Gå til innhold

Spinning - Hvor lenge bør en hvile før neste økt?

Anbefalte innlegg

Hvor lenge bør en hvile før neste økt - 24 eller 48 timer? Jeg er ikke interessert i å overtrene.

Nivået er nybegynner (har trent litt på en ekte sykkel) og jeg får ikke stive muskler etter trening - selv etter å ha vært på spinning (a 45 min.) to dager etter hverandre.

Hvor lenge bør en vente med spinning etter å ha trent styrke for bein?

Endret av guezz
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Eh, litt vanskelig å si egentlig. Det kan faktisk måles. Du må måle hvilepulsen din en morgen rett etter du våkner, og den morgenen så må du være totalt uthvilt fra all trening. Så det du gjør, er å måle hvilepulsen den dagen du tror du er uthvilt, hvis den er høyere enn din normale hvilepuls, da er du ikke uthvilt. Husker ikke hvor jeg leste det, men pulsen skal teoretisk sett være høyere enn normalt hvis du ikke er uthvilt.

Men ikke alle har pulsmålere da. Jeg har 2 stk selv, kjekt å ha, med kaloriteller og greier.

Når det gjelder meg selv, så spinner jeg hver dag stort sett. Noen ganger tar jeg to spinninger for dagen, men en ting er fast, jeg spinner vekk 1100 kalorier hver gang, det er liksom min faste plan. For meg så betyr det at jeg må spinne i 1 time og 47 minutter ca for å forbrenne 1100 kalorier.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...