Mow Skrevet 14. august 2006 Del Skrevet 14. august 2006 (endret) Jess da, skulle starte opp pc'en min i går da den ikke var helt enig med meg. Når jeg går minnetesten helt fint, men på "detecting IDE drives" henger hele pc'en. Har prøvd å dratt ut forskjellige ledninger, byttet ide kabler, testet med bare cd-rom osv, men ingenting hjelper. Prøver jeg å gå inn i BIOS så stopper hele pc'en opp, og jeg må restarte igjen. Jeg mistenker at ide portene på hovedkortet har ryki, men tenkte jeg skulle høre her før jeg tok noen konklusjoner. Dette er en ganske gammel pc, men jeg trenger den forsåvidt i noen måneder til, da jeg er i militæret i 7 måneder til, og ikke har helt råd til ny enda:p Hovedkort: Asus A7N8X Skjermkort: Sapphire Radeon 9600 Pro Ram: 1,5gb TwinMOS PC3200 DDR CL 2,5 Help anyone? ;p Edit, kom inn i bios uten ide kabler i hovedkortet Endret 14. august 2006 av Mow Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 14. august 2006 Del Skrevet 14. august 2006 Hei! Prøv clear cmos. Det kan du gjøre ved å ta ut batteriet på hovedkortet i cirka 10 sekund før du setter det inn igjen. (Pcen må være avslått.) Prøv med ulike kombinasjoner med minnebrikkene. Hilsen, efikkan. Lenke til kommentar
Mow Skrevet 14. august 2006 Forfatter Del Skrevet 14. august 2006 det funka nok desverre ikke, men takk uansett! har gått til vurdering av ny maskin, pga dette virker mer eller mindre umulig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå