Gå til innhold

Polygoner forsvinner og blinker!


KarvaBlad

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg har et gammelt Sapphire Radeon 9200 Atlantis (256MB) og er stor sett fornøyd med det. Det er bare det at i avanserte 3D-spill som Half Life 2 og sånn, så "forsvinner" eller "blinker" noen polygoner på veggene og objekter, slik at jeg kan se gjennom vegger og sånn. Frame-raten er imidlertid helt bra, men det er veldig frustrerende med denne blinkingen av visse polygons. Har noen vært borti dette før, og hva kan jeg gjøre?

 

Prøvde forøvrig å kjøpe et nytt skjermkort GeForce 6200 AGP8X 128MB, men det gikk så tregt at jeg skjønte ingen ting. Er det fordi at hovedkortet mitt bare støtter 4X APG? Det står på pakken til det nye skjermkortet at minimum requirements er AGP8X eller AGP4X motherboard, så det burde jo være greit?

 

Er det eventuelt noe i Biosen jeg må rette på?

 

Håper på svar, da jeg ikke har så peil på de nyeste grafikkortene.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det virker som om skjermkortet ditt er ødelagt og at du får såkalte artifacts. Har du sjekket varmen på kortet? Eller overklokket det?

Det kan hende at kortet veldig enkelt har blitt ødelagt etter en tids bruk.

 

Ang agp så har jeg deverre ikke noe peiling. Men har du noe flere spesifikasjoner på hovedkort og det nye skkjermkortet?

Lenke til kommentar

Tja, jeg vet jo ikke om det er ødelagt. Det funker utmerket på alle andre ting. Det virker bare som om det er for gammelt eller no...

 

Men en annen ting: Det nye kortet mitt (GeForce 6200 AGP8x) funker ikke bra. Er det noen måte jeg kan sette ned AGP hastigheten til 4X? Det er nemlig max som hovedkortet mitt støtter...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...