Hansforum Skrevet 14. august 2006 Del Skrevet 14. august 2006 Har akkurat fått min NEC 20WGX. Jeg lurer på hvordan jeg får stilt inn fargene slik at jeg vet at bildene mine slik jeg redigerer de blir så nært opp til det som er rett i forhold til alle andre skjermer. Fargene slik jeg har innstilt de føles korrekte, men hvordan vet jeg at de er så lik gjennomsnittet som mulig? Lenke til kommentar
TommyGun77 Skrevet 14. august 2006 Del Skrevet 14. august 2006 Du kan bruke en slik Lenke til kommentar
Hansforum Skrevet 14. august 2006 Forfatter Del Skrevet 14. august 2006 Finnes det ikke noe gratis diagnostiseringsprogram for å korrigere bildet et eller annet sted der ute? Lenke til kommentar
Boye Skrevet 14. august 2006 Del Skrevet 14. august 2006 (endret) Langt ifra en fullgod løsning, men kan være greit å kjøre det vedlagte bildet på skjermen du allerede har kalibrert, og din nye LCD skjerm samtidig. Standard med LCD skjermer: - leveres ofte med kjølige farger - altfor høy lysintensitet/"brightness" - problemer i det mørke spekteret, bruk gammajustering hvis du kan for å skyve dette opp - eksperimenter med presets, med det vedlagte bildet vil du garantert se STORE forskjeller Bare råd, men ingen fasit Endret 14. august 2006 av Boye Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå