Gå til innhold

Prisen på HD-DVD spilleren er kommet X360

Straffa

Anbefalte innlegg

kansje det er det lureste for da slipper me det vanvittige diskusjonene om HD-DVD/BD.. :)

6682558[/snapback]

Grunnen er vel hovedsaklig at deres system ikke trenger mer plass som det 360 og PS3 trenger, siden de ikke har HD. Selv om da Nintendo går fra 1.5GB plater til 8.5GB.

Endret av TCi
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
intressant teori det der med "første man til mølla" eller kølla som ein vis man sa ein gang.. :)

ps2 var først sist gang..nå er 360 først..vil det få konsekvenser for playstation..

viss me ser på historien bak oss så ser det jo ikkje bra ut..(for ps3)

6679661[/snapback]

Lær historien din far,

Dreamcast var først. Den har mange likhetstrekk med 360'en, og solgte faktisk bedre. Så den teorien holder desverre ikke stikk der :thumbup:

EDIT: Jeg limer like godt inn en sammenligning jeg hadde i en egen tråd her:

Skjult tekst: (Marker innholdet i feltet for å se teksten):

Det er forøvrig mange likhetstrekk mellom DC og 360'en.

-Begge ble solgt billigere enn hovedkonkurrenten.

-Begge ble lansert et års tid før hovedkonkurrenten.

-Begge har teknologi som gjør at de stort sett ikke står noe særlig tilbake for hovedkonkurrenten.

-Begge hadde en brukbar internettløsning før konkurrentene.

-De var begge lansert med et drev som lå et hakk under siste tilgjengelig teknologi

-Begge hadde/har mulighet for ekstern utbygging til et drev som tilsvarte siste tilgjengelig teknologi. (DC sin ble riktignok aldri lansert).

-Begge var hvite :p

Det er når vi ser på salgstallene det blir moro. Xbox 360 har solgt 5 mill nå når vi er knappe 2 måneder fra et år i salg, mens DC solgte 10 mill konsoller totalt i løpet de godt og vel 2 årene den var i produksjon.

Endret av Fhj
Lenke til kommentar
intressant teori det der med "første man til mølla" eller kølla som ein vis man sa ein gang.. :)

ps2 var først sist gang..nå er 360 først..vil det få konsekvenser for playstation..

6679661[/snapback]

Lær historien din far,

Dreamcast var først. Den har mange likhetstrekk med 360'en, og solgte faktisk bedre. Så den teorien holder desverre ikke stikk der :thumbup:

-Begge har teknologi som gjør at de stort sett ikke står noe særlig tilbake for hovedkonkurrenten.

-De var begge lansert med et drev som lå et hakk under siste tilgjengelig teknologi

-Begge hadde/har mulighet for ekstern utbygging til et drev som tilsvarte siste tilgjengelig teknologi. (DC sin ble riktignok aldri lansert).

Det er når vi ser på salgstallene det blir moro. Xbox 360 har solgt 5 mill nå når vi er knappe 2 måneder fra et år i salg, mens DC solgte 10 mill konsoller totalt i løpet de godt og vel 2 årene den var i produksjon.

6683141[/snapback]

Også selvsagt den stooore forskjellen som overskygger alle de små likhetene så til de grader: Sega hadde økonomiske vanskeligheter i sin Dreamcast-periode. Microsoft, not so much.

Lenke til kommentar

6679661[/snapback]

Lær historien din far,

6683141[/snapback]

Også selvsagt den stooore forskjellen som overskygger alle de små likhetene så til de grader: Sega hadde økonomiske vanskeligheter i sin Dreamcast-periode. Microsoft, not so much.

6683602[/snapback]

Du har selvfølgelig helt rett. Men MS har da aksjonærer de også som de må forholde seg til. Deriblant Billern.. :) Selv om Bill er rik, er ikke MS sine bukselommer uttømmelige. :D

Lenke til kommentar
Du har selvfølgelig helt rett. Men MS har da aksjonærer de også som de må forholde seg til. Deriblant Billern.. :) Selv om Bill er rik, er ikke MS sine bukselommer uttømmelige. :D

6683645[/snapback]

Det er sant - et sted går selvfølgelig grensen. Men bristepunktet er nok ganske langt ute i periferien nettopp fordi denne generasjonens konsoller (eller primært PS3/Xbox 360 da) jo ikke bare handler om spill.

Det handler om å få plassert en boks i stua til folk som de kan kjøpe musikk, film, spill og annen underholdning gjennom - og inntektspotensialet for et system som blir veldig utbredt er i så måte betydelig på sikt. Derfor vil nok både Microsoft og Sony bite i det sure eplet og tåle tap i mange år fremover i håp om at de virkelig skal kunne cashe inn etterhvert. De prøver med andre ord å lure inn en skikkelig multimediacenter-PC via bakveien, men i form av en mer plasserings- og stuevennlig konsoll istedet for alternativet som jo er en PC som veldig mange av 'folk flest' synes blir litt spesielt å ha i stua.

Endret av Nonsens
Lenke til kommentar

6683645[/snapback]

At Microsoft faktisk kom med en ny konsoll etter det enorme pengesluket den første Xboxen var (var det $4 mrd?), begynner jeg faktisk å lure litt på om de har noen som helst finansielle grenser. Aksjonærene må nå i hvert fall ha nerver av stål! :)

Lenke til kommentar
men hvis du ikke har en 360 allerde så kjøper du jo ikke en ny nå, da venter du gjerne til de lanserer en med HD DVD inni, det vil nok bli billigere enn å kjøpe en xbox 360 pluss en HD DVD spiller

6676285[/snapback]

MS har avkreftet at de kommer med en innebygd HD-DVD spiller. Med det første iallefall

http://www.eurogamer.net/article.php?article_id=62166

Kommer absolutt ikke til å skaffe meg denne. For dyr og ennå unødvendig. Begynner å nærme seg prisen til PS3 også nå, noe som er for mye for en spillkonsoll. Bruker heller disse pengene på Wii :)

6677684[/snapback]

det som er merkelig med innebygd hd dvd ryktet er at det kom ut akkurat når det hadde vært sannnsynlig at MS starter produskjon av det for å rekke ps3 launch.

:hmm:

Lenke til kommentar

6683645[/snapback]

At Microsoft faktisk kom med en ny konsoll etter det enorme pengesluket den første Xboxen var (var det $4 mrd?), begynner jeg faktisk å lure litt på om de har noen som helst finansielle grenser. Aksjonærene må nå i hvert fall ha nerver av stål! :)

6683804[/snapback]

det ligger så mye penger i denne industrien at bill & co er villig til å gå langt for å overta tronen, dessuten så tror jeg på en eller annen måte at MS mister penger når folk går fra pc til konsoll for gaming

tror MS muligens kan rakne de neste par årene, ikke rart bill stikker :p

tenk hvis vista ikke slår an som tenkt.. windows 98 - XP så har jo MS hatt monopol.

da blir den største melkekua til MS borte.

og samtidig hvis xbox flopper eller går i veldig røde tall så tror jeg vi kommer til å se MS som en skygge av seg selv..

det kommer fortsatt til å være ett selskap, men de har allerede begynt å miste andeler i flere av sine markeder (iexplorer, office osv.)

lurer på om de har sittet på ræva for lenge og kopiert folk, og om den manglende innovasjonen kommer og tar sin toll nå..

Lenke til kommentar

6683645[/snapback]

En vesentlig forskjell er at Xbox 1 var utrolig lett å modifisere, som gjorde at man kunne reise rundt (omtrent) hele spillverdenen som blindpassasjer. Joda, 360'en er også hacket, men Xbox Live utgjør så mye av den totale spillopplevelsen at jeg vil påstå at flertallet av gamer'ne vil heller kjøpe spillene og få maks utbytte av dem ved å kunne bruke online-delen, enn å modde for å prøve å oppnå noe tilsvarende Xbox 1.

MS kommer til å legge ut oppdateringer som tetter de smutthullene som har blitt funnet. Det blir helt sikkert oppdaget andre innganger, men også disse vil bli stengt etterhvert.

Altså, MS tjener mye mer per konsoll.

Endret av Shio
Lenke til kommentar
Lær historien din far,

Sint utblåsning redigert bort :thumbup:

Endret av arnegn
Lenke til kommentar

X360 hadde vel solgt 5.3 millioner ved utgangen an JUNI. Nå er det jo gått nesten 2mnd siden det så de er vel oppe i 6mill vil jeg tippe. I tillegg er det jo desember som er den store salgsmåneden for den slags. Så 4 millioner til før nyttår hadde ikke sjokkert meg.

Lenke til kommentar
Xbox 360 kom jo ut i November.....så når November kommer har det gått 1 år.

6684318[/snapback]

Svarte, det har du rett i. I hodet mitt var det 22. desember, men stemmer jo at det var november den ble sluppet. Beklager, fjh, var visst ikke så pisspreik likevel. Egg i fjeset mitt :D

Men jeg synes fortsatt innlegget ikke har noe her å gjøre.

Lenke til kommentar

Det virker nesten som det er litt skadefryd over noen av innleggene når de spår "konkurrenten" nedenom og hjem.

Men jeg regner ikke med at noen virkelig ønsker at en av de tre store aktørene skal trekke seg fra markedet. Det hadde ingen vært tjent med.

Lenke til kommentar

6684318[/snapback]

Jepp, 22. November for å være pinlig nøyaktig. Målet til MS er:

By holiday 2006, Microsoft expects to ship in excess of 10 million Xbox 360 consoles along with a library of 160 games

Er ikke sikker på om de klarer det, men tror ikke det blir langt unna hvis PS3 og Wii blir vanskelig å få tak i.

Lenke til kommentar
Det virker nesten som det er litt skadefryd over noen av innleggene når de spår "konkurrenten" nedenom og hjem.

Men jeg regner ikke med at noen virkelig ønsker at en av de tre store aktørene skal trekke seg fra markedet. Det hadde ingen vært tjent med.

6684367[/snapback]

Det er ikke det som er meningen. Det er bare verd å merke seg muligheten for at nødvendigvis ikke er så genialt å kjøre samme linje som andre har feilet på før.

Og sant som du sier. Det er ingen som vinner på at MS eller Sony går dukken. Konkurranse er det vi forbrukerne som vinner på :D

Lenke til kommentar

6684318[/snapback]

Svarte, det har du rett i. I hodet mitt var det 22. desember, men stemmer jo at det var november den ble sluppet. Beklager, fjh, var visst ikke så pisspreik likevel. Egg i fjeset mitt :D

Men jeg synes fortsatt innlegget ikke har noe her å gjøre.

6684343[/snapback]

Jeg er fullstendig enig, og legger dilldallet mitt som spoiler. :)

Lenke til kommentar
X360 hadde vel solgt 5.3 millioner ved utgangen an JUNI. Nå er det jo gått nesten 2mnd siden det så de er vel oppe i 6mill vil jeg tippe. I tillegg er det jo desember som er den store salgsmåneden for den slags. Så 4 millioner til før nyttår hadde ikke sjokkert meg.

6684312[/snapback]

Nå kommer Wii og PS3 og da vil kundene kjøpe disse konsollene også.

Endret av avanore
Lenke til kommentar

6684312[/snapback]

Nå kommer Wii og PS3 og da vil kundene kjøpe disse konsollene også.

6684598[/snapback]

Helt klart, men vil de være like tilgjengelig som X360? Eller er blir de utsolgt etter at fansene har fått sin dose? Er jo ikke så voldsomt mange PS3 tilgjengelig til lansering etter det jeg forstår.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...