Gå til innhold

Desperat Jakt På Asus P5W/DH Deluxe


Bottolf9

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Fikk en E6600 sendt fra NetShop i midten av denne uken jeg. Så at den sto bekreftet den 16. på den 16. så jeg bestillte, neste dag var statusen ubekreftet den 18. så jeg antok at den bekreftede datoen var feil. Men så var den plutselig sendt. Kommer vel i starten av neste uke :D

 

EDIT: Kan verken skrive...

6704817[/snapback]

 

Snakket med en selger på Netshop for noen dager siden, som fortalte at de hadde bestilt C2D hos åtte forskjellige leverandører for å være sikret å få noen når en av dem kunne levere. de fikk inn 25 stk her om dagen, og jeg var heldig og fikk en av dem, og det ser det ut til at du var også. de var merket bekreftet 8.08.2006, men når de 25 var solgt var det tilbake til ubekreftet.

Lenke til kommentar

Bestilte ASUS P5W/DH Deluxe hovedkortet fra PSdata torsdag i forrige uke, var 50 stk på lager der. Etter å ha lest litt omtaler om hovedkortet så er jeg litt redd for at jeg kanskje må flashe biosen, noe jeg aldri har gjort før.

 

Er det noen som har kjøpt hovedkortet fra psdata som kan si hvilket versjons nummer dem har ?

 

På asus sin hjemmeside står det at versjon 0701 -> 1101 Support new CPUs, lurer litt på om det fra 0701 gjelder Core 2 Duo e6600 ?

Lenke til kommentar

Er litt usikker på dette selv, men jeg ser det er flere her på forumet som har kjøpt kortet og ingen har hatt problemer. Håper og tror at de nye kortene PSdata har fått er oppdaterte også.

 

Å flashe bios er en enkel sak, så det må du ikke bekymre deg over. Problemet er hvis det rett og slett ikke booter med Core 2 Duo og du ikke har en annen LGA775 cpu å flashe med. Da sitter du fint i det.

Lenke til kommentar
@commi: Kan du ikke bare sende inn en mail til Psdata og spørre ang versjon nr?

6712625[/snapback]

 

Psdata sendte pakka på fredagen, så får vel vente å se i neste uke hvilket versjon nummer som står på hovedkortet. Hadde vert fint å få vite hvilken bios versjon som er minimum for å kunne boote med e6600 bare.

Lenke til kommentar
Bestilte ASUS P5W/DH Deluxe hovedkortet fra PSdata torsdag i forrige uke, var 50 stk på lager der. Etter å ha lest litt omtaler om hovedkortet så er jeg litt redd for at jeg kanskje må flashe biosen, noe jeg aldri har gjort før.

 

Er det noen som har kjøpt hovedkortet fra psdata som kan si hvilket versjons nummer dem har ?

 

På asus sin hjemmeside står det at  versjon 0701 -> 1101 Support new CPUs, lurer litt på om det fra 0701 gjelder Core 2 Duo e6600 ?

6711101[/snapback]

Er det bare meg eller er Asus sine sider helt ***** treige?

Tok meg 20 minuter nesten for å komme fram der jeg kan laste ned driver og for å laste ned gikk det 3kb i sek.. :no:

Lenke til kommentar

Hovedkortet jeg fikk fra PSdata hadde 0701 bios så gikk greit å sette sammen systemet mitt :D .

 

Asus p5w/DH Deluxe

Core 2 Duo e6600

Geil 2gb PC2 5300 667MHz 3ns

WD 150.0GB SATA 10000RPM 3.5" 16MB "Raptor"

NorthQ 4775-500S, ATX 500W Silent, 140mm Vifte

Corsair Nautilus 500 Watercooler kit, 120mm Radiator

Cooler Master Cavalier 3, Sort Kabinett

 

Har Cpu tempratur på 20 grader og en system temperatur på 40 grader, får prøve å overklokke litt i morra.

Lenke til kommentar

Har omsider fått satt sammen ny pc med P5W DH Deluxe og Core 2 Duo E6600, medfølgende program til HK (Asus) PC Probe II gir rød advarsel på hovedkortet med 45 c. Dette uten at jeg kjører noen større applikasjoner i bakgrunnen.

 

Det fulgte med egen vifte til HK, men utifra det jeg leste i farten mens jeg monterte skulle denne evt. benyttes ved vannkjøling etc.

 

Har dere andre montert denne viften ?

 

CPU ligger på 35 c

Lenke til kommentar

Jeg monterte den siden jeg bruker vannkjøling. Litt usikker om jeg skal bare fjerne den igjen, har en stor kabinett vifte som ligger 2 cm unna og måtte demontere litt av utluftinga i siden av kabinettet for å få den på plass.

 

Har satt fsb opp til 360 nå og vcore til 1.45. Cpu ligger på 26-27 grader idle og 29 - 30 ved load. System temp 40-41 idle og 42-43 load.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...