Gå til innhold

Hjelp til CPU vifte og nytt kabinett ca 1500,-

Anbefalte innlegg

Hei

Eg har ein PC som eg har slitt med ALT for høy CPU og system temperatur i lang lang tid. Idle temperaturen ligger på over 70 grader på CPU og 60 grader på system. :blush: Dette er jo ikke bra. Eg har eit MSI KT6 delta HK med Athlon XP 2500+ CPU. Det er boxed CPU kjøler. I tillegg så går viften på maks hele tiden og bråker noe helt enormt og det passer dårlig siden den står i stuen. Det er en kabinett vifte som er dårlig i, og eg må ha kabinett sidene åpne for at det ikke skal gå over 80 grader. :no:

Det eg trenger hjelp til er å finne en ny vifte til CPU'en - Denne må vere socket A med feste på selve CPU delen siden det ikke er feste hull rundt CPU'en.

Siden eg først var i gang så vil eg også invistere i et nytt kabinett. Utseende er ikke viktig for meg, men den må inneholde vifter som standard og vere så stille som mulig men samtidig kjøle greit. Eg er ingen overklokker eller gamer så noe ekstremt er ikke nødvendig. Viftestyring hadde vert fint men ingen nødvendighet. Kainettet trenger heller ikke ha noen strømforsyning da eg har en grei strømforsyning men eg det med så er det med.

Er det noen som har noen gode forslag. Prisen bør ikke går for mye over 1500kr.

Det viktigste er at CPU varmen går litt ned så PC'n ikke slår seg av så ofte på overoppheting og at den blir mer lydløs.

Takk for all hjelp

Svein

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Antec SLK3000B er et billig og bra kabinett uten PSU, det følger med 2stk 120mm vifter og 3-veis kontroll for disse, det har også gummi-oppheng for harddisker for ekstra støydemping.

Zalman CNPS7000B-Cu er en bra og stille kjøler, følger også med regulering.

6672918[/snapback]

Hei

Takk for svar men eg trur ikke eg får festet den kjøleren til mitt hovedkkort. Eg har ikke hull rundt CPU'en for festing av kjølere :(

Lenke til kommentar

Hva mener du med at det ikke er hull?

Er det ikke et standard socket A hovedkort?

Kjøleren skal passe socket A.

Edit: dette følger med til socket A:

Components for AMD Duron/Athlon/Athlon XP (Socket 462)

9) One A-Type (Blue) Clip Support for Socket 462

10) One B-Type (White) Clip Support for Socket 462

11) Four Bolts - For fastening the Clip Supports

12) One set of Washers

Tror nok ikke du vil får problemer med å feste kjøleren..

Endret av nahojdat
Lenke til kommentar
Hva mener du med at det ikke er hull?

Er det ikke et standard socket A hovedkort?

Kjøleren skal passe socket A.

Edit: dette følger med til socket A:

Components for AMD Duron/Athlon/Athlon XP (Socket 462)

9) One A-Type (Blue) Clip Support for Socket 462

10) One B-Type (White) Clip Support for Socket 462

11) Four Bolts - For fastening the Clip Supports

12) One set of Washers

Tror nok ikke du vil får problemer med å feste kjøleren..

6673171[/snapback]

Hei

Det eg meiner er at det ikke er noen hull igjennom HK på noen av sidene til CPU'en. Disse trengs for å feste kjøleren med ein brakett på baksiden av HK. Eg har allerede kjøpt denne kjøleren og den ligger bare her å slenger. Dei fleste HK har slike hull, men ikke mitt....desverre.

Viss du veir hvordan denne festes til mitt HK så vil eg gjerne vite det. Eg kan kun feste kjølere som kan festes med ein klipps som festes til dei 3 plast hakene på socketen.

Svein

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...