enden Skrevet 17. august 2006 Del Skrevet 17. august 2006 Nei, 3.part programmvare for registeroptimering er etter min oppfatning raskeste vei til en ustabil PC. Hvis man ikke er i stand til å fikse opp i registeret på egenhånd, er det best å la det være."Kan du ikke oppbygningen av en Rover v8 utenat kan du bare gi beng i å kjøre den til mekanikeren" Jaggu fantastisk logikk du bruker. RegSupreme holder mitt register i topp-form. Aldri hatt noe problemer med det. 6690558[/snapback] Nå vil jeg påstå at sammenligningen mellom en bilmekaniker og et program for registerrydding er ganske søkt, men greit nok. Jeg kjører ikke bilen min til en halv mill ned til den mest møkkete bakgårdsgarasjen i gamlebyen for å få en skabbete mekaniker til å se på den. Skal noen ta service på den så blir det merkeverkstedet med mekanikere som har tatt fra hverandre og bygget samme slike biler igjen. Lenke til kommentar
Kukkikano Skrevet 17. august 2006 Del Skrevet 17. august 2006 Nei, 3.part programmvare for registeroptimering er etter min oppfatning raskeste vei til en ustabil PC. Hvis man ikke er i stand til å fikse opp i registeret på egenhånd, er det best å la det være."Kan du ikke oppbygningen av en Rover v8 utenat kan du bare gi beng i å kjøre den til mekanikeren" Jaggu fantastisk logikk du bruker. RegSupreme holder mitt register i topp-form. Aldri hatt noe problemer med det. 6690558[/snapback] Nå vil jeg påstå at sammenligningen mellom en bilmekaniker og et program for registerrydding er ganske søkt, men greit nok. Jeg kjører ikke bilen min til en halv mill ned til den mest møkkete bakgårdsgarasjen i gamlebyen for å få en skabbete mekaniker til å se på den. Skal noen ta service på den så blir det merkeverkstedet med mekanikere som har tatt fra hverandre og bygget samme slike biler igjen. 6690758[/snapback] Siden vi er inne på merkeverksteder så har jo Microsoft: Windows Live™ OneCare™ , fra den siden kan man kjøre forsjellige ting feks "Clean Up" som scanner pc'en og rydder opp i registeret og temp filer. Denne kan scanne gratis direkte fra nettsiden(må selfølgelig bruke IE på denne siden for at det skal funke ). Har ikke testet dette selv enda så jeg kan ikke garantere at dette merkeverkstedet er best Lenke til kommentar
enden Skrevet 18. august 2006 Del Skrevet 18. august 2006 Siden vi er inne på merkeverksteder så har jo Microsoft: Windows Live™ OneCare™ , fra den siden kan man kjøre forsjellige ting feks "Clean Up" som scanner pc'en og rydder opp i registeret og temp filer. Denne kan scanne gratis direkte fra nettsiden(må selfølgelig bruke IE på denne siden for at det skal funke ). Har ikke testet dette selv enda så jeg kan ikke garantere at dette merkeverkstedet er best 6695688[/snapback] Uff, der herpa du hele poenget mitt, for jeg kommer aldri til å stole på One Care heller til å "rydde" i registeret mitt... Lenke til kommentar
Equerm Skrevet 22. august 2006 Del Skrevet 22. august 2006 For å slå av Windows XP hurtigere: Start Regedit. => HKEY_LOCAL_MACHINE/SYSTEM/CurrentControlSet/Control. =>"Control" Folder. Velg "WaitToKillServiceTimeout" Høgreklikk påden og velg=> Modify. Set in en verdi lavere enn 2000, la oss si 1000 (eller 300 ) som et forsøk. Dette for å vise at bruk av registeret ikke er vanskelig eller brukeruvennlig hvis man kan det. Det er egentlig mer oppstyr å lære seg allverdens 3.part program som kan innholde spyware og allsens dritt. 6673777[/snapback] Fornuftig, da får ingen programmer tid til å gjøre korrekte nedstenginger og man risikerer datatap og føkka innstillinger... 6673819[/snapback] Du er ikke så dum du, jeg hadde den på 200 i ca i måned så endte det med at pcen min fikk feilmeldinger hele tiden og til slutt en BSOD og format c: Lenke til kommentar
sveinsel Skrevet 22. august 2006 Del Skrevet 22. august 2006 Du er ikke så dum du, jeg hadde den på 200 i ca i måned så endte det med at pcen min fikk feilmeldinger hele tiden og til slutt en BSOD og format c: 6722818[/snapback] Det er nok noe annet som har fukka maskina di. Lenke til kommentar
enden Skrevet 22. august 2006 Del Skrevet 22. august 2006 Du er ikke så dum du, jeg hadde den på 200 i ca i måned så endte det med at pcen min fikk feilmeldinger hele tiden og til slutt en BSOD og format c: 6722818[/snapback] Det er nok noe annet som har fukka maskina di. 6723446[/snapback] Jeg er ikke så dum nei, for jeg jobber med slike ting Men jeg er nok enig i at generelle feil under kjøring av Windows og BSOD skyldes andre ting - typisk drivere For kort shutdown kødder med enkeltprogrammer, men sjelden med Windows, og i alle fall ikke med denne typen nøkkelkomponenter. Lenke til kommentar
Equerm Skrevet 22. august 2006 Del Skrevet 22. august 2006 Du er ikke så dum du, jeg hadde den på 200 i ca i måned så endte det med at pcen min fikk feilmeldinger hele tiden og til slutt en BSOD og format c: 6722818[/snapback] Det er nok noe annet som har fukka maskina di. 6723446[/snapback] Jeg er ikke så dum nei, for jeg jobber med slike ting Men jeg er nok enig i at generelle feil under kjøring av Windows og BSOD skyldes andre ting - typisk drivere For kort shutdown kødder med enkeltprogrammer, men sjelden med Windows, og i alle fall ikke med denne typen nøkkelkomponenter. 6724390[/snapback] Jeg jobber også med slike ting og registerredigering kan fucke opp hele windowsen din, kanskje ikke bare den shutdown tingen men om du fikler med litt andre ting så kan mye rart forekomme Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 28. april 2008 Del Skrevet 28. april 2008 Noen som har noen formeing om dette programmet Tweak Manager, og hvor bra det er kontra feks Tweak XP? AtW Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 28. april 2008 Del Skrevet 28. april 2008 (endret) <thi-hi> Guide i å bruke "Regedit.exe". Omtrent like smart som å dele ut skarpladde våpen til en gjeng smårollinger som er hekta på action-spill. Endret 3. juni 2009 av Slettet+6132 OT. Lenke til kommentar
Cashmere Skrevet 28. april 2008 Del Skrevet 28. april 2008 Anbefaler programet CCleaner. Rydder opp filer verken du eller windows trenger, og registernøkkler som tilhørte avinstallerte programer. Google it Lenke til kommentar
KayAU Skrevet 28. april 2008 Del Skrevet 28. april 2008 Huff. Når skal Microsoft kvitte seg med de forferdelige grunnsteinene i Windows som registeret og DLL-helvete? Du må då skjøne at dei må ordne viktige ting, som animerte ikon og gjennomsiktige vindauge, før dei kan bry seg med slike bagatellar. Kay Lenke til kommentar
CosmoK Skrevet 28. april 2008 Del Skrevet 28. april 2008 Hehe, snakk om tilfeldigheter... måtte innom registeret på sjefen min sinn PC i dag morges for å fjerne rester av NAV 2007/2008/360. Har ikke problemer med det jeg, men for den gjennomsnittlig bruker kan det være et h*****e å vite hva man er ute etter/skal fjerne. Lenke til kommentar
enden Skrevet 28. april 2008 Del Skrevet 28. april 2008 Hehe, snakk om tilfeldigheter... måtte innom registeret på sjefen min sinn PC i dag morges for å fjerne rester av NAV 2007/2008/360. Har ikke problemer med det jeg, men for den gjennomsnittlig bruker kan det være et h*****e å vite hva man er ute etter/skal fjerne. Neste gang bruker du symnrt og sparer deg for masse styr http://service1.symantec.com/support/inter...050411155253924 Lenke til kommentar
Thorsen Skrevet 28. april 2008 Del Skrevet 28. april 2008 <thi-hi>Guide i å bruke "Regedit.exe". Omtrent like smart som å dele ut skarpladde våpen til en gjeng smårollinger som er hekta på action-spill. Hehe, som jeg har kommentert tidligere (i 2006 var det vel i følge denne tråden) er jeg helt enig med deg her. Du bør ha grunnleggende forståelse ikke bare for hvordan registeret er bygget opp men også hva som er forskjellen på måten data er representert som binært, heksadesimalt, desimalt, string osv. Det finnes også en del instillinger i registeret som ikke er helt logiske heller, dersom du f.eks legger til et valg på høyreklikkmenyen på en mappe kan du riskere at registeret automatisk også oppdaterer prioriteringen av valgene, noe som fort kan føre til at man ved å dobbelklikke på en mappe ikke åpner den men at man f.eks åpner søk menyen Man må gjerne følge detaljerte guider dersom man skal fikse et spesifikt problem via regedit, men å lure litt rundt å forandre på verdier er ikke noe man bør gjøre dersom man ikke helt vet hva man gjør. Med tredjepartprogrammer må man også huske på at en instilling i registeret ikke nødvendivis er rett eller feil, de endringene utviklerene bak programmet foreslår stemmer nødvendigvis ikke overens med de du vil at skal brukes på ditt system. Det hele handler vel om å ikke ukritisk klikke på "next" eller "fix all problems" Ellers kan jeg anbefale Startup Controll Panel (som det er link til å side 3 i artikkelen, ikke på side 4 :S) som er et veldig enkelt program for å styre hvilke programmer/prosesser som skal kjøres ved oppstart. Selvfølgelig sammen med google dersom man ikke vet helt hva en proess gjør. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 28. april 2008 Del Skrevet 28. april 2008 Merkelig at dere ikke har omtalt Group Policy Editor (gpedit.msc) i denne guiden deres. Har vært der siden win2000 (dog ikke i home utgavene). Det er flust av register instillinger man kan konfigurere med denne selv om man kjører PC-en i workgroup for computer/user via administrative templates. Det er også stort sett en bra forklaring pr. instilling. Lenke til kommentar
jallamamba Skrevet 28. april 2008 Del Skrevet 28. april 2008 Hei folkens, lurte på om noen har peiling på om jeg kan fikse et lite irriterendes problem jeg har? Jeg har et Logitech tastatur med hurtigtaster. Det som er det irriterende problemet, er at når jeg tar f.eks tasten jeg har valgt til kalkulator, så dukker kalkulatoren opp, men alltid bak andre vindu. Og om jeg ikke har andre vindu, så er ikke kalkulatoren aktiv! Dette er vel noe som kan endres i registeret? Noen som vet hvordan jeg får dette til, at ting dukker opp øverst og aktivt? Lenke til kommentar
nerd-light Skrevet 28. april 2008 Del Skrevet 28. april 2008 jeg bruker tuneup 2008 og jv 16 powertools for å rydde opp i registret, de kan virkelig anbefales, veldig brukervennlige og tildels sikre å bruke, har ikke hatt noen problemer etter å ha brukt dem Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 28. april 2008 Del Skrevet 28. april 2008 For å slå av Windows XP hurtigere: Start Regedit. => HKEY_LOCAL_MACHINE/SYSTEM/CurrentControlSet/Control. =>"Control" Folder. Velg "WaitToKillServiceTimeout" Høgreklikk påden og velg=> Modify. Set in en verdi lavere enn 2000, la oss si 1000 (eller 300 ) som et forsøk. Dette for å vise at bruk av registeret ikke er vanskelig eller brukeruvennlig hvis man kan det. Det er egentlig mer oppstyr å lære seg allverdens 3.part program som kan innholde spyware og allsens dritt. SÅ DET ER DU SOM DRAR LANDET RUNDT OG LAGER MORSOME REGISTERHACKS HOS GUD OG HVERMANNSEN SOM IKKE ANER HVA DU egentlig GJØR OG KLAGER NÅR TING IKKE FUNGERER SOM DET BURDE ET HALVÅR ETTERPÅ!?? Søkki... måtta træft ti dæ på fæst, ja da!!! :!: :!: :!: Men seriøst: Slike "geniale forslag" kan OG VIL lage problemer for en del. TENK DEG OM før du lanserer slike geniale løsninger. Lenke til kommentar
亚历山大 Skrevet 28. april 2008 Del Skrevet 28. april 2008 (endret) Vell iaf. personlig så menger jeg -> ccleaner > all GUI for registry editing programs er "waste of time", selv om jeg må si at hvis man hadde klart å mekke et 3D program (even tho I don't think we'l be seeing that for a long, long time if it happens) elns. alla den på "Hackers" så hadde jo ikke det vært så dumt Og trenger man å edite registry på en annen server / pc kan man jo lik så godt code sin egen remote client, mer stress er det ikke. Endret 28. april 2008 av zorgion Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 28. april 2008 Del Skrevet 28. april 2008 (endret) Arsæll: Denne var det faktisk litt mening i! 2. på en uke... Du kommer deg! Ved nermere ettertanke på registerhelvette: GPO's er vel en av de største grunnene til at MS ikke kan kvitte seg med registeret? GPO's ville jo ikke fungert som de gjør i det heletatt. Stort fremskritt, men hadde gitt HINSIDES STORE PROBLEMER til fryktelig mange på verdensbasis. FRYKTELIG mange. EDIT: Hvorfor er det ingen som har nevnt regedit32? Endret 28. april 2008 av JKJK Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå