Gå til innhold

Merkelig problem med gf4

Tungsten

Anbefalte innlegg

Jeg har nettopp byttet ut et gammelt tnt2m64 kort med et gainward gf4 4200 64mb...etter en tur med bilde korrupsjon i Battlefield 1942 demon som fikk xp til å henge seg og gainwarden til å gå banans som trengte en cold reboot for å ordne (problemet var der fremdeles etter en warm-boot)...endte jeg opp med et heller spesielt problem...det kommer en slik erhm irriterende "høyfrekvent lyd" fra maskina hver gang jeg scroller i diverse programmer, spesielt IE..et jævlig merkelig problem...noen fler som i det hele tatt har opplevd noe lignede

Innmaten er forresten et MSI KT3/Ultra, nyeste via4in1 drivere og detonator 30.82 os = Winxp

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det kan se ut som om det har vært en del krøll med akkurat dette skjermkortet ut fra det som kan leses rundt om på nettet.

Bygde for noen uker siden en pc til en kar med et slik, og han ville ha med seg maskina før jeg fikk testet den ut...fikk telefon etter noen dager at den låste seg under spilling. Ble enige om at han skulle komme tilbake med maskina slik at jeg fikk feilsøke men har ikke hørt noe mer fra ham...gått to uker nå, så jeg kan ikke si med sikkerhet at det var skjermkortet.

Mener å huske å ha sett en tråd om dette på forumet også. Ellers kan du jo Google deg en runde med f.eks "gainward GF4 problem" og lignende og se om du finner noe.

Beste metoden er å prøve et annet skjermkort i pc og se om problemene består. Hvis ting ordner seg da, er det jo en garantisak.

Lenke til kommentar

*piip* nytt kort og snart gåent ? Heh håper da ikke det...reinstallerte detonator driveren ja...eller retter sagt jeg fjernet ikke gammel driverne men la den nye oppå...det veldig merkelige her er at jeg kun får denne ¤/&% lyden primært når jeg bruker IE og scroller vinduet...mozilla f.eks lager ikke et knyst...tro om det kan ligge noe her..? Uansett skal spa litt og gi det en dag til før jeg eventuelt foretar meg noe...satt ca 6 timer med Battlefield i går uten en eneste crash..så kortet er da stabilt nok det...takk så langt i allefall

[ Denne Melding var redigert av: Himmit på 2002-10-23 16:53 ]

Lenke til kommentar

Argh...o store xp har klart å assigne gainwarden på en irq som jeg enda ikke har hørt om :/..16..wtf trodde nesten skjermkort hadde1st rett på 11 jeg...har hatt trøbbel med skjermkort før når de har havnet på obskure irquer...skal se om jeg for forcet det på irq 11 og se om det funker bedre da

<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: Himmit på 2002-10-23 21:04 ]</font>

[ Denne Melding var redigert av: Himmit på 2002-10-23 23:11 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...