Gå til innhold

Overklokkings-NM på HW-LAN

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Aiai dette kan blir artig, dette skal jeg følge med på....

Kommer det til å bli satt opp ferdige maskiner da som de skal tyne så godt det er mulig?

Håper for de så utrolig heldige utvalgte deltagerene at det blir satt opp så lik HW som overhodet mulig :p

Hvor mange er det som skal være med egentlig?

Er det bare folk fra forumet som blir invitert?

Endret av aspstein
Lenke til kommentar

Dette hørtes moro ut ja, glad jeg skal på hw-lan :D (men har vel ingen mulighet til å være med i noen av grenene :p ). Men det må vel bli innmari dyrt å stille opp med egen hardware? Kan feks. tenke meg at en kentsfield eller lignende lett vinner 3Dmark 06(så lenge den blir paret med noen gode grafikkort, kanskje G80 om det blir lansert i tide?). Eller hvordan skal dette foregå?

Lenke til kommentar

Maskinene blir like for alle, samt at det vil blir rotert på de maskinene som er der. Vi ønsker som tidligere nevnt at "de gode prestasjonene skal stå i sentrum". I og med at utstyret blir likt for alle så er det kunnskap og guts som skaper vinnere.

Hardware-forumet blir brukt som "kvalifisering", og siden mange at de beste overklokkerne fra andre forum nå er å finne hos oss, så er det prestasjoner som legges til grunn.

Så det er bare å hive seg over maskinene og poste resultater... toget går ikke før til helgen!!

Lenke til kommentar

Dette kan bli spennende, så absolutt...

Resultater?

Aspstein & meg: 10k 3DM06 m/ 3800+ og 7900GTX SLi

10k 3DM06 m/ FX62 og 1x 7950GX2

Alt på luft.

Skal nok ordne noe sprekere innen helga ja :)

Venter enda på Conroen min da :( Men Conroe er juks, alle klokker jo lett, hehe. Med AMD må du vite hva du gjør for å klokke, ikke bare stille FSB.

Lenke til kommentar
Maskinene blir like for alle, samt at det vil blir rotert på de maskinene som er der. Vi ønsker som tidligere nevnt at "de gode prestasjonene skal stå i sentrum". I og med at utstyret blir likt for alle så er det kunnskap og guts som skaper vinnere.

Hardware-forumet blir brukt som "kvalifisering", og siden mange at de beste overklokkerne fra andre forum nå er å finne hos oss, så er det prestasjoner som legges til grunn.

Så det er bare å hive seg over maskinene og poste resultater... toget går ikke før til helgen!!

6673269[/snapback]

Høres bra ut, da man slipper å bruke utallige kroner for å ha en sjans, og kjøpe 20 cpuer/grafikkort for å få rette stepping :)

Lenke til kommentar

6673269[/snapback]

Høres veldig lovende ut, og ikke minst likt for alle.

Blir listen over inviterte brukere lagt ut her?

Lenke til kommentar

Mitt forslag til system:

7900GT, Conroe (hvis mulig) evt. pentium D 805, og 975x hovedkort.

Skal Stoolman være med (så noen kanskje kan skryte av å ha slått ham) eller skal noen andre få slippe til

Edit: Stoolman i juryen, ja. Kom på det nå.

Endret av watercool:)
Lenke til kommentar

Om jeg kan få komme med ett forslag så vil det være at "utøverene" får tweake på "egen" disk(er). IOM at maskinene ellers vil være lik vil det som gjenstår være utøverenes oc og tweake skills (drivere vil jo være lik på alle maskinene så en kan bare ta med seg sitt ferdige OS fra maskin til maskin). Det vil fort bli ett valg om å bruke tid på å få flest mhz eller å bruke tid på å tweake OS (mht SuperPI hvertfall). Nå er det en goood stund siden jeg holdt på så jeg vet ikke hvor relevant dette er nå, men det utgjorde endel i "gamle" dager (da rekorden var ca 20s :p).

Edit: diskene må være like i utgangspunktet selvsagt

Endret av AveMORphine
Lenke til kommentar

Det kommer vel ann på hvilke retningslinjer som blir satt. SuperPI, 3dmark mm. er/var rimelig åpen for diverse software tweaks. Dersom det kun skal være frekvens som bestemmer er det etter min mening ingen vits å ha denne konkuransen i 3 deler (da SuperPI og 3dmark kun brukes for å vise at maskinen er "stabil").

Men men, jeg skal ikke legge meg opp i hvordan dere legger opp opplegget. Var bare ett forslag (i de sene nattestimer) ;)

Lenke til kommentar
En disk har jo fint lite å bety? De må jo ghostes på nytt for hvert forsøk uansett.

Grovklokking gjøres jo fra BIOS uansett, så jeg ser ikke hvorfor det skal ha så mye å bety?

6675890[/snapback]

Er masse software tweaks som betyr det lille ekstra hvis man vil prøve en høy 3dmarkscore.

Synes også det vil være bedre å kalle dette et "Hardware.no mesterskap for de som er innvitert"

Endret av CFD
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...