like kjip som en kamel på streik i sahara.

tror MS sitt oppkjøp av Bunge har noe med saken å gjøre...

Perfekt dark Zero er ett makkverk pga. MS ikke prøv deg engang.

utviklerne har sikkert fått tett med $ for å utvikle dette spillet kjapt, sånn at det rekker 360's launchtider, da på bekostning av spillets integritet.

Sex og vold selger, ja

men i riktige former. GTA har en særegen stil som er blandet med veldig god humor IMO derfor selger det

jeg liker sex og vold i mine spill jeg og, men det MÅ være mening i det.

edit:

6701294[/snapback]

Hehe, jeg orker ikke en gang diskutere dette med deg når du ikke forstår hva jeg poster.

Lenke til kommentar
om en tredje SKU kommer vet verken du Snip

edit:

6701294[/snapback]

Hehe, jeg orker ikke en gang diskutere dette med deg når du ikke forstår hva jeg poster.

6701775[/snapback]

Umm.. Hva er det nå man kaller det... hmmmm.. Jo det var det; EID?! :w00t:

Lenke til kommentar

6702423[/snapback]

Eid? Hvor gammel er du egentlig?

Du er en merkelig fyr. Noen ganger poster du seriøse og andre ganger oppfører du deg som en liten drittunge.

Sånt mister man respekt

Endret av avanore
Lenke til kommentar

6702423[/snapback]

Eid? Hvor gammel er du egentlig?

Du er en merkelig fyr. Noen ganger poster du seriøste poster og andre ganger oppfører du deg som en liten drittunge.

6702444[/snapback]

Mr Svartmaling er ute med sine betraktninger igjen.. Hold deg til dårlig MS propaganda du.. :tease:

Lenke til kommentar
Mr Svartmaling er ute med sine betraktninger igjen.. Hold deg til dårlig MS propaganda du.. :tease:

6702456[/snapback]

Nei jeg holder meg til realiteten.

Gammel er du? Jeg tipper 14-15

6702473[/snapback]

Jeg er eldre enn deg gutten :tease: , og for å si det slik; Jeg har vokst fra Nintendo DS

(Og så venter vi på barnslig whining fra en kar som diskuterte gråt på seg for å forsvare Nintendo DS og Mariokart) :w00t:

Lenke til kommentar

Hva er det med disse barnslig greiene folk kaster på nintendo?! Er vel for pokker det samme om man spiller spill med dyr som snakker og biler som skyter skilpaddeskall, eller om man kjemper mot en gal bombemann på rollerblades ute på en oljeplattform (det var mgs2, bare for å slenge noe i den andre retningen også.)

Det det koker ned til er den totale underholdningsverdi! OG DEN ER SUBJEKTIV

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...