Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

pc virker død, fungerte flott i går.

Anbefalte innlegg

Hei.

I går tok jeg kvelden 02:45 da jeg var trøtt, skrudde av maskinen på vanlig måte.

I dag etter frokost skulle jeg skru på maskinen for og lese nyheter og ta en runde med noen spill.

Det virket helt bra, pcen kom over bios der du kan trykke delete, etter det fant den alle ''device'ene' i pcen, men når den kom dit det skulle stå windows laster(profesional), var det bare en helt blå skjerm. På skjermen viste den at den fikk signaler, er ikke noe feil med skjermen.

Da skjekket jeg at kontaktene til harddisken(med OS) sto i ordentlig, samme med minnebrikkene.

Må jeg formatere?

Er harddisken gåen?(Seagate 120 s-ata 3år gammel)

Vet at noen kommer til og komme med den smarte ideen om sånn boot skjekker(husker ikke navnet), men hvordan gjøres dette?Har ikke floppy.!Og mamma sin pc har kun windows og brenne med..(dvd brenner)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan prøve på å trykke F8 under oppstart og så velge noe som heter "Aktiver VGA modus" (Heter sikkert nesten det samme hvis du har engelsk versjon). Det hender nemlig at oppdateringsfrekvensen (Refresh rate) på skjermen settes opp til et nivå skjermen ikke klarer.

Ved å trykke på "Aktiver VGA modus" skal oppløsning og oppdateringsfrekvens automatisk settes ned til det laveste mulige nivået - som alle skjermer garanter klarer å kjøre. Så er det bare å sette opp oppløsningen til noe som er behagelig og så spille videre.

Lenke til kommentar

Hei.takk for svar.

Men nå fungerer det, la inn xp på nytt(120seagate)

Men nå funker plutselig ikke dette sammen med min samsung 250 som jeg har alt mulig på!!

Pcen fungerer med OS disken, men ikke med samsungen i tillegg. Da kommer den til der windows skal loade og der skjer det ikke mere.. :hmm:

Og 120 står som master på S-ata. Men når jeg går i bios med HDD 2 tilkoblet, ser jeg den ikke som second master eller lignende.

Og den svarte skjermen som kommer opp rett før bootinga, der det står hva du har i maskina, mengde ram,harddisk,. Denne går for fort, og rekker ikke se om den står der..

Trenger hjelp raskt! Må ha diverse dokumenter på denne harddisken..

Takk

Endret av alexkl
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...