Gå til innhold

Hva er best av 18/10 og 18/71 i Baldurs gate?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tallet er prosent og høyere er bedre. 00 (100) er det beste.

18/100 gir deg for eksempel +2dmg og +5 to hit mer enn 18/10. (Fiktive tall)

Du kommer forresten til å finne hansker og belter som gir deg mer enn 18 styrke, og da er ikke det noe viktig uansett for det teller kun ved akkurat 18.

Hva skal du spille forresten? Class/Race/Alignment? :)

Endret av Blib
Lenke til kommentar
Tallet er prosent og høyere er bedre. 00 (100) er det beste.

18/100 gir deg for eksempel +2dmg og +5 to hit mer enn 18/10. (Fiktive tall)

Du kommer forresten til å finne hansker og belter som gir deg mer enn 18 styrke, og da er ikke det noe viktig uansett for det teller kun ved akkurat 18.

Hva skal du spille forresten? Class/Race/Alignment? :)

6673839[/snapback]

Så når jeg øker styrken til 19 uten hansker eller belte, vil jeg da ha akkurat 19 og ikke 19/71 i styrke?

Tror jeg kommer til å velege en ond fighter alv av det kvinnlige kjønn. BG Tutu tilater også at du kan spesialisere deg i underklasser igjen. Fordi spillet kjører på BG2 motoren. Hvilket regelsett som er ibruk vet jeg ikke. Var det 1.3 eller 1.4 som ble brukt i 2ern?

Hvordan det hele fungerer i spillet gjenstår å se. Det blir ihvertfall fint med 1024x768 oppløsning :)

Endret av Gammelsko
Lenke til kommentar

Jepp, 19 er 19 og ikke 19/71. Det gjelder for alle styrke-økninger, items eller bøker eller hva som helst.

Har hørt om Tutu tidligere, men ikke testet det. Bra? Spiller gjennom for tredje gang selv nå med male evil berserker med en viss hammer :)

Endret av Blib
Lenke til kommentar
Jepp, 19 er 19 og ikke 19/71. Det gjelder for alle styrke-økninger, items eller bøker eller hva som helst.

Har hørt om Tutu tidligere, men ikke testet det. Bra? Spiller gjennom for tredje gang selv nå med male evil berserker med en viss hammer :)

6674590[/snapback]

Vel jeg har ikke kommet så langt til å teste det skikkelig ennå. Driver å pønsker ut den perfekte klassen enda. Mitt hovedmål denne runden med baldurs gate er å bygge den ultimate motparten til Drizzt Do'Urden for å finne ut hvem som er den overlegne :devil:

Og så klart bli den værste jævelen i hele Faerûn.

Har aldri drept han før så hva som skjer da vet jeg ikke. Kommer til å få fryktelig dårlig samvittighet. Det får jeg alltid når jeg er ond.

Lenke til kommentar
Drizzt tviler jeg på at du klarer. Du vil ha kanskje 50HP, han har 100. Han gir deg 30 skade per slag og treffer hver gang. 2-3 attacks i runden eller noe.

Finnes triks tho, og looten hans er himmelsk :D

6679021[/snapback]

Jepp, husker jeg drepte han når jeg spilte BG for noen år siden, var uten triks, men med en mod som gjorde meg litt vel kraftig :p

Lenke til kommentar

Drep drizzt! hater ham! :p

18/xx i AD&D viser til prosent del styrke. dette er ett spesiellt sysem som bare gjelder for strength og bare verdien 18 (som tildigere var max man normalt kunne få på attributes ved normal rulling (3d6). Fordi AD&D er så fokusert på slossing fant man ut at man måtte differensiere alle fighters/rangers/paladins med 18 i styrke på en måte. Derfor ble det bestemt at 18 i styrke gjorde at du rullet en D100 som blir 18/xx tallene. høyere tall er bedre enn lavere. Dette er bare en måte å nyansere styrkenivået på, og gjelder bare for verdien STR 18. Klarer du å få 19 eller 20+++ er det vanlige tall som gjelder igjen.

hva kan jeg si? TSR hadde mange merkelige løsninger...takk gud for 3.5rd edition

Lenke til kommentar

Ikke for å være frekk men jeg leser ikke de siste innleggene deres. For å ungå spoilers angående drizzt :) Er dødslenge siden jeg møtte han sist så jeg ønsker å finne ut alt selv.

Min nystartede karakter:

Føler det blir litt juks på en måte med den nye karakteren min, siden jeg får ta i bruk en klasse fra toeren. Men på den annen side er dette for kult til å ikke teste ut i BG1 Tutu :cool:

-Elf

-Neutral Evil

-Female

-Fighter - Kensai

This class is also known as the Sword Saint, and consists of a warrior who has been specially trained to be one with his sword. They are deadly and fast and trained to fight without encumbrance.

Advantages:

+1 to hit and +1 damage for every three levels.

-2 bonus to AC.

-1 bonus to speed factor for every 4 levels.

May use Kai ability one time per day for every 4 levels (starts at 1st level with one use). This ability lasts 10 seconds and makes all the attacks do maximum damage.

Disadvantages:

May not use missile weapons.

May not wear armor.

May not wear gauntlets or bracers.

Weapon proficiencis -

Scimitar ++++

(Bruker to stykk)

Strength 18\93

Dexterity 19

Constitution 17

Intelligence 9

Wisdom 9

Charisma 18

Bør jeg sette opp vansklighetsgraden kanskje?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...