spindle Skrevet 22. oktober 2002 Del Skrevet 22. oktober 2002 Er det noen som vet hva som skjer hvis du som syklist skulle være så uheldig å treffe på en fartskontroll? F.eks der jeg bor nå er det en nedoverbakke med fartgrense 50, hvor jeg lett kommer opp i 65-70 hvis jeg vil. En jeg kjenner hevder at hvis man bryter grensa for førerkortinndragelse (for bil/mc etc) på sykkel så mister du billapen også. Noen som VET hva som skjer? Kan man få bot, og kan man miste lappen? Sjansen er jo ikke spesielt stor, men det hadde vært morsomt å vite... Lenke til kommentar
zn00ker Skrevet 22. oktober 2002 Del Skrevet 22. oktober 2002 Det tviler jeg sterkt på. Muligens de ber deg ro ned, men de kan ikke ta fra deg førerkortet pga det. Sykkel er tross alt ikke et motorisert kjøretøy. Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 22. oktober 2002 Del Skrevet 22. oktober 2002 Quote: zn00ker skrev (2002-10-22 23:48):Det tviler jeg sterkt på. Muligens de ber deg ro ned, men de kan ikke ta fra deg førerkortet pga det. Sykkel er tross alt ikke et motorisert kjøretøy. Jo eg leste det en plass at de kan, Men eg har aldri hørt at de har gjort det. Lenke til kommentar
zn00ker Skrevet 22. oktober 2002 Del Skrevet 22. oktober 2002 Javel, nå skal jeg ha teori til førerkortet i morra så da kan jeg spørre læreren min. Ellers så er det jo bare å ringe en politistasjon og spørre der. Inntil dette blir sjekka nærmere tviler jeg på at man kan miste lappen for no sånt. Lenke til kommentar
tivolieselet Skrevet 22. oktober 2002 Del Skrevet 22. oktober 2002 vel,, det var en her i ålesund som sykla forbi en radarkontrol i 60-70 kmt i 50 sonen, han ble stoppa og de sa til han at han skulle slakke ned. men det er veldig lenge siden og jeg tror ikke at det er så farlig. Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 22. oktober 2002 Del Skrevet 22. oktober 2002 Var en som mistet lappen fordi han fyllekjørte på en motorisert sparkesykkel. han var ikke full, men hadde mer enn 0,2 i promille! en slik sykkel kommer max opp i 15km :smile: Lenke til kommentar
zn00ker Skrevet 22. oktober 2002 Del Skrevet 22. oktober 2002 Ja, et motorisert kjøretøy/framkostmiddel, men på en tråsykkel?? Nei detta skal jeg sjekke nærmere før jeg trur på det gitt. Lenke til kommentar
IceXCool Skrevet 22. oktober 2002 Del Skrevet 22. oktober 2002 Jeg trilla ned en lang bakke seint på kvelden i fjord sommer, det var 30 sone og jeg hadde nok sikkert 60 km/t...Hørte en bil bak meg men visste ikke det var politi da hehe, men fant jo det ut da bakken tok slutt og de "tok meg jenn" og slo på blålysene og kjørte forbi og stoppa meg...fikk bare tilsnakk og advarsel. Du kan få fartsbot ja og faktisk miste lappen i alvorlige tilfeller. Lenke til kommentar
CSSSK Skrevet 23. oktober 2002 Del Skrevet 23. oktober 2002 Fyllesykling på offentlig vei er ihertfall forbudt, og kan føre til inndragelse av førerkortet. Veit om en som mista lappen på den måten Da er det godt mulig det gjelder for råsykling også. Lenke til kommentar
b-real Skrevet 23. oktober 2002 Del Skrevet 23. oktober 2002 Quote: CSSSK skrev (2002-10-23 12:54):Fyllesykling på offentlig vei er ihertfall forbudt, og kan føre til inndragelse av førerkortet. Veit om en som mista lappen på den måten Da er det godt mulig det gjelder for råsykling også. Hæ? Kor kult...tror jeg skal sykle neste gang jeg skal ut :razz: Lenke til kommentar
Myrsve Skrevet 9. juli 2003 Del Skrevet 9. juli 2003 tror du kan få fartsbott pga når du sykkler så er du trafikant Lenke til kommentar
Danko Skrevet 9. juli 2003 Del Skrevet 9. juli 2003 Nei man kan ikke miste førerkortet for bil når man sykkler. Fartsbot og andre bøter er det derimot en selvfølge at man kan få. (Men fartbøter på sykkel er i helt ekstreme tilfeller, og praktiseres ytterst sjeldent her til lands) Lenke til kommentar
eab Skrevet 9. juli 2003 Del Skrevet 9. juli 2003 Politiet kan, om de vil, inndra førerkortet i inntil 2uker. Dette har de lov til å gjøre uansett, men man bruker selvsagt sunn fornuft. I teorien kan man bli stoppet på gata (gående) og bli spurt om man har førerkort. Har man det kan politibetjenten inndra dette i 2 uker. Helt uten grunn, men det forekommer så og si aldri. Fartsbot og alle andre bøter/forelegg kan man få dersom man bryter trafikkregler med sykkel (på hjul er du kjørende osv.. Hvordan er det med rulleski/skøyter?). Jeg tror det er mulig å miste (bil/mc)lappen dersom man gjør noe galt på sykkel. Man har plikt til å vite hvor fort man sykler. Det sa politiet til meg når jeg sykla i 47,3km/t i 30sonen (ble stoppa i radarkontroll :o) og spurte om hvordan i allverden jeg skulle vite farten min. Lenke til kommentar
otis Skrevet 26. mai 2008 Del Skrevet 26. mai 2008 Jeg syntes at det var på tide å bumpe denne jeg. Så er det noen som vet om det går ann å få bot for å ha brutt fartsgrensen på trå sykkel? Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 26. mai 2008 Del Skrevet 26. mai 2008 Jeg kan godt gjøre et forsøk, men drar vi i gang en kronerulling om jeg får bot? hehe Lenke til kommentar
otis Skrevet 26. mai 2008 Del Skrevet 26. mai 2008 Ja, det er jeg med på. Hadde vært gøy det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå