Gå til innhold

Samsung SGH-E900 vs Nokia 6233 vs Benq-Siemens EL7

Anbefalte innlegg

Trenger virkelig en ny telefon, og jeg vurderer de tre i topic.

Her er fordelene og ulemper jeg ser ved de forskjellige telefonene:

Samsung SGH-E900

+Design!

+2MP kamera

+God skjerm

-Ingen radio

-Pris

Nokia 6233

+Radio

+2MP kamera og bra videoopptak

+God skjerm

+Ok pris

+3G(lite betydning for meg)

-Hørt den er litt stor

-Ikke like spenstig design som Samsung

Benq-Siemens EL7

+Pris!

+God skjerm

-Lite minne(følger det med minnekort?)

-Kun 1MP kamera

Legger også med en liste over hvilke funksjoner og ting jeg leter etter i en telefon(fra malen):

Funksjoner:

-Kalender: Ja, men ikke avansert.

-GPRS: Ja, dette er vel standard

-EDGE: helst, men brukes mest telefon til sms/ring.

-Email klient: Spiller ingen rolle

Form:

-Helst Skyvbar, men candybar er også ok. Litt lei av flipptelefon etter å ha hatt et par.

-Design: Viktig! Jeg vil ha en telefon som er solid og tydelig god kvalitet.

-Vekt: Vekt er ikke viktig

-Størrelse: Bør være relativt liten. Slal ikke være "klumpete"

-"Støt/sprut/støv-sikker": Nei

Skjerm:

Fargeskjerm.

-320x240! Som dere ser har all telefonene jeg har nevnt denne oppløsningen, og det er viktig for meg at skjermen er skarp med god fargedybde.

-Touchscreen: Nei

Pris:

Jeg har mellom 2000 og 3200 kroner til rådighet.

Med abonnementsbinding): Nei

Diverse:

-Merke: Gjerne Samsung/SE/Nokia. Er litt usikker med tanke på BenQ Siemens, iom. at jeg ikke har dette merket før og er litt usikker på menyer osv.

-Kamera: Ja, helst 2 MP

-Videokamera: Ja

-Menyer: Må være oversiktigelige og raske. Meldingsskriving må også fungere smertefritt.

-Symbian: Nei, regner ikke med at jeg får dette for 3000kr.

-Infrarød port: Ikke viktig

-Blåtann (Bluetooth): Ja

-Internminne: Nok til endel bilder, ikke til mp3

-Minnekort?: Ikke viktig

-MP3: Nei, har iPod.

-Radio: Hadde vært fint.

-UMTS: Ikke viktig

-Triband: Ikke viktig

-wLAN: Nei

- Mulighet for GPS: Nei

-Batterilevetid: Ikke veldig viktig

-Hva er primærbruksområdet for mobilen din idag?

Sms, ringe, ta bilder.

Foreslå gjerne andre telefoner enn de tre jeg har sett på hvis dere finner noen andre som kan passe meg. Som dere ser setter jeg design høyt, og jeg har derfor lyst på E900. Den virker stilig og jeg er villig til å betale litt mer for det stilige designet. Nokia'en virker også fin med mye funksjoner(3G, Radio og bra video) men er litt usikker på design og størrelse på den.

BenQ telefonen er jeg litt usikker på. 1MP kamera trekker ned og jeg må se den "live" for å titte litt på design, menysystem osv.

Setter pris på alle anbefalinger og forslag!

Endret av jorgenhm
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Trenger virkelig en ny telefon, og jeg vurderer de tre i topic.

Her er fordelene og ulemper jeg ser ved de forskjellige telefonene:

Samsung SGH-E900

+Design!

+2MP kamera

+God skjerm

-Ingen radio

-Pris

Nokia 6233

+Radio

+2MP kamera og bra videoopptak

+God skjerm

+Ok pris

+3G(lite betydning for meg)

-Hørt den er litt stor

-Ikke like spenstig design som Samsung

Benq-Siemens EL7

+Pris!

+God skjerm

-Lite minne(følger det med minnekort?)

-Kun 1MP kamera

Legger også med en liste over hvilke funksjoner og ting jeg leter etter i en telefon(fra malen):

Funksjoner:

-Kalender: Ja, men ikke avansert.

-GPRS: Ja, dette er vel standard

-EDGE: helst, men brukes mest telefon til sms/ring.

-Email klient: Spiller ingen rolle

Form:

-Helst Skyvbar, men candybar er også ok. Litt lei av flipptelefon etter å ha hatt et par.

-Design: Viktig! Jeg vil ha en telefon som er solid og tydelig god kvalitet.

-Vekt: Vekt er ikke viktig

-Størrelse: Bør være relativt liten. Slal ikke være "klumpete"

-"Støt/sprut/støv-sikker": Nei

Skjerm:

Fargeskjerm. 

-320x240! Som dere ser har all telefonene jeg har nevnt denne oppløsningen, og det er viktig for meg at skjermen er skarp med god fargedybde.

-Touchscreen: Nei

Pris:

Jeg har mellom 2000 og 3200 kroner til rådighet.

Med abonnementsbinding): Nei

Diverse:

-Merke: Gjerne Samsung/SE/Nokia. Er litt usikker med tanke på BenQ Siemens, iom. at jeg ikke har dette merket før og er litt usikker på menyer osv.

-Kamera: Ja, helst 2 MP

-Videokamera: Ja

-Menyer: Må være oversiktigelige og raske. Meldingsskriving må også fungere smertefritt.

-Symbian: Nei, regner ikke med at jeg får dette for 3000kr.

-Infrarød port: Ikke viktig

-Blåtann (Bluetooth): Ja

-Internminne: Nok til endel bilder, ikke til mp3

-Minnekort?: Ikke viktig

-MP3: Nei, har iPod.

-Radio: Hadde vært fint.

-UMTS: Ikke viktig

-Triband: Ikke viktig

-wLAN: Nei

- Mulighet for GPS: Nei

-Batterilevetid: Ikke veldig viktig

-Hva er primærbruksområdet for mobilen din idag?

Sms, ringe, ta bilder.

Foreslå gjerne andre telefoner enn de tre jeg har sett på hvis dere finner noen andre som kan passe meg. Som dere ser setter jeg design høyt, og jeg har derfor lyst på E900. Den virker stilig og jeg er villig til å betale litt mer for det stilige designet. Nokia'en virker også fin med mye funksjoner(3G, Radio og bra video) men er litt usikker på design og størrelse på den.

BenQ telefonen er jeg litt usikker på. 1MP kamera trekker ned og jeg må se den "live" for å titte litt på design, menysystem osv.

Setter pris på alle anbefalinger og forslag!

6671859[/snapback]

Tydelig at du er opptatt av design, samme her. Jeg ville glatt ha valgt E900. Var og prøvde den i en butikk, og den er helt sykt rå. Liten og lekker. Det oser kvalitet av den. Har selv ipod, og ser ingen grunn til å ha en mobil med mp3. Jeg har hatt SE, Nokia og Samsung tidligere, og den med minst trøbbel har vært samsung. Har også flere jeg kjenner som har samsung, og ingen av de har noensinne hatt noe tull med den. Det burde også være en god grunn til å velge samsung E900!

Lenke til kommentar

Jeg har kjøpt meg en benq-siemens el71. Og er stoor fornøyd med denne. En virkelig lekker telefon. Og den har faktisk ikke gjort noe tull. Så det virker som om de har klart å lage ett ganske så stabilt software på denne. Så jeg kan anbefale deg el71 med god samvittighet..

Lykke til med telefonkjøp

Lenke til kommentar

Var å tittet på E900 og 6233 idag.

Var dessverre bare prøvemodeller og fikk ikke prøvd software, kamera e.l.

Nokia'en virker litt for "klassisk" i utforming og stil etter min mening. Den er ikke spesielt tynn, og designet virker ganske standard. E900 virka derimot stilig.

Tror jeg blir å gå for E900, men må ta en nærmere titt på telefonene først ;)

Ps. Noen som vet om noen gode tilbud på E900? Virker som standardpris uten abb. er omtrent 3000kr. Med Fri120 koster den 1199kr hos YaTack, og dvs. at jeg omtrent ikke tjener noe som helt ved å kjøpe med abb. og si opp abb. dagen etter.

Regner faktisk med at det blir dyrere enn uten abb. fra først av hvis jeg også må betale for å fjerne operatørlås.

Endret av jorgenhm
Lenke til kommentar

Har begynt å bli litt usikker på hvor mye jeg er villig til å betale for designet og størrelsen på Samsung'en.

Hvis jeg benytter trikset som mange har forklart de siste dagene her på forumet, ved å kjøpe telefonene billigst mulig med et svært dyrt abbonement(Fri120) for deretter å si opp abbonementet dagen etterpå får jeg Nokia'en over tusen kroner billigere enn Samsung'en.

Nokia 6233

Telefon: kr 1 (spaceworld)

Si opp abb: kr 1400

Sum kr 1401

Samsung E900

Telefon: kr 1098 (spaceworld netshop)

Si opp abb: kr 1400

Sum kr 2498

Da er det riktignok mulig at Nokia telefonen er låst til Telenor, men det spiller ingen rolle for meg iom. at jeg skal fortsette med Djuice Allstar/kontant.

Er usikker på om Samsung telefonene også er sperret, men det vil i så fall gjøre prisforskjellen bare verre.

Lenke til kommentar

Når man har bundet seg til et abb. skal det visstnok (i følge en annen bruker her på forumet) være gratis å få oppgitt operatørlås-koden. hvis du ber om den på Telenor Kundeservice skal du få den. Ring til Telenor dagen etter å si opp abbonementet.

Genialt. :)

Regner faktisk med at det blir dyrere enn uten abb. fra først av hvis jeg også må betale for å fjerne operatørlås
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...