ØrjanM Skrevet 14. august 2006 Del Skrevet 14. august 2006 Har fått delene til pc'en jeg skal bygge.... Har aldri bygget en pc før ,men litt kan jeg da om data:) Er det bare å klaske ihoop delene, smøre kjølepasta og installere windows elelr er det andre ting som må gjøres (bios f.eks)? Lenke til kommentar
TommyGun77 Skrevet 14. august 2006 Del Skrevet 14. august 2006 anbefaler deg å ta en titt her hvis du ikke allerede har gjort det. Lykke til Lenke til kommentar
Pels Skrevet 14. august 2006 Del Skrevet 14. august 2006 Det er bare å sette alle delene sammen og installere Windows. Lenke til kommentar
VegardStr Skrevet 14. august 2006 Del Skrevet 14. august 2006 unngå statisk elektrisitet ellers ikkje bruk makt, er det en ting som ikkje passer helt perfekt på først eforsøk, så for all del, ikkje press på med full makt. Lenke til kommentar
ØrjanM Skrevet 14. august 2006 Forfatter Del Skrevet 14. august 2006 Måter å unngå statisk elektrisitet på? Lenke til kommentar
VegardStr Skrevet 14. august 2006 Del Skrevet 14. august 2006 du får kjøpt slike armbånd enkelte plasser, er ikkje helt sikker, men det skal gå fint hvis du unngår å være i nærheten av ting som produserer statisk el. samtidig of før du monterer.. eks. på ting: vegg til vegg teppe? Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 14. august 2006 Del Skrevet 14. august 2006 Det med statisk elektrisitét er ekstremt overdrevet. Jeg har bygget pcer med ullsokker på ullteppe uten at komponentene ble skadet. Jeg har aldri brukt armlenke siden det er unødvendig. Hilsen, efikkan. Lenke til kommentar
mr_trout Skrevet 14. august 2006 Del Skrevet 14. august 2006 Det med statisk elektrisitét er ekstremt overdrevet. Jeg har bygget pcer med ullsokker på ullteppe uten at komponentene ble skadet. Jeg har aldri brukt armlenke siden det er unødvendig. 6674224[/snapback] Det går helt greit uten antistat-lenke, men man trenger ikke oppsøke trøbbel Jeg har svidd minnebrikker ved ubetenksom behandling av dem, men husker du å jorde deg ved å ta i kabinettet før delene, lader du ut spenningsforskjellene. Da er det ikke noe problem. Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 14. august 2006 Del Skrevet 14. august 2006 Det med statisk elektrisitét er ekstremt overdrevet. Jeg har bygget pcer med ullsokker på ullteppe uten at komponentene ble skadet. Jeg har aldri brukt armlenke siden det er unødvendig. 6674224[/snapback] Det går helt greit uten antistat-lenke, men man trenger ikke oppsøke trøbbel Jeg har svidd minnebrikker ved ubetenksom behandling av dem, men husker du å jorde deg ved å ta i kabinettet før delene, lader du ut spenningsforskjellene. Da er det ikke noe problem. 6674276[/snapback] Å ta i kabinettet kan være greit nok. Men antistatisk arnlenke er unødvendig. Og det skal ganske mye til før delene blir skadet. Jeg bruker ikke ullsokker til vanlig når jeg holder på med bygging/ombygging av pc, men jeg har gjort det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå