guezz Skrevet 14. august 2006 Del Skrevet 14. august 2006 (endret) Hvor lenge bør en hvile før neste økt - 24 eller 48 timer? Jeg er ikke interessert i å overtrene. Nivået er nybegynner (har trent litt på en ekte sykkel) og jeg får ikke stive muskler etter trening - selv etter å ha vært på spinning (a 45 min.) to dager etter hverandre. Hvor lenge bør en vente med spinning etter å ha trent styrke for bein? Endret 14. august 2006 av guezz Lenke til kommentar
jhking Skrevet 14. august 2006 Del Skrevet 14. august 2006 (endret) holder sikker å vente i 24 timer. holder i massevis for meg iallefall. Endret 14. august 2006 av jhking Lenke til kommentar
pumba50 Skrevet 14. august 2006 Del Skrevet 14. august 2006 Eh, litt vanskelig å si egentlig. Det kan faktisk måles. Du må måle hvilepulsen din en morgen rett etter du våkner, og den morgenen så må du være totalt uthvilt fra all trening. Så det du gjør, er å måle hvilepulsen den dagen du tror du er uthvilt, hvis den er høyere enn din normale hvilepuls, da er du ikke uthvilt. Husker ikke hvor jeg leste det, men pulsen skal teoretisk sett være høyere enn normalt hvis du ikke er uthvilt. Men ikke alle har pulsmålere da. Jeg har 2 stk selv, kjekt å ha, med kaloriteller og greier. Når det gjelder meg selv, så spinner jeg hver dag stort sett. Noen ganger tar jeg to spinninger for dagen, men en ting er fast, jeg spinner vekk 1100 kalorier hver gang, det er liksom min faste plan. For meg så betyr det at jeg må spinne i 1 time og 47 minutter ca for å forbrenne 1100 kalorier. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå