Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

bredbånd.

Anbefalte innlegg

får snart bredbånd her eg bor (endelig).. Det er Radio bredbånd med opp til 740 kbps begge veier.. Noen som vet kor stabilt radio bredbånd er? skal det mye til før alt kollapser? f.ex dårlig vær o.l? har 100% klar sikt til sender o.l og er vel 1 km (luftlinje) ca (muligens litt mindre) til senderen.. Noen som har bredbånd som vet om hastighetene pleier å være så høye som det står at det "ca" skal være? ka er det som avgjør om hastigheten blir midre? avstand til sender? ikke 100% fri sikt? at mange laster ned samtidig? Håper noen har svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Heisann,

JEg kjører Radiolink, vel hvis du har fri sikt, så er det null problem, hvis du derimot har noen trær imellom deg og den andre siden så kan du få spessielt problemer med tanke på hvis det regner. Det som skjer når det blir blaut på greinene er at de vil fungere som en paraply og signalene vil "bounce" vekk. Jeg flyttet min antenne 10m lenger vekk fra huset slik at jeg fikk mer eller mindre fri sikt, da hjalp det.

Akurat nå så plask regner det og tidligere idag så snødde det utrolig mye, merket ikke noe forskjell på linja.

Når det gjelder ping på radiolink, så bør du regne 3-8ms ekstra. Hos meg så ligger snittet på 3ms ekstra

Pc-RadioLink->ADSL

så jeg ligger rundt 28-45ms i ping til http://www.vg.no

Frankey

Kr.sand

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-10-23 01:57, skrev frank_jarle:

Heisann,

Når det gjelder ping på radiolink, så bør du regne 3-8ms ekstra. Hos meg så ligger snittet på 3ms ekstra

Pc-RadioLink->ADSL

så jeg ligger rundt 28-45ms i ping til

Frankey

Kr.sand

Ka mener du med de tallene der ? :smile: er ikke så inne på det der.. Har Fri sikt til der senderen skal stå og ikke en eneste grein i mellom.

Noen som vet ka som skal til for at hastigheten skal gå ned? går den betydlig nedover hvis mange laster ned samtidig?

ka er de beste programmene til å laste ned med? tenker på divx o.l.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-10-24 02:08, skrev Celzern:

ITavisen.no speedometer resultat:

IP-adressen 128.39.154.*** lastet ned 1196088 Bytes

på 0.45 sekunder.

Nedlastingshastighet: 21264 kbit/s.

Hvis du har så mye båndbredde så er ikke itavisen stedet jeg ville ha testet hvor kjapt det gikk. Den testen skalerer ikke, har du båndbredde på > 10mbit ville jeg heller ha dratt ned et stort isoimage el fra en ftpserver og testet hastigheten der.

Jeg har nå 1.5 i rtt på en traceroute til http://www.itavisen.no, allikavel får jeg ikke mer enn 2mbit på "testen". rtt til http://www.hia.no er btw på 8. Jeg testet en nedlasting fra ftp.uninett.no, og dro 800 KB/s derfra. Skal jeg ringe til ISPen min å klage over at nettet er tregt fordi itavisen sin speedometer test er fucka ? :razz:

[ Denne Melding var redigert av: sumptrollet på 2002-10-24 04:11 ]

Lenke til kommentar

Som jeg har nevnt tidligere, hvis du regner en ekstra tid på 3-8ms (millisekunder) så har du det...

Jeg sitter på Radiolink har IKKE problemer med å game i det hele tatt...

Frankie

Kr.sand

Quote:

Den 2002-10-24 05:06, skrev JohndoeMAKT:

Hvordan er det med spilling på radionet? Får du enorme pinger, eller går cs,q3,osv greit?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...