Gå til innhold

Prisen på HD-DVD spilleren er kommet X360

Straffa

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-t9DveYkZ

Synes ikke forskjellen fra DVD til HD-DVD er så utrolig at jeg føler et umiddelbart behov for å oppgrader til hverken HD-DVD eller Blu-Ray, dessuten har jeg intet stort ønske om å snuble inn i en format-krig.

Lenke til kommentar
Synes ikke forskjellen fra DVD til HD-DVD er så utrolig at jeg føler et umiddelbart behov for å oppgrader til hverken HD-DVD eller Blu-Ray, dessuten har jeg intet stort ønske om å snuble inn i en format-krig.

6679751[/snapback]

Den meiningen der er du nok ikkje åleine om :)

Lenke til kommentar

6679751[/snapback]

Vær sin lyst. :) Noen av oss (meg f.eks) får nesten ikke kjøpt nye tekniske dimpedutter fort nok.

Dette at man ikke ser all verdens forskjell tror nok har med kvaliteten og ikke minst størrelsen på skjermen man ser på også. For projektorfolket så er HD formatet svært etterlengtet. Dess større man blåser opp et bilde, dess mere ser man artifacts fra mpeg2 komprimeringen pluss det faktum at bildet blir blåst opp fra orginalt 720x576 fra DVD plata til 1280x720.(eller værre hvis NSTC format). Og når man sitter på en par meter og ser på et 100 tommers bilde så er det fint med HD-DVD. :) Finere enn en 26 tommer på 3 meters avstand. :)

For i England testet man for noen år siden HDTV sendinger på folk, og når størrelsen kom ned under 32 tommer på TV'n, så hadde folk vanskelig for å skille fra vanlig tv. I tillegg har man også dette med titteavstand. Så folk med 26-32 tommers HDTV er ikke sikkert får all verden ut av formatet, spesielt ikke hvis titteavstanden er stor.

Jeg ønsker HD-DVD velkommen, Blue-Ray ligeså. Men så lenge de kjører på med MPEG2 komprimering fortsatt på Blue-Ray slik de har gjort til nå, så holder jeg en knapp på HD-DVD da titlene der har fått mest skryt for billedkvaliteten og at de er merkbart bedre enn Blue-Ray.

Dr Peedee

Endret av Dr.Peedee
Lenke til kommentar
Det er en grei pris, men jeg kommer helt klart til å vente med å kjøpe.

HD-DVD må bli litt mer utbredt, nå er det jo bare tull...

6681047[/snapback]

For min del kommer jeg ikke til å kjøpe HD DVD spiller.

Hvis MS begynner å lage spill på HD-DVD plater fordi kapasiteten er for liten på en DVD9 plate så kanskje

Endret av avanore
Lenke til kommentar
man får det man betaler for..

6679402[/snapback]

Regner med du snakker om PS3 her.

Hvis det er tilfelle - lurer jeg på hva du baserer det på? Lyst til å utdype det litt? :)

6681126[/snapback]

kan godt utdype det ja...grunnen til at ps3 er dyrere er på grunn av innebygd bluray, HDMI,bluetooth, det er det som gjør att prisen er høgare enn 360, GPU og CPU var noen lunde lik pris på begge konsollone, difor vil dei vise noenlunde lik grafikk, forsjellige arkitektur tatt i betrakting osv..

når eg sier at man får det man betaler for så seier eg ikkje at 360 er en dårlig konsoll, men du får mer mulitmedia muligheter med enn ps3, ivertfall innebygd, på godt og vondt..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...