Gå til innhold

Windows spiser diskplass!

Anbefalte innlegg

Det er en ting som irriterer meg grønn:

Windowspartisjonen får mindre og mindre ledig plass og hvis jeg høyre klikker og velger egenskaper på alle mapper/filer i rota får jeg opp kun 3.29 GB, partisjonen er på 4.9 og jeg har for øyeblikket kun 60 MB ledig.

Hvordan har dette seg? Hva er det som bruker opp diskplassen uten at jeg ser det?

Jeg har ikke aktivert "dvalemodus".

Alle tips mottas med takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Windowspartisjonen får mindre og mindre ledig plass og hvis jeg høyre klikker og velger egenskaper på alle mapper/filer i rota får jeg opp kun 3.29 GB, partisjonen er på 4.9 og jeg har for øyeblikket kun 60 MB ledig.

Hvordan har dette seg? Hva er det som bruker opp diskplassen uten at jeg ser det?

6673513[/snapback]

hmm, merkelig, har du prøvd å scanna med ccleaner? kansje det er mye midlertidlige filer og slikt dritt som har samlet seg.

Lenke til kommentar

6673513[/snapback]

hmm, merkelig, har du prøvd å scanna med ccleaner? kansje det er mye midlertidlige filer og slikt dritt som har samlet seg.

6673539[/snapback]

Kjørte CClean nå og fikk frigjort 500 MB, men det var fra de "synlige" 3.29 gigabytene. Så nå har jeg "synlig" 2.81 GB oppbrukt, mens jeg fremdeles mangler ca 2GB (4.87GB - 2.81GB).

Hvor kan de være?? :hmm:

Lenke til kommentar

Takk for svar til alle sammen.

Ja, jeg har både fjernet gamle gjenopprettingspunkter og hotfix-uninstalls.

Men nå fant jeg imidlertid ut hva saken var. (Egentlig burde jeg jo ha tenkt på dette før.. )

pagefile.sys lå på samme partisjon som windows, men jeg så den ikke pga. at den er en skjult systemfil. Flyttet swap-fila til annen, større partisjon og frigjorde derfor bortimot 2GB :)

Endret av azidG
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...