Gå til innhold

Apache og Ubuntu

Torlen

Anbefalte innlegg

Hei

Eg har nylig installert Ubuntu og tenkte eg skulle prøve å få installert Apache i samme slengen, det fungerer helt utmerket lokalt på nettverket, MEN eg får ikkje tilgang utenfra. Eg har riktige Ip adressa har åpna opp dei riktige portane osv. men det er ikkje håp å få det til å virke. Noen som har et forslag.

Eg har Zyxel Prestige 650R-T3 router mot internet, mellom den og resten av nettverket består av en switch og et trådløst acesspunkt så det skulle vel ikke lage problemer?

Eg har ikkje gjort store endriger i hverken Apache eller Ubunt, er det noke som må settes opp her før dette skal virke.

Har prøvd å endre port i Apache men det var ikkje noke hjelpi.

Hadde vært kanon om noken viste ka eg gjer gale ;)

mvh

Torlen

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det har vel etter hvert vært noen av disse problemstillingene i dette (og andre) forum:

• Har du laget en regel i brannmuren (Zyxel) som tillater den innkommende trafikken?
  • Har du sjekket at det ikke er en nektende regel med høyere prioritet som overstyrer regelen over?
  • Har du satt opp port-forwarding (også kjent som serverpublisering med mer) for faktisk å sende den innkommende trafikken til riktig server? (Også dette på Zyxel)

Apache har såvidt jeg husker ikke noen standardinnstilling for å sperre trafikk fra enkelte IP-addresser eller subnet, så jeg tar det ganske så for gitt at det er noe du har glemt å sette opp i routeren din.

Endret av roac
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...