azidG Skrevet 14. august 2006 Del Skrevet 14. august 2006 Det er en ting som irriterer meg grønn: Windowspartisjonen får mindre og mindre ledig plass og hvis jeg høyre klikker og velger egenskaper på alle mapper/filer i rota får jeg opp kun 3.29 GB, partisjonen er på 4.9 og jeg har for øyeblikket kun 60 MB ledig. Hvordan har dette seg? Hva er det som bruker opp diskplassen uten at jeg ser det? Jeg har ikke aktivert "dvalemodus". Alle tips mottas med takk! Lenke til kommentar
Brian Skrevet 14. august 2006 Del Skrevet 14. august 2006 Det er en ting som irriterer meg grønn: Windowspartisjonen får mindre og mindre ledig plass og hvis jeg høyre klikker og velger egenskaper på alle mapper/filer i rota får jeg opp kun 3.29 GB, partisjonen er på 4.9 og jeg har for øyeblikket kun 60 MB ledig. Hvordan har dette seg? Hva er det som bruker opp diskplassen uten at jeg ser det? Jeg har ikke aktivert "dvalemodus". Alle tips mottas med takk! 6673513[/snapback] hmm, merkelig, har du prøvd å scanna med ccleaner? kansje det er mye midlertidlige filer og slikt dritt som har samlet seg. Lenke til kommentar
azidG Skrevet 14. august 2006 Forfatter Del Skrevet 14. august 2006 Det er en ting som irriterer meg grønn: Windowspartisjonen får mindre og mindre ledig plass og hvis jeg høyre klikker og velger egenskaper på alle mapper/filer i rota får jeg opp kun 3.29 GB, partisjonen er på 4.9 og jeg har for øyeblikket kun 60 MB ledig. Hvordan har dette seg? Hva er det som bruker opp diskplassen uten at jeg ser det? Jeg har ikke aktivert "dvalemodus". Alle tips mottas med takk! 6673513[/snapback] hmm, merkelig, har du prøvd å scanna med ccleaner? kansje det er mye midlertidlige filer og slikt dritt som har samlet seg. 6673539[/snapback] Kjørte CClean nå og fikk frigjort 500 MB, men det var fra de "synlige" 3.29 gigabytene. Så nå har jeg "synlig" 2.81 GB oppbrukt, mens jeg fremdeles mangler ca 2GB (4.87GB - 2.81GB). Hvor kan de være?? Lenke til kommentar
b21a Skrevet 15. august 2006 Del Skrevet 15. august 2006 Har du en dullion mapper under windows som heter C:\windows\$NtUninstallKB810217$ kanskje?!?(eller lignende navn) http://www.pcworld.com/article/id,119281-page,1/article.html Lenke til kommentar
berxter Skrevet 15. august 2006 Del Skrevet 15. august 2006 Husk at defaultstørrelsen på system_restorefolderen er på 12% av HDkapasiteten. Du får svar på mange spørsmål her: http://www.theeldergeek.com/system_restore.htm Bernt K Lenke til kommentar
azidG Skrevet 15. august 2006 Forfatter Del Skrevet 15. august 2006 (endret) Takk for svar til alle sammen. Ja, jeg har både fjernet gamle gjenopprettingspunkter og hotfix-uninstalls. Men nå fant jeg imidlertid ut hva saken var. (Egentlig burde jeg jo ha tenkt på dette før.. ) pagefile.sys lå på samme partisjon som windows, men jeg så den ikke pga. at den er en skjult systemfil. Flyttet swap-fila til annen, større partisjon og frigjorde derfor bortimot 2GB Endret 15. august 2006 av azidG Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå