Gå til innhold

Vil min 350W PSU takle X1900XT?

Passasjer

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

jeg har det kabb, men tok ut psu da jeg kjøpte et 1900xt turte ikke prøve da jeg klokker en del. montering av ny psu er vanskeli. det endte opp med at jeg måtte skru fast psu på høykant i luftinaket under viftene bak.

link til bilde.

vil heller anbefale deg og prøve ut en dedikert skjermkort psu. blir fort 1000 kr for ny psu,denne koster 400,-

link her

Endret av leifeinar
Lenke til kommentar

Den Thermaltake 5" bay psu'en virker jo som en kjempeide - særlig i dette tilfellet, og spesielt om den er stillegående... itillegg hadde det vært gøy om det fantes en utgave med molex og s-ata for dem som begynner å få mange harddisker i kabinettet sitt, tenk "små" servere..

Lenke til kommentar
hmm.. P = I*U (Watt = Strøm * Spenning)

Mitt skjermkort (X1800XT) trekker 21.8 Ampere ifølge ATITool under 3D rendering. Det tilsvarer 261,6W på full load.

Kan dette stemme?

(har heldigvis MIST 600W PSU ;) )

6674136[/snapback]

Har lest at det visstnok er spenningen til selve kjernen på skjermkortet man multipliserer med strømmen for å få watten.

261,6 W kan umulig stemme.

Lenke til kommentar
Det står minimum 400W på eska

MVH bZerk

6677225[/snapback]

Uffda, den satt en liten stopper på moroa :)

Så...Jeg må ha en ny PSU. Og kabinettet mitt støtter ikke skifte av PSU, så jeg må ha nytt kabinett, OG ny PSU. Dette stemmer, ikke sant? :)

6678026[/snapback]

Hehe... står faktisk minimum 450W :p

Lenke til kommentar

Ah, ser ut som de regner Watt utifra 5v's tilførselen. Da blir det 110W peak på X1800XT.

Grei lesning for de som vurderer ATI's flagship:

http://www.xbitlabs.com/articles/video/dis...x1900xtx_7.html

Since the Radeon X1900 XT differs but very little from the Radeon X1800 XT in terms of power consumption, the power supply recommendations remain the same. If you want to use a Radeon X1900 XT or XTX, you will need a high-quality 450-500W PSU. And if you are into multiple GPU configurations and want to run two Radeon X1900 cards in CrossFire mode, you will need a 500-550W or better power supply, the same as you would need for a CrossFire system with two Radeon X1800 XT.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...