oxygen_zzz Skrevet 11. desember 2001 Del Skrevet 11. desember 2001 Jeg har kjøpt et chieftec medium kabinett. Det er jo plass til noen ekstra vifter i dette kabinettet. Det jeg lurer på er om det er nødvendig med disse ekstra viftene eller om det vil være en fordel.. Det jeg skal ha i kabinettet er: epox ep-8kha+ AMD XP 1600 1,4GHz Geforce 2 titanum 64 mb 512 mb ddr ram sony dvd 16x plextor 24x brenner PCI Live Player 5.1 -oxygen :smile: Lenke til kommentar
cyberklad Skrevet 11. desember 2001 Del Skrevet 11. desember 2001 nei det er ikke nødvendig, men det vil vere en fordel for temperaturen. Lenke til kommentar
Merathio Skrevet 11. desember 2001 Del Skrevet 11. desember 2001 Det er FLOTT med ekstra vifter når du skal bruke AMD! Mera :smile: Lenke til kommentar
FooKer Skrevet 11. desember 2001 Del Skrevet 11. desember 2001 Det er ikke nødvendig, men om du leser en del på forumet her så er mange fanatisk opptatt i å ha lavest cpu og kabinett temp. Hvis du finner ut at du vil ha vifter, så plasser dem bak, slik at de suger luft ut av kabinettet. Det for å få ut varm luft og inn 'kald' luft. Du trenger ikke nødvendigvis ha vifter som suger inn, du vil da også få mer støv og rusk inne i maskinen! Har testet i mitt Chieftec og jeg ligger på ca 40c uten vifter og max 30 med to 'utsugere' og en 'innsuger'. :smile: Lenke til kommentar
yngvej Skrevet 12. desember 2001 Del Skrevet 12. desember 2001 Mange meninger. Jeg har plassert viftene forran diskene. Diskene var tidligere ekstremt varm (ubehagelig å berøre). Med vifter er temperaturen på diskene helt flott. Dette hjelper nepp noe særlig på temperaturen i kabinettet men diskene har nok et bedre liv. Yngve Lenke til kommentar
Pronto Skrevet 12. desember 2001 Del Skrevet 12. desember 2001 Best effekt fikk jeg med en vifte bak, like under strømforsyningen, som sugde ut. Vifteplassen under der tettet jeg slik at det ble innsug i fronten. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå