Exposure Skrevet 14. august 2006 Del Skrevet 14. august 2006 Har en Fujitsu Siemens 1437 som jeg har eid i ca 3 uker. For et par dager siden begynte en vifte å lage voldsomt med støy. Støyet kan beskrives som om lagrene har gått tom for smøring eller at noe ligger borti vifta. Vifta har selvsagt gitt lyd fra seg tidligere også, men ikke med en slik karakteristikk. Reiste idag til Lefdal Sandvika for å høre hva de kunne gjøre med det. Fyren på serviceavdelingen fortalte at vifte ikke går inn under noen som helst garanti eller reklamasjon. Javel, sa jeg, og uttrykte for ham og alle andre i lokalet at det var noe (!) snodig! Jeg spurte om løsninga da var å ignorere lyden, og vente til vifta tok kvelden, slik at komponenter ble ødelagt. Ærlig som han var sa han at det var slik jeg kunne gjøre det. Men det orker ikke jeg å vente på, så derfor lurer jeg på om noen kjenner kjøpsloven bedre enn meg, og kan svare på om det stemmer at vifte ikke dekkes av garanti / reklamasjon? Ex Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 14. august 2006 Del Skrevet 14. august 2006 Hei! Du har et produkt som ikke er slik det skal være, og da skal det utbedres kostnadsfritt. Hilsen, efikkan. Lenke til kommentar
veggiss Skrevet 14. august 2006 Del Skrevet 14. august 2006 selvsagt er dette en garanti/reklamasjonssak som de skal fikse opp i snarest, du har også krav på lånepc hvis din pc er på rep i mer enn 7 dager! Lenke til kommentar
christian1986 Skrevet 14. august 2006 Del Skrevet 14. august 2006 Dette sier seg selv. Viften er en del av pcen, hvorfor skulle ikke den ha garanti? Eneste som ikke har garanti er batteriet! Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 14. august 2006 Del Skrevet 14. august 2006 Dette sier seg selv. Viften er en del av pcen, hvorfor skulle ikke den ha garanti? Eneste som ikke har garanti er batteriet! 6675193[/snapback] Batteri kan også ha garanti, men den er ofte kortere. Reklamasjonsrett mot produksjonsfeil gjelder uansett. Lenke til kommentar
TEE Skrevet 14. august 2006 Del Skrevet 14. august 2006 Reiste idag til Lefdal Sandvika for å høre hva de kunne gjøre med det. Fyren på serviceavdelingen fortalte at vifte ikke går inn under noen som helst garanti eller reklamasjon. Javel, sa jeg, og uttrykte for ham og alle andre i lokalet at det var noe (!) snodig!6674102[/snapback] Pisspreik av den du snakket med i så fall. Hadde ingen problemer med å få en slik feil fikset på garanti hos Fujitsu-Siemens på en Amilo a1630 for en stund siden. Dersom det der er servicen Lefdal Sandvika presterte (noe som egentlig ikke overrasker meg), kontakt Fujitsu-Siemens direkte for å få ordnet service. Lenke til kommentar
manav Skrevet 14. august 2006 Del Skrevet 14. august 2006 Er enige med alle andre her. Det høres urimlig ut. Dra ut ditt og be om å få snakke med "sjefen" og slå i bordet med kjøpsloven. Dette skal Lefdal ordne, ikke la dem slippe unna. Jeg har selv lurt på hvor jeg får best garanti og service. Føler det er særdeles viktig når du skal betale mange penger for en vare. Lenke til kommentar
NoviKaNa Skrevet 3. september 2006 Del Skrevet 3. september 2006 selvsagt er dette en garanti/reklamasjonssak som de skal fikse opp i snarest, du har også krav på lånepc hvis din pc er på rep i mer enn 7 dager! 6675153[/snapback] Med mindre det innebærer høye kostnader for selger, noe det trolig gjør om de ikke har en ordning med utlåns-pc'er. Litt OT kanskje Ellers er det morsomt å høre hvilke fantastisk uintelligente og lite serviceinnstilte individer som jobber i bransjen. Har selv jobbet 4-5 år i elektriskbutikk, og kan ikke si annet enn at noen rett og slett ikke har evnen til å konversere med kunder. Lenke til kommentar
coban Skrevet 3. september 2006 Del Skrevet 3. september 2006 Har en Fujitsu Siemens 1437 som jeg har eid i ca 3 uker. For et par dager siden begynte en vifte å lage voldsomt med støy. Støyet kan beskrives som om lagrene har gått tom for smøring eller at noe ligger borti vifta. Vifta har selvsagt gitt lyd fra seg tidligere også, men ikke med en slik karakteristikk. Reiste idag til Lefdal Sandvika for å høre hva de kunne gjøre med det. Fyren på serviceavdelingen fortalte at vifte ikke går inn under noen som helst garanti eller reklamasjon. Javel, sa jeg, og uttrykte for ham og alle andre i lokalet at det var noe (!) snodig! Jeg spurte om løsninga da var å ignorere lyden, og vente til vifta tok kvelden, slik at komponenter ble ødelagt. Ærlig som han var sa han at det var slik jeg kunne gjøre det. Men det orker ikke jeg å vente på, så derfor lurer jeg på om noen kjenner kjøpsloven bedre enn meg, og kan svare på om det stemmer at vifte ikke dekkes av garanti / reklamasjon? Ex 6674102[/snapback] Du har nok snakket med feil person - ikke alltid en selger i butikk nøyaktig alle ting som går under garanti osv osv. Jeg foreslår at du tar den med ned til service mottaket - der finner du folk som kan sånne ting mye bedre. Er det unormalt mye støy fra viften så skal dette utbedres. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå