gaardern Skrevet 23. oktober 2002 Del Skrevet 23. oktober 2002 Så all legoen jeg hadde liggende i kjellern, og tenkte at den kan jo brukes til noe fornuftig, lage et tower i lego. Noen som har prøvd no lignede? erfaringer? Noen som har tro på dette prosjektet? Lenke til kommentar
Dings Skrevet 23. oktober 2002 Del Skrevet 23. oktober 2002 jeg og Fjøslukt har også tenkt på dette. Genialt enkelt å bygge om hvis man for eksempel vil ha inn en vifte til.. :wink: Har desverre ikke tegninger eller noe særlig ideer. Har bare tenkt tanken, ikke gjort noe arbeid med det enda.. Mvh. Dings Lenke til kommentar
umy Skrevet 23. oktober 2002 Del Skrevet 23. oktober 2002 har tenkt p ådet selv, har maaaasse lego :smile: digga lego når jeg var liten. meneh.. det ihvertfal lett å casemodde => litt kult med ny case hvert lan :smile: bare lime på sånne tynne lego-plater først, så kan du bygge resten :smile: Lenke til kommentar
psychotm Skrevet 23. oktober 2002 Del Skrevet 23. oktober 2002 Lego er en fiiiiiin ting. Skulle gjerne prøvd dette selv også, men jeg har ikke nok deler. :sad: Lenke til kommentar
fy_pokkers Skrevet 23. oktober 2002 Del Skrevet 23. oktober 2002 det har vært en hel haug poster med samme tema, mange med gode tips i.. hvis noen her vil lage et, bør dere se litt rundt på forumet.. MASSE gode tips.. :smile: problemet som (nesten) alltid komer opp, er vekten.. Lenke til kommentar
Petterbw Skrevet 23. oktober 2002 Del Skrevet 23. oktober 2002 tror kanskje det letteste hadde vært å lime legoen utenpå et tower. tror det er lettere enn å bygge et tower fra bunnen av. har sett et lego tower et eller annet sted men husker ikke hvor. Lenke til kommentar
Lufen Skrevet 23. oktober 2002 Del Skrevet 23. oktober 2002 det er mulig å bygge et tower i lego men det er vanskelig å feste hovedkort og sånt da lykke til hvis du skal byge det i bare lego Lenke til kommentar
IceXCool Skrevet 23. oktober 2002 Del Skrevet 23. oktober 2002 Hadde vært kult de ja, men ville nok brukt sånn tecnik lego (eller hva det hete) innimellom og sette i en sånn "plugg" for å sette to klosser med hull i i bredde så de blir avstivet og sånnt..kjipt om det skulle rase hehe. samme hull kloss greiern for å sette i vifte og hovedkort feste. Good luck - du må legge ut bilder :smile: Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 23. oktober 2002 Del Skrevet 23. oktober 2002 umy, du må jo ikkje bruke sånne lego plater då, men bygge kver vegg i høgden med vanlige legoklossa. (trenge litt masse då, men.. tøffast blir no det..) og vist det er andre (som meg) som dreiv med lego technic, så går det jo ann å lage en sånn trykkluftmekanisme til å opne ei sidedør eller noke slikt :grin: Lenke til kommentar
gaardern Skrevet 23. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2002 Det som blir aktuelt er nok å beholde rammen i et midi-tower, å bygge utenpå det, må lime sammen klossene. Lenke til kommentar
Fjøslukt Skrevet 23. oktober 2002 Del Skrevet 23. oktober 2002 Quote: ...problemet som (nesten) alltid komer opp, er vekten.. Har selv et selvlaget klikk-laminat kabinett som er spikret til en ramme av solide trebjelker.. Altså har det oxo en viss vekt.. Jeg løste problemet ved å skru på 4 kontorstol-hjul. Dette fungerer PERFEKT... Kan ikke skjønne at vekt kan være det store problemet, men kiloene har selvsagt en begrensing, da.. Mvh. Fjøslukt Lenke til kommentar
aurstad Skrevet 23. oktober 2002 Del Skrevet 23. oktober 2002 Du kan jo bygge en desktop istedet, da vil du vel ikke trenge like mye lego samt det ikke vil bli så tungt.. Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 23. oktober 2002 Del Skrevet 23. oktober 2002 då går det jallefall ikkje ann å sette skjermen oppå.. Lenke til kommentar
thomasolsen Skrevet 23. oktober 2002 Del Skrevet 23. oktober 2002 Legoklosser hadde vært kult...... Lenke til kommentar
TheMatrix Skrevet 23. oktober 2002 Del Skrevet 23. oktober 2002 Har selv et selvlaget klikk-laminat kabinett som er spikret til en ramme av solide trebjelker.. Altså har det oxo en viss vekt.. Jeg løste problemet ved å skru på 4 kontorstol-hjul. Dette fungerer PERFEKT... Kan ikke skjønne at vekt kan være det store problemet, men kiloene har selvsagt en begrensing, da.. Mvh. Fjøslukt Om det blir for ille så kan du jo ta en gressklippermotor eller liknende å sette på he he :smile: Eller kanskje 12 nakne damer kan dra den inn på the Gathering med Dings og Fjøslukt sittende oppå med hver sin tjenerinne, litt vin og et par klaser med druer. Hadde vært en bra entrè. Lenke til kommentar
GeCcO Skrevet 23. oktober 2002 Del Skrevet 23. oktober 2002 har en STOR eske med LEGO Technincs eller hva det nå heter, det er jo perfekt, masse hull til å feste hk, hdd, cd-rom osv. kanskje jeg skal lete i kjeller'n litt å begynne å mekke litt :smile: Lenke til kommentar
C. Alshus Skrevet 23. oktober 2002 Del Skrevet 23. oktober 2002 Her er en som har bygget en skikkelig gjennomført bærbar(!) lego-mac: http://www.powerbook.org/soberay/legomac.html Og noen til: Fant ingen bilder av vanlige PCer.... Lenke til kommentar
thorsan Skrevet 23. oktober 2002 Del Skrevet 23. oktober 2002 Mus med lego mann inni http://metku.net/cryo/ Lenke til kommentar
IceXCool Skrevet 24. oktober 2002 Del Skrevet 24. oktober 2002 hehehe jæv|i bra da Lego som er dagens trend hehe okeys må innrømme jeg har litt lyst på sånn robot byggesett som er programmerbar og sånnt fra Lego *blush* hehehe Lenke til kommentar
PlastBox Skrevet 11. april 2003 Del Skrevet 11. april 2003 Lego Mindstorms, ja. Digg det. Har det hjemme. Litt kjiipt da, med bare 3 motorer og 3 sensorer. Men mye morro med det om man lærer seg nqc og sånn. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå