Grimstein Skrevet 14. august 2006 Del Skrevet 14. august 2006 Sadd og spelte WOW da PCen plutseligt hang seg, jeg trykket restart og da smalt det, fant ud det var PSUen og skiftet den ut med ein ny (hadde 300w før den nye er 400w) Når jeg nå trykker på start knappen skjer det ingenting, men LEDen på hovedkorte lyser... Noen som hvet hva som kan være feil? Kan hovedkorte vere skadd? Lenke til kommentar
Mompen Skrevet 14. august 2006 Del Skrevet 14. august 2006 Kan være at det er strømforskyningen din som er for liten. Kan være at hovedkortet har røket. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 14. august 2006 Del Skrevet 14. august 2006 Når han får ein ny PSU med 100W meir er den nok neppe for liten, uansett pleier PCen å starte i så tilfelle. Har du prøvd å resette CMOS? Kontrollert at alle kablar er på plass, også dei til startknappen? Lenke til kommentar
Grimstein Skrevet 14. august 2006 Forfatter Del Skrevet 14. august 2006 Prøvde nå og restette CMOS, ingenting skjedde, alle ledninger er der dem skal Lenke til kommentar
jon-t Skrevet 14. august 2006 Del Skrevet 14. august 2006 Gir hovedkortet fra seg ein lyd ? Vist hovedkortet ikkje gir frå seg feilsøkings biip er det som oftest hovedkortet som er gått eller ikkje fungerer slik det skal... Lenke til kommentar
Gjakmarrja Skrevet 14. august 2006 Del Skrevet 14. august 2006 Er redd for at dette skal skje med meg. Jeg fjernet nemmelig den 80MM viften som stod i PSU, satt inn en 80 foran og bak. De er stille og bråker veldig lite, nesten ikke. Har direkte luft ut bak på dataen fra grafikkorte. Alle spenningene ligger innen for normal verdiene. Er en 650w silverstone? Kan den sprenge? Lenke til kommentar
Grimstein Skrevet 15. august 2006 Forfatter Del Skrevet 15. august 2006 Gir hovedkortet fra seg ein lyd ?Vist hovedkortet ikkje gir frå seg feilsøkings biip er det som oftest hovedkortet som er gått eller ikkje fungerer slik det skal... 6675851[/snapback] Når du never det kommer det et svakt pip når eg setter strømkabelen inn i PSUen, lurte litt på hva det konne vere men valgte og ikke bry meg så mye siden det var så svakt Lenke til kommentar
jon-t Skrevet 15. august 2006 Del Skrevet 15. august 2006 Eg meiner pip som vanligvis kommer når du slår på dataen. Ein annan ting du kan gjøre er å la hovedkortet stå uten strøm ein stund (altso å dra ut stikkontakta) og så prøve på nytt. Lenke til kommentar
xorxa Skrevet 15. august 2006 Del Skrevet 15. august 2006 Prøv å ta ut strømforsyningskontaktene til hovedkortet og la det stå å hvile seg i 1 min så setter du dem inn igjen å starter pc'n dette funket for meg da det samme skjedde med meg. Lenke til kommentar
Grimstein Skrevet 15. august 2006 Forfatter Del Skrevet 15. august 2006 Fikk nå start på Pcen, men når skjermbildet kommer er det ikke som det skal, det er mange firkanter i forskellige farger rundt om på skjermen og jeg kommer ikke inn i windowsen men kommer inn i biosen. Hva kan dette vere? Lenke til kommentar
Blårens Skrevet 15. august 2006 Del Skrevet 15. august 2006 (endret) Fikk nå start på Pcen, men når skjermbildet kommer er det ikke som det skal, det er mange firkanter i forskellige farger rundt om på skjermen og jeg kommer ikke inn i windowsen men kommer inn i biosen.Hva kan dette vere? 6682099[/snapback] Kaputt Harddisk eller diskkontroller? Endret 15. august 2006 av MongoMan Lenke til kommentar
Grimstein Skrevet 15. august 2006 Forfatter Del Skrevet 15. august 2006 Tviler litt på det, trur mer det er skjermkortet eller PSUen så ikke leverer nokk strøm elns, skjermen er full av farga firkanter og bokstaver og tegn osv og skjermkortet ble varmt me en gang Lenke til kommentar
Monner Skrevet 16. august 2006 Del Skrevet 16. august 2006 Interessant diskusjon. Jeg har samme sympton på min. Tok ned PC'en ved å holde Power-On inne i ca 10 sekunder - siden har den ikke villet starte igjen. Det kommer lys på hovedkortet (Abit - ATX), men det er ingen spenning på f.eks. EIDE power ... Hvordan kan man teste om det er PSU'en (Aopen - 350W/ATX 2.03) eller hovedkortet som har tatt kvelden ? Lenke til kommentar
Grimstein Skrevet 16. august 2006 Forfatter Del Skrevet 16. august 2006 Prøvde nå me et anet skjermkort fx 5200 elns. det gamle var et nvidia 6800 GT og nå fønket den Det jeg lurer på nå er om, det gamle skjermkortet er ødelagt? eller om den nye PSUen ikke leverer det den skal, (nvidia kortet trenger eindel mer strøm en fx 5200 kortet) Lenke til kommentar
Monner Skrevet 17. august 2006 Del Skrevet 17. august 2006 Interessant diskusjon. Jeg har samme sympton på min. Tok ned PC'en ved å holde Power-On inne i ca 10 sekunder - siden har den ikke villet starte igjen. Det kommer lys på hovedkortet (Abit - ATX), men det er ingen spenning på f.eks. EIDE power ... Hvordan kan man teste om det er PSU'en (Aopen - 350W/ATX 2.03) eller hovedkortet som har tatt kvelden ? 6683927[/snapback] Jeg benyttet "Sticky" om jumpstart av PSU - det funket. PSU feiler ikke noe Måtte til slutt cleare CMOS helt og da kom vi på luften igjen - puhh. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå