Gå til innhold

60Hz refresh rate i spill


Reino

Anbefalte innlegg

Jeg har hørt om en bug som gjør at en bare får 60Hz i spill når en kjører XP. Jeg har Ti 4200 med siste detonator driveren og bruker CoolBits for å overklokke fra driveren. Der fins det også en innstilling som heter Refresh Rate Override. Er det den jeg skal bruke for å se til at ikke refresh raten detter til 60Hz i spill, eller må jeg bruke noe som heter NVRefreshTool?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg merker også forskjell på 60Hz og 85Hz i windows, men jeg kan ikke si at jeg merker noe flimmer i spill som f.eks Mafia, GTA3, NOLF2 og UT2003. Kjører disse spillene i 60Hz hvis jeg ikke bruker override eller en 60Hz fix eller no sånt?

 

Jeg bruker XP pro SP1.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-10-23 08:58, skrev kj3til:


Skal fungere med alle kort i Windows 2000/XP


Dette er den absolutt beste løsningen jeg har prøvd. Og jeg har prøvd NVrefreshtool, Rivatuner, manuell editering av .inf filer osv.

 

Det er ingen bug at man får 60/75Hz i spill i WinXP. Det er per design med vennlig hilsen Microsoft.

 

OpenGL spill kjører i 60Hz. DirectX kjører i 75Hz. Det skulle egentlig fikses med SP1 men det ble det ikke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...