Cord Skrevet 14. august 2006 Del Skrevet 14. august 2006 Hei! Sitter på en Didgital dekoder fra UPC og lurer litt på hvilket TVkort jeg ev må benytte meg av for å få digital signalene? Dersom kortet kun har antenne inn får jeg kun de analoge kanalene.. Noen som vet? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 15. august 2006 Del Skrevet 15. august 2006 Du får ikke inn UPC kanalene på et TV kort. De er kryptert, og det er bare UPC sin dekoder som kan dekode dem. Lenke til kommentar
redstuff Skrevet 15. august 2006 Del Skrevet 15. august 2006 Du kan kjøre dekoderen inn via composit og så sette opp ir som styrer dekoder via pc - søk påå google så finner du noen veiledninger Lenke til kommentar
AOe Skrevet 15. august 2006 Del Skrevet 15. august 2006 Hei! Er i samme situasjon... Det blir jo elendig kvalitet da ... OT: hva skal USB portene og firewire portene på dekodern brukes til? Sorry at jeg bryter inn Lenke til kommentar
stigto Skrevet 15. august 2006 Del Skrevet 15. august 2006 UPC krypterer med MediaCipher (Digicipher2) fra Motorola. Du kan kjøre pass-through via coax, men det du får ut er fremdeles kryptert. USB/Firewire-portene er deaktivert, det samme er SPDIFen. I tillegg er det ikke SVideo på Scart-utgangen, så composite er din eneste utvei hvis du vil ha signalet inn på PC. Du trenger da et analogt capture-kort. Og ja, kvaliteten er ræva. Jeg vil anbefale å bare glemme det. Bor du i Oslo, kan du kjøpe et DVB-T-kort og ta inn prøvesendingene fra Tryvann. Men da får du bare NRK1, NRK2, TV2 og TVN, samt noen radiokanaler. Men da er det i hvert fall sebart. Lenke til kommentar
Cord Skrevet 15. august 2006 Forfatter Del Skrevet 15. august 2006 Du kan kjøre dekoderen inn via composit og så sette opp ir som styrer dekoder via pc - søk påå google så finner du noen veiledninger 6677408[/snapback] Takker :-) "To be found @ www.google.com" Lenke til kommentar
Cord Skrevet 15. august 2006 Forfatter Del Skrevet 15. august 2006 UPC krypterer med MediaCipher (Digicipher2) fra Motorola. Du kan kjøre pass-through via coax, men det du får ut er fremdeles kryptert. USB/Firewire-portene er deaktivert, det samme er SPDIFen. I tillegg er det ikke SVideo på Scart-utgangen, så composite er din eneste utvei hvis du vil ha signalet inn på PC. Du trenger da et analogt capture-kort. Og ja, kvaliteten er ræva. Jeg vil anbefale å bare glemme det. Bor du i Oslo, kan du kjøpe et DVB-T-kort og ta inn prøvesendingene fra Tryvann. Men da får du bare NRK1, NRK2, TV2 og TVN, samt noen radiokanaler. Men da er det i hvert fall sebart. 6677468[/snapback] Ømmm... OK! da driter jeg fkatisk i det og kjøper med ny mer avansert DVD opptaker med fet disk og DivX støtte. DA kjører jeg bare SCART rett inn i den og tar opp fra dekoder på den måten.. Takker for svar! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå