Big SturL Skrevet 18. august 2006 Del Skrevet 18. august 2006 Hensikten med å bare tillate luftkjøling?altså er jo ikke noe problem å klare -50 grader på cpu med "luft kjøling". Er jo bare og ha et sinsykt peltier element., en vifte som sikkert kunne fått en boing til å lette, og ja.. det største strømforbruket noen sinne vapochill? er ikke det teoretisk en luft kjøling? opererer med komprimering av luft osv? tror kanskje jeg bare skal møte opp med flytende oksygen istede(går vel kanskje under definisjonen på luft kjøling) og eie alle (-183c) en smule eksplosift.. men overklokking skal jo ikke være helt trygt 6683005[/snapback] Du kan ikke oppnå -50 med pelt, uansett. "Vapochill" eller fasekjøling, er ikke teoretisk sett luftkjøling på noe hvis. Og nå har ikke jeg sjekket kokepunktet til oksygen, men LN2 har lavere enn -183, så jeg ser ikke vitsen i å bruke noe annet. Lenke til kommentar
CFD Skrevet 18. august 2006 Del Skrevet 18. august 2006 Det er flere som har klart å presse en datamaskin under -50grader med fasekjøling. Men -50c med en vapochill koblet på en CPU er noe annet ,men -50c er ikke unormalt for de som virker driver med dette. Lenke til kommentar
Big SturL Skrevet 18. august 2006 Del Skrevet 18. august 2006 Det er flere som har klart å presse en datamaskin under -50grader med fasekjøling. Men -50c med en vapochill koblet på en CPU er noe annet ,men -50c er ikke unormalt for de som virker driver med dette. 6698943[/snapback] Snakka om pelt, altså, peltier. Med fasekjøling har folk pressa til -150C. Lenke til kommentar
tbend Skrevet 21. august 2006 Del Skrevet 21. august 2006 Hva er vitsen med å diskutere fase og pelt når det er luft det er snakk om her? Hadde vært artig og visst mer om hvilken Hw som skal brukes Kanskje litt Amd og Litt Intel siden mange kun har klokket bare en av delene slik som jeg. Blir det kun Amd stiller jeg veldig svakt. Hvem er det jeg skal klokke mot? Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 21. august 2006 Del Skrevet 21. august 2006 HW stiller med alt av ustyr som trengs? Hørtes jo igrunn morsomt ut. Lenke til kommentar
Corwin Skrevet 21. august 2006 Del Skrevet 21. august 2006 det er jo bare rett og rimelig at det skal være likt for alle. Om man fikk bruke eget utstyr så er det jo i grunnen økonomien til den enkelte som setter en stopper for hvor bra han /hun klarer å klokke. Stiller man med xx prosessorer hk og ram-sett vil man jo til slutt klare å finne en kombinasjon som fungerer veldig bra..... Om man da i tillegg har litt ferdigheter vil man vinne. Når man rullerer på de samme maskinene(som blir resatt mellom hvert run) med samme utstyr, blir man å finne ut hvem som er best på å tweake og virkelig utnytte utstyret. Jeg synes det hadde vært interessant om det ble brukt en del low-end utstyr også.... for er det ikke egentlig dette overklokking går ut på? Å utnytte low-end utstyr til maksimum av sitt potensiale for slik å spare litt penger? Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 21. august 2006 Del Skrevet 21. august 2006 Jo, jeg tenkte på det samme. Ettersom det skal rulleres så regner jeg heller ikke med vmodding da? Lenke til kommentar
Ostepølsa Skrevet 21. august 2006 Del Skrevet 21. august 2006 Corwin: Ikke nødvendigvis, kan også være for å få high-end komponenter til å yte enda bedre Har btw blitt invitert, men vet ikke om jeg kommer. Bor for langt unna, og bør egentlig konsentrere meg om skole (Elektro VG1). Høstferien min er heller ikke før uka etter. Lenke til kommentar
Npvk_X Skrevet 21. august 2006 Del Skrevet 21. august 2006 Har btw blitt invitert, men vet ikke om jeg kommer. Bor for langt unna, og bør egentlig konsentrere meg om skole (Elektro VG1). Høstferien min er heller ikke før uka etter. 6716979[/snapback] Jupp... er litt langt her fra også... Burde absolutt konsentrere meg en del om skole... men jeg vurderer det sterkere nå.. Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 21. august 2006 Del Skrevet 21. august 2006 Samme med meg og Tenkte meg ikke nedover, men nå så frister det litt. Må sjekke når det er høstferie først da! Lenke til kommentar
oysfaerg Skrevet 21. august 2006 Del Skrevet 21. august 2006 Bare å komme artig å treffe artsfrender *smiler* Lenke til kommentar
sablabra Skrevet 21. august 2006 Del Skrevet 21. august 2006 (endret) Jeg bestilte i hvert fall billett for en stund siden, vet ikke hva jeg kommer til å gjøre der enda men Endret 21. august 2006 av sablabra Lenke til kommentar
John Deere Skrevet 21. august 2006 Del Skrevet 21. august 2006 Dette er et bra tiltak som bør prioriteres. Gjelder bare om å få avklart litt om programmet på jobben i oktober. Lenke til kommentar
smy Skrevet 21. august 2006 Del Skrevet 21. august 2006 (endret) morsomt fikk sånt invitesjon her også litt uvent kan du si. Endret 21. august 2006 av lordsmygen Lenke til kommentar
Zerblat Skrevet 21. august 2006 Del Skrevet 21. august 2006 (endret) Det kan fortsatt klassifiseres som NM selv om dette forumet blir brukt som media rundt konkurransen, og at den faktisk arrangeres av folk herfra. 6695476[/snapback] Det kan jo ikke være NM når det er såpass reservert hvem som skal være med. Hadde det vært åpent for alle, eller ihvertfall endel av de fra gamle ocs som er utelukket osv. kunne man kalt det NM. En kunkurranse kun for medlemmer av et forum kan ikke være reprsentativt for et NM, verre er det ikke. Venter fortsatt på en invitasjon, skal halvparten av de som har blitt invitert være med skal faenmeg jeg også. Endret 21. august 2006 av Zerblat Lenke til kommentar
Big SturL Skrevet 21. august 2006 Del Skrevet 21. august 2006 En kunkurranse kun for medlemmer av et forum kan ikke være reprsentativt for et NM, verre er det ikke. Tror du finner få i Norge som overklokker skikkelig og ikke er medlem av diskusjon.no. Lenke til kommentar
Superslask Skrevet 21. august 2006 Del Skrevet 21. august 2006 Det kan fortsatt klassifiseres som NM selv om dette forumet blir brukt som media rundt konkurransen, og at den faktisk arrangeres av folk herfra. 6695476[/snapback] Det kan jo ikke være NM når det er såpass reservert hvem som skal være med. Hadde det vært åpent for alle, eller ihvertfall endel av de fra gamle ocs som er utelukket osv. kunne man kalt det NM. En kunkurranse kun for medlemmer av et forum kan ikke være reprsentativt for et NM, verre er det ikke. Venter fortsatt på en invitasjon, skal halvparten av de som har blitt invitert være med skal faenmeg jeg også. 6717757[/snapback] Vis meg (som jeg nevnte i innlegget du quotet) hvor det står at bare medlemmer fra forumet her kan delta. Gikk jeg virkelig glipp av det? Lenke til kommentar
Zerblat Skrevet 21. august 2006 Del Skrevet 21. august 2006 Vis meg (som jeg nevnte i innlegget du quotet) hvor det står at bare medlemmer fra forumet her kan delta.Gikk jeg virkelig glipp av det? 6718794[/snapback] Hardware-forumet blir brukt som "kvalifisering", 6673269[/snapback] Det jeg siktet til. Er det du som organiserer konkurransen og har bragt inn folk som ikke henger her beklager jeg. Tror du finner få i Norge som overklokker skikkelig og ikke er medlem av diskusjon.no. 6718644[/snapback] Du ville blitt overrasket... Lenke til kommentar
Apathy Skrevet 21. august 2006 Del Skrevet 21. august 2006 Det kan fortsatt klassifiseres som NM selv om dette forumet blir brukt som media rundt konkurransen, og at den faktisk arrangeres av folk herfra. 6695476[/snapback] Det kan jo ikke være NM når det er såpass reservert hvem som skal være med. Hadde det vært åpent for alle, eller ihvertfall endel av de fra gamle ocs som er utelukket osv. kunne man kalt det NM. En kunkurranse kun for medlemmer av et forum kan ikke være reprsentativt for et NM, verre er det ikke. Venter fortsatt på en invitasjon, skal halvparten av de som har blitt invitert være med skal faenmeg jeg også. 6717757[/snapback] I de fleste NM, VM ol må en gå gjennom en kvalifisering for å bli med. At endel brukere av ymse forum rundt omkring har bestemt seg av ulike årsaker for å ikke delta på dette forum og dermed går glipp av muligheten til å kvalifisere seg er deres valg (da må de også ta konsekvensen av det valget...). Jeg tror også jeg kunne gjort det bra i en slik konkuranse, men skal ikke på hw-lan i utgangspunktet. Ei heller har jeg vist resultater de siste årene (elns ) men føler meg ikke trakket på eller truet av at andre gjør det bra mht overklokking i disse dager når jeg har valgt å la vær å klokke. Er vel også så vidt jeg kan se flere brukere av tidligere OCS som er invitert (iom at de har vist frem resultater også på dette forum). Lenke til kommentar
Zerblat Skrevet 21. august 2006 Del Skrevet 21. august 2006 Er bare 2, som også poster mye her. Men si at jeg har postet masse greier på XS, men ikke tar meg bryet med å gjøre det samme her. Skal jeg derfor være utelukket fra et 'NM' siden jeg ikke ser poenget i å poste på et fora som ikke lenger har en dritt med emnet å gjøre? Siden overklokking.no forsvant blir det bare surr å blande inn slikt for speiselt interesserte her imo. Selvfølgelig er jeg furt fordi jeg ikke får være med, fattige studenter trenger også hardware. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå