Gå til innhold

Dagens verdens situasjon.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Quote:

"ignorance is bliss"

Hva med uttrykket "Knowledge is Power", da?

For meg virker det som om USA har påtatt seg oppgaven og gjøre alle land i verden ut av stand til å forsvare seg. Det virker som om de eneste landene i verden som skal ha lov til å forsvare seg er USA, og de som "er på lag" med USA. Jeg mener USA ikke har noen som helst rett til å gå inn i et land å sprenge våpenlager eller noe lignende.

Ellers mener jeg vi er inne i en litt spent periode på grunn av at USA har blåst opp dette angrepet den 11. sept 2001 litt mer enn nødvendig...

Lenke til kommentar

Quote:

Mr.Hassan skrev (2002-10-23 04:38):

Hei!

Eg lurer litt på kva dykk som brukere synest om dagens verdens situsasjon.Tenker da på positive, negative sider og kva som er kjennemerker for vår tid.Dykk kan gjerne begrunne meiningane dykkar.

Verdensammfunnet i dag er det noe fatalt feil med.

Man lever i et demokratisk sammfund som ikke fungerer.

Ta Otto Jespersen sin tale i dag den 25.

Fyren har bare så rett. Hvem vil ha Bondevil på tinget når han og hans medarbeidere gjør en så dårlig jobb?

Neh.

Vi lever i et sammfund som er bygget på en liksom demokrati der de som sitter med makta rulerer og leker sjakk-leker i Strotingshallen. Neh...Stem det DPP8(Johan Golden: Din slave på tinget) :grin:

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-10-25 08:12, skrev ueland85:

FRP blir neste valgs vinner :smile:

Det håper jeg av hele mitt hjerte, hadde vert spennende og se hva de fikk til! Desverre så er sitausjonen sånn her til lands at de mindretalls regjeringene med 2-5 småpartier som aldri blir enige,blir sykt lite handlingskraftige. Ref. de 3 siste!

En (flertalls) FRP regjering høres utrolig spennede ut, de får nok engang min stemme ved neste valg.

Takk

Lenke til kommentar

Vi kommer aldri til å bli fornøyde med de som styrer landet. Det er bare sånn det er. Personlig syns jeg man burde bytte ut de forskjellige politikerne med folk som har peiling innenfor de forskjellige områdene. Syns det er selvsagt at jordbruksministeren skal være bonde, og at forsvarsministeren skal ha gjennomfør militærtjeneste, utdanningsminister med mer utdannelse enn grunnskolen osv osv, men nei. Bedre å få tørre økonomer og statsvitenskapteoretikere og andre folk som i utgangspunktet ikke kan mer om fagfeltene de er ministre til enn det de har lest seg til i Ministre For Dummies.. Alt dette fordi de er flinke til å snakke for seg og danne komiteer som skal se på ditt og datt. UHØRT!

[/irritasjon]

(Beklager utbruddet. Ikke noe gale med økonomer og statsvitenskapfolk i og for seg....eller :wink:)

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-10-25 08:12, skrev ueland85:

Jeg synes FrP spiller litt for mye på "billigere sprit", "færre negere" og "Carl I. Hagen". Jeg føler liksom ikke at det er den liberalistiske ideologien som er det sentrale.

Liberalisme har jeg også sansen for. Men da heller i den formen som Det Liberale Folkepartiet eller Fridemokratene står for.

LeD

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Ja.

Eller kanskje muligens?

Pensjonist-partiet har jo ogsaa en del gode poeng, og ingen av oss blir jo yngre. Hadde jo vaert litt kjipt hvis olje-fondet ble brukt til aa sponse noe driit-prosjekt for naeringslivet istedenfor "stokken til na mor". som Aslak Myhre uttalte det.

Foroevrig en festlig kar; jeg stemte paa ham ved siste valg fordi jeg ser hvor mye Carl HAAAATER ham. Og fordi han kan plage politikere og andre maktdyr til de oensker seg en god og varm plass.

Og saa kommer han jo ifra Stavanger da, og det er ett pluss.

Go Aslak! :en smiley som ikke ser homofil ut, kan vi faa det i det nye forumet?:

Lenke til kommentar
Jeg synes FrP spiller litt for mye på "billigere sprit", "færre negere" og "Carl I. Hagen". Jeg føler liksom ikke at det er den liberalistiske ideologien som er det sentrale.

LeD

Ja, det er sant det. Men Carl I. Hagen er utrolig flink å snakke for seg (og partiet). Han kan snurre nesten hvem som helst rundt fingen, og hvis du ikke tenker virkelig igjennom hva han har sagt etterpå, virker alt ganske idyllisk.

Men jeg tror nok det at Carl I. Hagen er ganske så full i drit... Jeg tviler på at han kunne ha gjennomført 10% av det han har sagt.

Lenke til kommentar
hvis carl i hagen hadde klart å gjennomføre så lite som 5% av det han sier.. så ville norge vært et bedre sted å leve.. og det er MIN mening om saken..

Jaha? Du har det såååå fryktelig nå altså? politikken til FrP henger ikke på greip! bare løgn og fanteri :p Er det ingen som ser det paradoksale i at med FrP så får vi billigere sprit, tobakk, kjøtt, biler, bensin etc samtidig som vi får bedre sykehus, gamlehjem, sykehjem, skoler etc. privatisering og nedlegging av offentlige/kommunale etater, samtidig som vi skal få flere og bedre betalte jobber?

De fleste andre partiene sier det ihvertfall som det er...

Og er det ingen som reagerer på at alle økonomer sier at politikken til FrP ikke fungerer? Men det er kanskje fordi Carl går ut i media og sier at økonomer bør holde kjeft om ting de ikke har peiling på (økonomi).

Lenke til kommentar
<!-- BBCode Quote Start --><TABLE BORDER=0 ALIGN=CENTER WIDTH=85%><TR><TD><font class=postbody>Quote:</font><HR width=100% color=#333333 SIZE=1></TD></TR><TR><TD><FONT class=quote><BLOCKQUOTE>

"ignorance is bliss"

</BLOCKQUOTE></FONT></TD></TR><TR><TD><HR width=100% color=#333333 SIZE=1></TD></TR></TABLE><!-- BBCode Quote End -->

Hva med uttrykket "Knowledge is Power", da?

Gi meg en cola, en sofa, en pc, SDSL, en eske med cornflakes og en CS-server å spille på, så kan Norge invadere Kina om de så vil. Ser jeg ut på samfunnet blir jeg bare forbannet på f.eks Bush osv. Ignorance IS bliss.

Lenke til kommentar

Det er synd verdenssamfunnet idag er splittet. Krig og faenskap overalt. Hadde verdenssamfunnet stått samlet, så kunne menneskeheten konsentrert seg over det de burde gjøre, et godt liv for alle, miljøbevisthet og storstilt forskning så vi kunne reist langt i rommet. Vi har nemmelig bare denne planeten i et gitt antal år før vår sol går dunken.

Det krever mye forskning å få til alt dette, men dette kunne verdenssamfunnet klart. Hva skjer istedenfor ? Folk blir forbanna fordi en neger pisser på samme skål som en hvit mann, folk kriger over et stykke ørken og dreper uskyldige sivilie for noe så primitivt som religion.

Tragisk.

Lenke til kommentar
Vi kommer aldri til å bli fornøyde med de som styrer landet. Det er bare sånn det er. Personlig syns jeg man burde bytte ut de forskjellige politikerne med folk som har peiling innenfor de forskjellige områdene. Syns det er selvsagt at jordbruksministeren skal være bonde, og at forsvarsministeren skal ha gjennomfør militærtjeneste, utdanningsminister med mer utdannelse enn grunnskolen osv osv, men nei. Bedre å få tørre økonomer og statsvitenskapteoretikere og andre folk som i utgangspunktet ikke kan mer om fagfeltene de er ministre til enn det de har lest seg til i Ministre For Dummies.. Alt dette fordi de er flinke til å snakke for seg og danne komiteer som skal se på ditt og datt. UHØRT!

[/irritasjon]

Høres ut som bukken og havresekken :)

Politikk er om fordeling av goder og byrder. Problemet er at norge er så rikt at alle vil ha godene, men ingen vil ta byrdene. Dette spiller f.eks hagen rått på. Han kan trygt love i øst og vest fordi han ganske sikkert aldri kommer til å bli stilt til ansvar for løftene sine. FRP har ALDRI sittet i regjering. Det hadde faktisk vært morsomt å fått de i ei regjering en gang. Å se hagen vri seg når stenstrøm og co stiller spørsmålet om hvorfor eldreomsorgen er like rævva etter FRP som før! :D

Lenke til kommentar

Mye vil ha mer sier nå jeg.

Kunne skrevet mye om dette ang. landet vårt, men skal prøve å fatte meg i korthet.

I alle år har vi holdt en restriktiv, solidarisk og diskret politisk linje i dette landet her. Arbeiderpartiet sammen med andre partier har stille og rolig bygget opp dette ufattelige velferdssamfunnet vi nå har. Norge er av den grunn verdens absolutt beste land å leve i. Ingen over, ingen ved siden. I alle år har vi altså opplevd en enorm økning i levestandarden, en helt enorm!!!! Dette som nevnt mye på grunn av den velbalanserte og kloke politikken vi altså har hatt i Norge (siden WW2).

Men en del idioter som ikke skjønner noen ting synes ikke dette er bra nok. Nei nei, de vil ha mer, myyyyyyyyyye mer. Gi f-a-e-n i om naboen til slutt vil få det vont, gi f-a-e-n i hvordan resursene skal formidles om 10 år. JEG VIL HA MER NÅ! Noen vil med andre ord som en unge ha hele godteposen på en gang og stemmer Carl I. Hagen. Slaktersønnen som vil slakte alt på en gang, slik at vi kan ha en ufattelig fråtsing.... så lenge det varer.

Nei takk til en totalslakting av dette utrolige velferdsamfunnet vi har nå. Tenk lengre en til nesetippen for f....

Rune

Lenke til kommentar
<!-- BBCode Quote Start --><TABLE BORDER=0 ALIGN=CENTER WIDTH=85%><TR><TD><font class=postbody>Quote:</font><HR width=100% color=#333333 SIZE=1></TD></TR><TR><TD><FONT class=quote><BLOCKQUOTE>

ueland85 skrev (2002-10-25 08:12):

</BLOCKQUOTE></FONT></TD></TR><TR><TD><HR width=100% color=#333333 SIZE=1></TD></TR></TABLE><!-- BBCode Quote End -->

dessverre :sad:

Dessverre nei da ikke om de blir store nok til å styre alene. Da tror eg det kan bli meget bra med FRP.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...