JeffK Skrevet 14. august 2006 Del Skrevet 14. august 2006 Jeg hadde en Windows XP/OpenSUSE dual-boot konfigurasjon. Da jeg installerte Windows XP på nytt, skrev jo den over GRUB med sin egen boot loader, som ikke gjenkjenner linux. Hvordan får jeg tilbake GRUB uten å installere linux på nytt? Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 14. august 2006 Del Skrevet 14. august 2006 (endret) http://ubuntu.wordpress.com/2005/10/20/backing-up-the-mbr/ Last ned en live-cd (Ubuntu, Knoppix, etc.) og se på første kommentar til bloggen, der får du en fin guide til hvordan. Kan legge til at du skriver "fdisk -l" (som root) for å liste opp partisjonene og finne ut hvilken /dev/hdxx root-partisjonen din har. Endret 14. august 2006 av RattleBattle Lenke til kommentar
JeffK Skrevet 14. august 2006 Forfatter Del Skrevet 14. august 2006 Jeg fant en annen metode. Med live-CDen fikk jeg valgt å boote hd6(som linux ligger på). Når jeg først var inne i linux, var det lett å installere GRUB igjen via YaST. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå