Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

NTLDR mangler ?

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har et lite problem her. Jeg hadde lagt inn Nero 7 Premium her om dagen, og skulle bare starte maskina på nytt, da jeg fikk opp denne beskjeden.

"NTLDR mangler"

Så jeg prøvde installere XP på nytt, men det nytta jo ikke for den ville ikke boote.

Så jeg la HD'n inn i en annen maskin, og installerte win xp derifra, det så ut til å bli installert og den funket bra, men når jeg satte den inn i den originale maskina, så bootet den, også ble skjermen helt svart mens det blinket en stek oppi venstre hjørnet hele tiden!

Så jeg formaterte HD'n og satte den inn i maskina igjen, i håp om at jeg kunne sette inn Win xp cd'n og at den ville installere riktig. men nå får jeg beskjed at "NTLDR mangler trykk crtl+alt+del for å starte på nytt"..

Hva gjør jeg egentlig? Hva er alternativene og hva er det som kan ha skjedd skjedd!?!?!?!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har gjort det, men den sier at den ikke finner cd-rom eller floppy, og da går den rett til HD og sier at den ikke finner NTLDR fila.. har gått inn i bios og endret rekkefølgen..

Jeg forstår virkelig ikke hva det er som har skjedd..

Dette er en laptop, Targa visionary 4U.

Det er laptopen til typen til mora mi, så jeg vet rakk ikke finne ut mer om den en merkenavnet :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...