Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bensinmåler og vanntemp. måler

8V

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har en Golf GTI 86 mod, bensinmåler og vanntemp.måler virker ikke hos meg :( alt annet virker som det skal.. kan det være et gåent rele? hvis ja, hvilket? noen som har peil på dette? Mvh Bjørnar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det som var vanlig på dem var spenningsstabilisatoren som røk i instrumentet.Den ser ut som en tranststor med tre ben og er festet med en skrue på baksiden av instrumentet.Den senker spenningen til ca 8 volt så ikke instrumentene skal bevege seg når spenningen i bilen varierer.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Okey, så.. den ser jo hel ut, men kan alikevel være skadet?, jeg tror jeg tar den med på verksted i morra og sjekker det opp. skal egentlig bre og være og bytte den så skal både bensin og vann måler virke igjen?

Lenke til kommentar
Okey, så.. den ser jo hel ut, men kan alikevel være skadet?, jeg tror jeg tar den med på verksted i morra og sjekker det opp. skal egentlig bre og være og bytte den så skal både bensin og vann måler virke igjen?

6731175[/snapback]

ja.De kan også måle den hvis feilen er konstant.

Lenke til kommentar

Da var problemet løst :D fikk fiksa det hehe :D det var spenningsstabilisatoren som var gåen, de på verkstedet kunne ikke hjelpe meg da :S hehe, så jeg fiksa det selv, tok spenningsstabilisatoren fra en Opel Calibra og satte på min, og pussa kontakten som skal inn i instrumentet, så virka den igjen, takk for alle tips :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...