Gå til innhold

Prisen på HD-DVD spilleren er kommet X360

Straffa

Anbefalte innlegg

X360 hadde vel solgt 5.3 millioner ved utgangen an JUNI. Nå er det jo gått nesten 2mnd siden det så de er vel oppe i 6mill vil jeg tippe. I tillegg er det jo desember som er den store salgsmåneden for den slags. Så 4 millioner til før nyttår hadde ikke sjokkert meg.

6684312[/snapback]

Det sjokkerer meg. Nå kommer Wii og PS3 og da vil kundene kjøpe disse konsollen også.

6684598[/snapback]

DET ville sjokkere meg, det er i lanseringsfasen og når en konsoll har en unik posisjon i markedet den selger. Om noen få måneder kommer konkurrentene. Da er det 'game over'

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Eg frykter, ihvertfall for PS3, at det vil vere begrenset tilgjengelighet på konsollen etter kort tid :hmm:  Men regnet Sony med å ha 6 mill. konsoller klare til lansering? Eller roter eg med gammel fakta no?

6684631[/snapback]

Ikke alle som har råd til 7000 kroner.

Dette er jo delte meninger, men jeg tipper Wii vil ha tomme hyller før PS3

Lenke til kommentar
Eg frykter, ihvertfall for PS3, at det vil vere begrenset tilgjengelighet på konsollen etter kort tid :hmm:  Men regnet Sony med å ha 6 mill. konsoller klare til lansering? Eller roter eg med gammel fakta no?

6684631[/snapback]

6684651[/snapback]

Jo no tenkte eg ikkje på etterspørselen, men antallet konsoller. Siden Wii (ihvertfall konsollen) har ein vesentlig lavere prod.kostnad regner eg meg Nintendo har større sjangse til å kunne lever større antall ved lansering. Noen som veit kor mange Nintendo har planer om å sende ut?

Lenke til kommentar

I lanseringen konsollene selger ? Lanseringen er den tiden konsollene selger mest på raskest mulig tid ja, men mesteparten av salget kommer etter den tid. PS2 har solgt bra i mange år og oppnådd et salg på over 100 millioner konsoller. Lanseringen stod neppe for mer enn 5-6 millioner av dette.

Må heller ikke glemme at MS har slitt med å kunne levere nok maskiner mange plasser.

For å svare Avanore så tror jeg nok at både PS3 og Wii begge stiller med tomme hyller samme dag som de lanseres. PS3 vil nok bli den av de to som vil bli vanskeligest å få tak i de første ukene. Wii får en ekplosiv start akkurat som Gamceube, og da vil entusiastene stå for Wii salget i sammen med de nyomvendte (som deg). Etter dette er over så vil vel en del Wiier rusle og gå ut av butikkene men ikke i noe rekordtempo (på den tiden er det jeg kjøper en f.eks).

Lenke til kommentar
X360 hadde vel solgt 5.3 millioner ved utgangen an JUNI. Nå er det jo gått nesten 2mnd siden det så de er vel oppe i 6mill vil jeg tippe. I tillegg er det jo desember som er den store salgsmåneden for den slags. Så 4 millioner til før nyttår hadde ikke sjokkert meg.

6684312[/snapback]

Det sjokkerer meg. Nå kommer Wii og PS3 og da vil kundene kjøpe disse konsollen også.

6684598[/snapback]

DET ville sjokkere meg, det er i lanseringsfasen og når en konsoll har en unik posisjon i markedet den selger. Om noen få måneder kommer konkurrentene. Da er det 'game over'

6684624[/snapback]

Game Over?

Link

Hvis du ser på denne så ser du at Xbox solgte 1,5 millioner i Nov og Des 1 år etter lansering. PS2 solgte rundt 4mil 2år etter lansering. Så helt game over behøver det ikke være hvis det blir vanskelig å få tak i PS3/Wii.

Endret av espent
Lenke til kommentar

6684631[/snapback]

6684651[/snapback]

Ja, og prisen vokser jo for hver gang du nevner den..

Lenke til kommentar

6684631[/snapback]

6684651[/snapback]

6685197[/snapback]

hehe, snakk om inflasjon ja :)

Lenke til kommentar

6684631[/snapback]

6684651[/snapback]

6685197[/snapback]

Så du vil ikke ha spill og eventuelle andre tilbehør når du skaffer en konsoll altså? ;)

Endret av TCi
Lenke til kommentar
ivertfall 7000 vil gå med..

par spill, ekstra kontroll, trådløst tastatur med blutooth tilkobling (som var svindyrt btw)

kansje 8000...

6685578[/snapback]

Vissvass å dra med i en diskusjon. Noen vil nok sikkert kjøpe seg LCD 42 tommer i samme slengen, men det har ingenting med saken å gjøre. Er det slik at Xbox360 kostet 6000 også da ved launch fordi at man måtte ha abbonement på Live og 7-8 spell? :p

Direkte tøvete og tatt med kun for å kverulere. :mad:

Lenke til kommentar
ivertfall 7000 vil gå med..

par spill, ekstra kontroll, trådløst tastatur med blutooth tilkobling (som var svindyrt btw)

kansje 8000...

6685578[/snapback]

Vissvass å dra med i en diskusjon. Noen vil nok sikkert kjøpe seg LCD 42 tommer i samme slengen, men det har ingenting med saken å gjøre. Er det slik at Xbox360 kostet 6000 også da ved launch fordi at man måtte ha abbonement på Live og 7-8 spell? :p

Direkte tøvete og tatt med kun for å kverulere. :mad:

6685685[/snapback]

Kverulere og kverulere... Nå var det mest for å rettferdiggjøre det _KroSjefen_ nevnte. Selv om den koster $600 så er det ikke medberegnet spill og tilbehør. Så en pris på kanskje 7000kr når du har noe av det du trenger virker jo bare realistisk. Slik er det jo for alle konsoller, så ingen grunn til å bli gretten over.

Lenke til kommentar
Helt riktig Fhj! Fy og faen altså! Ta så mye for en konsoll + det nødvendige er jo rett og slett dumt! Ps3 er billig:D 17 Nov sitter jeg nok utenfor Elkjøp før jeg begynner på jobb 11..Elk. åpner 10 så da har jeg flust av tid til å lese bruksanvisningen:p

6691292[/snapback]

Ja, vi må jo kjøre den at man må jo ha hus til å ha PS3'en i, HDTV, tomt, garasje til å sette bilen i man skal hente PS3'en med. Man må ha møbler og diverse annet også.

En PS3 kan lett komme opp i 4-5 mill, og du må regne med at du må arbeide halve livet ditt for å komme opp på det nivået du trenger være på for å kunne kjøpe en slik. :p

Men.. Dette er da fullstendig off topic, selv om sarkasme er :D

Lenke til kommentar

6684631[/snapback]

6684651[/snapback]

6685197[/snapback]

Har som regel sagt PS3 vil ha en pris på 7000 kroner. Det man må bruke hvis man skal minst ha 1-2 spill i tillegg

Lenke til kommentar
Bare dumt at de fleste må ta opp lån for å kjøpe seg en Ps3...Er jo ikke akkurat alle som har de nødvendige midlene for Ps3 anskaffelse.

hehe nei nok sarkasme her før vi blir kastet på huet og ræva ut av forumet:)

6691362[/snapback]

Du trenger bare å vinne i lotto :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...