Gå til innhold

Skylder internettleverandøren 20000 kr


anaconda

Anbefalte innlegg

For 2 år siden flyttet vi og fikk flyttet vårt internettaboennement. Fikk regning på flytting + 3 måneder. Etter dette fikk jeg ikke flere regninger fra dem.

Jeg hadde noe problemer med hastigheten, derfor sendte jeg mail til support. Jeg skrev i denne mailen at jeg ikke hadde fått flere regninger fra dem. Mailen ble lest og besvart.

I dag fikk jeg mail fra dem. Skylder dem over 20000 kr.

Skal jeg bare betale dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
For 2 år siden flyttet vi og fikk flyttet vårt internettaboennement. Fikk regning på flytting + 3 måneder. Etter dette fikk jeg ikke flere regninger fra dem.

Jeg hadde noe problemer med hastigheten, derfor sendte jeg mail til support. Jeg skrev i denne mailen at jeg ikke hadde fått flere regninger fra dem.  Mailen ble lest og besvart.

I dag fikk jeg mail fra dem. Skylder dem over 20000 kr.

Skal jeg bare betale dette?

6673908[/snapback]

 

 

Jaha, du må vel bare betale 20000,-

Lenke til kommentar
Spørmålet er vel heller hvorfor han i det hele tatt spurte?

6677048[/snapback]

 

Jeg hadde noe problemer med hastigheten, derfor sendte jeg mail til support. Jeg skrev i denne mailen at jeg ikke hadde fått flere regninger fra dem.

6673908[/snapback]

 

Men var vel bra han spurte nå og ikke enda et år senere :p

Lenke til kommentar
Spørmålet er vel heller hvorfor han i det hele tatt spurte?

6677048[/snapback]

Hvorfor det? Vil nå ikke anta at hele beløpet skulle vært betalt for 2 år siden, og det vil jo si at man kanskje kunne unngått en regning eller to, men da er det fortsatt 28-29k å betale ;)

Endret av Ernie
Lenke til kommentar
Hvis du forklarer dem situasjonen kanskje du kan få nedbetaling på regninga. så slipper du å betale alt med en gang. :)

 

Edit:

Drøyer de så lenge med å sende regninga kan du drøye så lenge med å betale, hehe

6684502[/snapback]

Er vel enig i at du kan spørre om nedbetaling. Det føler jeg er en reèl deal! ;)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-EkRmMDKFIU

Må si at jeg synes det er litt spesielt at du ikke tok kontakt med dem da du sluttet å motta regninger... Er jo en indikasjon på at ett eller annet ikke stemmer :)

Lenke til kommentar

Eh. Skulle ikke dette gått til inkasso for lenge siden? Tenker meg dette har gått til inkasso nå da? I alle tilfeller vil jeg kalle dette et urimelig krav hvis du har fått bekreftelse på flytting er bevisbyrden på leverandøren de har sendt regninger. Det er jo helt rart de kommer med et krav på 20' uten du har fått inkasso på det før nå. Det er helt ulogisk og etter hvordan det ser ut bør det være grunn nok til å bestride saken for inkasso (mao. du får ikke anmerkning på saken før du har vært i forliksretten eller videre til rettsak i tingretten mv.)

 

På den andre siden burde du vise forståelse for at du mottar et produkt du ikke har betalt for og du står alltid ansvarlig til å betale dine regninger hvis du ikke får dem. Tviler på god tro vil fungere da ;)

 

Alt i alt ville jeg prøvd å ordne en deal med leverandøren siden det ser ut som begge parter har rotet i denne saken.

Lenke til kommentar

Nå skal det sies at jeg er objektiv. Min mening hadde vært totalt det motsatte om jeg hadde kommet i situasjonen, men det kan jeg garantere at jeg ikke hadde.

 

Bare jeg som synes det er teit at fyren først betaler en startavgift, hører ikke noe mer fra dem og nyter livet som gratis internettkunde og når han atpåtil klager og da får vite at han skylder 20 000 så legger HAN seg på bakbeina og ikke vil betale? Typisk, typisk norsk. Uansett om det er en feil fra leverandør skal du da oppsøke leverandør og få tak i regningen*. Betal regningen for faen.

 

* Og da mener jeg FØR kostnadene har bygget seg opp til en sum som er vanskelig å betale.

Endret av Insty
Lenke til kommentar

Nei, det er snakk om en enkel tastefeil hos en som er ny i "gamet". Det er noe man må regne med i en av altfor mange tilfeller. At det var han denne gangen er jævla synd for han og jeg oppfordrer fyren til å betale uten å sjekke opp lover og regler. Rett og slett på grunn av moral.

Lenke til kommentar

Insty: Beklager Insty, det er ikke så enkelt. At trådstarter ikke har tatt seg bryet med å sjekke er en ting, men at en leverandør har så dårlige rutiner er helt latterlig. En faktura genereres automatisk og når de ser at innbetalingene ikke er gjort skal det sendes purring, varsel og gå til inkasso. Hvorfor er ikke dette gjort alle gangene? Fordi en "som er ny i gamet" rett og slett har oversett det de siste 20 gangen? Eller fordi rutinene er rævva?

 

Jeg unnskylder ikke trådstarter, men du bør sperre opp øynene litt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...