Jarmo Skrevet 14. august 2006 Del Skrevet 14. august 2006 Hallo ! Hold dere til saken og kutt ut tulle-innlegg. La trådstarteren komme med mer info og ikke forhåndsdøm noen her. Saken har også positive sider så det så.. Mvh jarmo Lenke til kommentar
XooooF Skrevet 14. august 2006 Del Skrevet 14. august 2006 hmm før diskusjonen tar helt av her.. poenget er ikke å henge ut sjefene eller noen andre, men gjøre det mer åpent om hvordan situasjonen er for alle.. det er rene hotell cæsar hos oss noen ganger. Det ble aldri sagt et vondt ord om noen sjefer eller andre annsatte i tiden forumet varte, men selvfølgelig det kunne jo ha skjedd.. Men som eier av domenet er jeg kanskje ansvarlig likevell.. ? 6673332[/snapback] Kansje ikke men det kan fort ende slik... Det kan lett bli mobbing på et slikt forum.. Hva i all verden håpet du å oppnå med det forumet egentlig? å ja.. som eier er du ansvarlig! Lenke til kommentar
Tøffe-Tetra Skrevet 14. august 2006 Del Skrevet 14. august 2006 Si fra hva som skjedde på møtet. Så kan vi diskutere enda mer Lenke til kommentar
Gissan Skrevet 14. august 2006 Del Skrevet 14. august 2006 Si fra hva som skjedde på møtet. Så kan vi diskutere enda mer 6673460[/snapback] Synes jeg også var en god idè. Lenke til kommentar
XooooF Skrevet 15. august 2006 Del Skrevet 15. august 2006 (endret) Si fra hva som skjedde på møtet. Så kan vi diskutere enda mer 6673460[/snapback] Jupp er spent på det møtet jeg oxo.. trukke det blir mer en en advarsel.. Endret 15. august 2006 av XooooF Lenke til kommentar
Propaganda Skrevet 15. august 2006 Del Skrevet 15. august 2006 samt oppfordrer til mytteri og kommunisme med slike sider. 6673257[/snapback] :!: :!: Såpass ja Greit nok å være lojal, men at man oppfordrer til kommunisme er kanskje å dra den en smule langt Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 15. august 2006 Del Skrevet 15. august 2006 La oss nå vente med diskusjonen til trådstarter har vært på møtet, som jarmo har forklart. 6682393[/snapback] Tror du har misforstått litt nå, seff kan folk prata i vei on-topic... Lenke til kommentar
Gissan Skrevet 15. august 2006 Del Skrevet 15. august 2006 La oss nå vente med diskusjonen til trådstarter har vært på møtet, som jarmo har forklart. 6682393[/snapback] Tror du har misforstått litt nå, seff kan folk prata i vei on-topic... 6682427[/snapback] Greit nok det, men diskusjonen om han blir sparket eller ikke, har gått litt over "stokk og stein" synes nå jeg. Selvfølgelig skal jeg la folk prate on-topic. Lenke til kommentar
bfisk Skrevet 16. august 2006 Del Skrevet 16. august 2006 Hvis du er så misfornøyd med bedriften din at du lager et offentlig forum tilgjengelig for "diskusjon", så tror jeg det er til begges beste at dere går hver deres vei. Alt som har med personer, ansatte osv, bør unntas offentligheten, er nå min mening. Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 16. august 2006 Del Skrevet 16. august 2006 Men som eier av domenet er jeg kanskje ansvarlig likevell.. ? 6673332[/snapback] Det juridiske er en side av saken, hvordan det du har gjort blir oppfattet av bedriften er noe annet. Det går jo an å oppføre seg som en dritt (uten sammenligning for øvrig, jeg har ikke inngående kjennskap til saken din) uten at det nødvendigvis er ulovlig. Det vil likevel være kjedelig å ryke i tottene på ledelsen for noe du har gjort, hvis du ikke ser lys i tunnelen er kanskje det beste for begge parter om du starter fra scratch i en ny jobb. Jeg synes det å lage et offentlig(?) forum hvor man kan klage på andre ansatte (tør jeg tippe at det har gått mest ut over ledelsen, ettersom det er folk fra "gølvet" som en ansvarlige for siden?) høres ut som en veldig dårlig ide. Arbeidsforholdene hører hjemme på arbeidsplassen, offentlig uthenging fører nok ikke mye godt med seg. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-EkRmMDKFIU Skrevet 21. august 2006 Del Skrevet 21. august 2006 Trådstarter; åssen gikk det? Lenke til kommentar
XooooF Skrevet 22. august 2006 Del Skrevet 22. august 2006 Trådstarter; åssen gikk det? 6719575[/snapback] Vel han har ikke klaget noe her siden så gikk sikkert fint.. eller..... Lenke til kommentar
okasin Skrevet 3. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2006 på tide å gi et svar ja.. Neida jeg fikk ikke sparken, men en advarsel som mange antok at jeg ville få.. Arbeidstilsynet, og bedrifthelsetjenesten har vært her, og vi har fått endringer i ledelsen. Så ting begynner å endre seg til det bedre. :!: Men som bedrifthelse tjenesten fortalte meg, så har de fremdeles en lang vei å gå. Men de jobber med det ! Arbeidstilsynet har også satt visse krav til denne store bedriften.. som ennå ikke har greid å følge dem.. men arbeidstilsynet vil ha oppfølging.. så vi venter på enda bedre tider.. Men vi ser at ting begynner å bli bedre.. Ser nå at jeg gikk helt galt frem.. men aldri så galt, så godt for noe ! God Jul alle sammen.. Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 3. desember 2006 Del Skrevet 3. desember 2006 Det forumet blei lagd for at man skal kunne diskutere de forskjellige ansatte.6673232[/snapback] Å opprette et forum (på nettet) hvor man diskuterer ansatte virker for meg som å opprette en kanal utenfor det sosiale miljøet på jobben, hvor man kan slenge masse dritt om folk som i gjengjeld ikke kan forsvare seg mot dette med mindre de faktisk vet om forumet. Hvis man virkelig ville opprette en saklig kanal for å diskutere slikt ville jeg tro man gjorde dette på arbeidsplassen, face-to-face, istedet for å gjemme seg bak en skjerm og phpBB. Lenke til kommentar
okasin Skrevet 3. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2006 Det forumet blei lagd for at man skal kunne diskutere de forskjellige ansatte.6673232[/snapback] Å opprette et forum (på nettet) hvor man diskuterer ansatte virker for meg som å opprette en kanal utenfor det sosiale miljøet på jobben, hvor man kan slenge masse dritt om folk som i gjengjeld ikke kan forsvare seg mot dette med mindre de faktisk vet om forumet. Hvis man virkelig ville opprette en saklig kanal for å diskutere slikt ville jeg tro man gjorde dette på arbeidsplassen, face-to-face, istedet for å gjemme seg bak en skjerm og phpBB. 7417326[/snapback] hmm skal avslutte denne tråden med dette.. Mange av oss har prøvet å ta opp ulike problemstillinger med ledelsen, tro meg! (men det gjør du sikkert ikke, for du liker å dømme uten å kjenne fakta) Ledelsen svarer stort sett med en negativ holdning, eller trussler eller psyker deg ut med fraser som: -du varer ikke lenge her ! -du er en vaskelig person ! -du har et holdningsproblem ! -og har du vært så uheldig å komme i klammeri med en av sjefene, og blir kalt inn på "teppe".. du prøver å forsvare deg, men får beskjed om at det ikke er grunnlag for vidre bevisførsel så lenge din overordnende har talt. (dette er fakta fra en nær arbeidskolega som er nå svært nedbrutt selv 2 år etter hendelsen). fakta: for 2 uker siden utlyste en bedrift i nærheten 3 stillinger. 84 personer fra oss søkte den stillingen, det er 40 % av arbeidsstokken vår ! Vitner det om at vi har det en god arbeidsplass ? Vi har det bra på flere måter, men på det psykososiale er det helt på bunn. Nok en gang kan jeg fortelle at jeg skjønner nå at det jeg gjorde var feil ! Skjønner også at jeg har provosert mange her på forumet, lei for det ! SLUTT PÅ TRÅDEN Lenke til kommentar
Lidskjalv Skrevet 3. desember 2006 Del Skrevet 3. desember 2006 Der hvor jeg jobber har det vært et relativt "surt" miljø mot ledelsen og gutta på gulvet.. så for en stund siden ble det laget et forum, hvor folk kunne klage eller skryte av alle og hverman, gutta på gulvet eller gutta i toppetasjen.. Nå har det seg slik at etter bare 1 dag med forumet åpent for allmenheten, så ringer en av sjefene til meg, og kaller meg inn på møte.. Har ennå ikke hatt møte, men om et par dager, så.. Det jeg egentlig lurer på er hvilke rettigheter har jeg ? De forlangte at jeg med øyeblikkelig virkning stengte siden.. og det gjorde jeg.. det var kun 16 stk som rakk å besøke siden. Heller ikke noen alvorlig ble skrevet på forumet. Hva med ytringsfrihet ? kan de forlange at et forum blir stengt ? Håper på svar raskt ! 6673144[/snapback] Åpne siden igjen. Sett strenge regler på at ingen navn skal nevnes. Da kan ingen ta deg på noe. Fremstill kun påstander du har dekning og håndfaste beviser på som kan underbygge dine/andres påstander. Ytringsfriheten gjelder her. Og hva du gjør på fritiden din, har ikke sjefene noe med. Lenke til kommentar
okasin Skrevet 3. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2006 (endret) Spiller ingen rolle lenger Både arbeidstilsynet og bedriftshelsetjenesten har nå et godt øye til bedriften ! Media har dessutten også et godt øye til dem, etter enkelte har gått til media med sine saker.. saker som har ført til skriftlige advarseler, eller muntlige er som eks: -Hatt med seg egen avis (ja du leste riktig). -Det ble forbudt å spise frukt på røykeplassen, etter noen gjorde det, frukt (selv medbrakt) skal spises i kantinen. (røykeplassen er i friluft utenfor byggningen). Ledelsen holdt møte om hvorhvidt sukkerbiter til kaffen skulle være greit (ja vi har kaffe på jobben, så mye vi orker ). -Skriftlig advarsel etter at det ble funnet en liten reiseradio i et garderobeskap (men hva hadde ledelsen i skapet å gjøre?). -advarsel for å ha møtt i sivilt tøy på et møte (frivillig møte på fritid). -mm mm -flere har fått sparken uten å fått forsvart seg tilstrekkelig. -Intill arbeidstilsynet bl kopplet inn, var det skriftlige advarsler i ett kjør, vet dette virker usansynlig.. men dette er fakta. Dette er en vanlig sammlebåndsfabrikk.. ikke noe ex-sikret område med farlige gasser eller væsker.. Men likevell er det ulovelig med radio, og aviser (selv i kantina er dette total forbudt). Mange blir frustrert av dette.. mange vil gjerne få med seg nyheter og sport.. vi jobber jo 12t skift i helgene.. De yngre får seg nye jobber, så vi begynner nå å se konturene av det vi kan kalle gjennomtrekk i fabrikken. De ansatte slutter, så fort de får noe annet.. neste måned "forsvinner" 3 til.. 3 heldige !! Kommer ikke til å åpne det forumet igjen,,, selv om jeg sitter på masse bevis i form av lydopptak fra et møte, hvor en blir beskyldt for flere ting.. hvor vedkommende ikke kan forsvare seg.. virkelig skremmende opptak !! Har papirer på flere tilfeller med brudd på arbeidsmiljøloven. Legger dette dødt, da det er meningsløst å diskutere dette.. handling må til, og det har vi gjort.. så ting har blitt bedre på enkelte områder.. men det er en lang vei å gå ennå.. men om alt går bra, så vil dette bli en kjempeflott arbeidsplass ! Endret 3. desember 2006 av okasin Lenke til kommentar
Lidskjalv Skrevet 3. desember 2006 Del Skrevet 3. desember 2006 (endret) Skulle likt å visst hvilken arbeidsplass dette var.... Dessuten er det svært viktig at du tar opp dette på denne måten. Det er alt for lite snakk om slikt generelt. Sånn du fremstiller situasjonen høres det helt grelt ut. Ingen arbeidsplass burde være slik. Endret 3. desember 2006 av pwd3679 Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 4. desember 2006 Del Skrevet 4. desember 2006 Dersom de ikke får alt for mye trøbbel med fagforeninger og overbeskyttende lover så får du nok sparken ja. Og det er nok også en grei løsning Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 4. desember 2006 Del Skrevet 4. desember 2006 Grunnlovens §100. Ytringsfriheten skal finne sted. Enkelt og greit. Blir du sparket så kan du anmelde bedriften. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå